کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی کامل گلکسی اس 9 سامسونگ

سايت خبری ايتنا , 19 خرداد 1397 ساعت 23:01

ایتنا - معرفی اس 8 و اس 8 پلاس نقطه عطف بزرگی در طراحی و ساخت پرچم‌داران سامسونگ محسوب می‌شد. سامسونگ در ادامه همان راه گلکسی اس 9 را به بازار عرضه کرد که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.


معرفی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، نقطه عطف بزرگی در طراحی و ساخت پرچم‌داران سامسونگ محسوب می‌شد. سامسونگ در ادامه همان راه گلکسی اس  9 را به بازار عرضه کرد که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.

گرچه از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی میان نسل جدید کهکشان و نسل قبلی وجود ندارد اما از لحاظ عملکرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اگر می‌خواهید با این شاهکار کهکشانی بیشتر آشنا شوید، بررسی  گوشی گلکسی اس 9 را در ادامه دنبال کنید.

شرکت سامسونگ روز یکشنبه ۲۵ فوریه در کنگره جهانی موبایل از گوشی‌‌های سامسونگ گلکسی اس ۹ (Galaxy S9) و گلکسی اس  ۹ پلاس ( Galaxy S9 Plus) رونمایی کرد.
در مراسم رونمایی از این محصول جاناتان وانگ، مدیر بازاریابی سامسونگ، محصول جدید را «انقلابی در دوربین گوشی‌های هوشمند» دانست. در ادامه به بررسی گلکسی اس 9 می‌پردازیم.

طراحی
کره‌ای‌ها، گلکسی اس9 را درست مشابه همان طراحی گلکسی اس ۸ روانه‌ی بازار کردند. طراحی نسل 8 به‌اندازه‌ای مدرن و شیک بود که سامسونگ دیگر نیازی به تغییر ظاهری گوشی‌های اس 9 نمی‌دید.
پرچم‌داران جدید سامسونگ با بدنه‌ای شیشه‌ای در ترکیب شیشه و فلز با پنل‌هایی خمیده از جنس گوریلا گلس ۵ ساخته شده‌اند.

گلکسی اس۹ سامسونگ در نمای جلویی خود نمایشگری خمیده موسوم به Infinity Display دارد. این لبه‌های خمیده‌ نمایشگر علاوه بر افزایش کارایی، زیبایی خاصی را به محصول داده‌اند.
تنها تفاوت ظاهری اس 9 با نسل قبل محل قرارگیری حسگر اثر انگشت آن است. سامسونگ در این گوشی خود، حسگر را در پایین دوربین و میانه‌ی گوشی جای داده‌ است. مجموعه دوربین و سنسور اثر انگشت توسط یک فریم از بدنه اصلی جدا شده‌اند. در سمت راست دوربین علاوه بر فلش ال‌ای‌دی، سنسورهایی نظیر سنسور ضربان قلب و سنسور تشخیص سطح اکسیژن خون قرار دارند.

اس 9 نسبت به نسل قبلی خود خوش‌دست‌تر است اما پوشش آن استعداد بالایی در جذب اثر انگشت دارد. بنابراین باید برای آن قاب محافظ تهیه کنید.
کلید پاور نیز مثل همیشه در لبه‌ سمت راست قرار گرفته است. در طرف مقابل و در سمت چپ کلیدهای بیکسبی و کنترل صدا به چشم می‌خورند.
درگاه سیم‌کارت اول و سیم‌کارت دوم در کنار درگاه کارت حافظه‌ی در لبه‌ی بالایی گوشی قرار دارند. لبه‌ی پایینی نیز با پورت USB - C، اسپیکر و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون احاطه شده است. اسپیکر دوم و اسپیکر مکالمه در حاشیه‌های بالای نمایشگر جای گرفته‌اند.


گلکسی اس 9 سامسونگ


نمایشگر
سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ پنل‌های اولد سایز کوچک جهان است. کهکشانی‌ جدید سامسونگ به نمایشگر 5.8 اینچی مجهز شده است. این نمایشگر با پوشش گوریلا گلس محافظت می‌شود. کیفیت نمایشگر نیز به مراتب بهتر از نسل اول نمایشگر  Infinity Displayاست.
حداکثر رزولوشن نمایشگر، 2960×1440 است. رزولوشن نمایشگر به طور پیش‌فرض روی حالت + Full HD قرار دارد. اما کاربر امکان شخصی‌سازی تنظیمات را دارد. این نمایشگر دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد، نور نمایشگر آن بسیار بالاست و مصرف پایینی دارد.

کاربر می‌تواند غلظت رنگ‌های سبز، آبی و قرمز میزان سفیدی نمایشگر را مطابق خواسته خود تنظیم کند. شاید در نگاه اول نمایشگر اس ۹ و اس ۹ پلاس تفاوتی با نسل قبل نکرده باشند اما حقیقت این است که بخش‌های مختلف آن از روشنایی تا دقت رنگ نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند.
گلکسی اس 9 سامسونگ از HDR10 در نمایشگر خود پشتیبانی می‌کند. کاربر به واسطه سرعت عمل بالای نمایشگر تجربه‌ی بسیار بهتری را در بحث واقعیت مجازی خواهد داشت.

اسپیکر
سامسونگ برای اولین بار در گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از اسپیکرهای استریو استفاده کرده است. یک جفت اسپیکر استریو بر روی گوشی تعبیه شده است که یکی از آن‌ها در قسمت پایین و دیگری در بالای صفحه قرار گرفته است.
این اسپیکرها نسبت به نسل گذشته کیفیت بهتری دارند؛ چرا که قدرت آن‌ها 1.4 برابر اسپیکرهای نسل قبلی است. اسپیکرهای گلکسی اس۹ توسط AKG ارائه شده‌اند و از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. به‌ موجب این فناوری پخش صدا شفاف‌تر، حجیم‌تر و غنی‌تر شده است.
سامسونگ در گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون استفاده کرده است. همچنین یک جفت هدفون توگوشی AKG نیز داخل جعبه گوشی قرار دارد.

احراز هویت
راهکارهای احراز هویت بیومتریک در گلکسی اس 9 به سطح تازه‌ای ارتقا یافته است. اسکن هوشمند ترکیبی از دو فناوری تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم است. ترکیب تشخیص چهره و اسکن عنبیه در نسل قبلی ممکن نبود و تنها امکان فعال کردن یکی از آن‌ها وجود داشت.

علاوه بر اسکن هوشمند هویت سنجی در این گوشی از طریق حسگر اثر انگشت، حسگر عنبیه، سیستم تشخیص چهره، ثبت الگو یا رمز عبور نیز انجام می‌شود. حسگر اثر انگشت مانند نسل‌های قبل سرعت پایینی دارد.
حسگر عنبیه‌ نیز بر اساس اسکن الگوی عنبیه‌ی چشم کاربر و با استفاده‌ از سنسور دوربین دوم در حاشیه‌ی بالای نمایشگر عمل می‌کند. این سنسور تصویر منعکس‌ شده از الگوی عنبیه را با استفاده از LED مادون قرمز، دریافت و شناسایی می‌کند. برای استفاده از اسکنر عنبیه نباید عینک یا لنز تماسی استفاده کنید و باید گوشی را در فاصله‌ی ۲۵ تا ۳۵ متری از چهره‌ نگه دارید.


گلکسی اس 9

رابط کاربری
سامسونگ در گلکسی اس9 و اس۹ پلاس از Samsung Experience 9.0 و نسخه‌ هشتم اندروید اوریو استفاده کرده است.  
آیکون‌ها و ظاهر کلی رابط کاربری تغییر خاصی نداشته است. تنظیمات کیبورد نیز مرتب‌تر و اموجی‌‌ها نیز به‌روزرسانی شده‌اند. خوشبختانه این رابط کاربری همانند گذشته، قابلیت تغییر تم، فونت و ارتفاع کیبورد را دارد. سامسونگ همچنین قابلیت «Color Lens» را برای کاهش خستگی چشم ارائه کرده است. برای فعال‌سازی این قابلیت می‌بایست از بخش «Accessibility» و پس از آن «Vision» اقدام کنید.

سامسونگ همچنین قابلیت «Dual Messenger» را به رابط جدید کهکشانی‌های خود افزوده است. با این قابلیت استفاده‌ هم‌زمان از دو حساب کاربری در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ممکن می‌شود.
علاوه بر قابلیت‌های اندازه‌گیری ضربان قلب، سطح استرس و سطح اکسیژن خون، سامسونگ برای اولین بار شاهد قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در گوشی‌های هوشمند سامسونگ هستیم.

بیکسبی نیز در گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس به روز شده است. بیکسبی در ساخت یادآورها، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام، جستجوی اینترنتی و دیگر قابلیت‌ها به کاربر کمک می‌کند. دکمه بیکسبی در لبه چپ گوشی قرار دارد. این قابلیت فعلا با آی‌پی ایران کار نمی‌کند.

دوربین
زمانی که پای عکاسی در تاریکی در میان باشد، سامسونگ همیشه برنده است. سامسونگ مدعی است که این محصولات گلکسی جدید را به «دوربینی انقلابی مجهز کرده‌ است که مانند چشم انسان با نور محیطی وفق پیدا می‌کند». گلکسی اس 9 به یک دوربین 12 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز است. دوربین سلفی گلکسی اس ۹ سامسونگ ، توانایی ثبت فیلم‌هایی با رزولوشن QHD و نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه را دارد.

دوربین اصلی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از لنزهایی با دیافراگم متغیر بهره می‌برند. دیافراگم متغیر چیست؟ با جابجایی بین محیط‌های تاریک و روشن، چشم برای حفظ وضوح دید با تنظیم گشادی مردمک، میزان نور دریافتی را تنظیم می‌کند. این قابلیت در دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی در نظر گرفته شده است. حالا کهکشانی‌های جدید سامسونگ، اولین موبایل‌های جهان دارای این قابلیت هستند.
دوربین اس9، می‌تواند دیافراگم را به فاصله کانونی 1.5 یا 2.4 بسته به میزان روشنایی تنظیم کند. به موجب این ویژگی عکاسی در شب لذت بیشتری خواهد داشت .

حافظه‌ی DRAM سنسور دوربین گلکسی اس ۹، باعث شده است تا دوربین این گوشی بتواند ویدیوهای اچ‌دی با نرخ ۹۶۰ فریم‌ بر ثانیه و طول ۰.۲ ثانیه ضبط کند.

ایموجی AR Emoji
ایموجی‌های متحرک در حال تبدیل شدن به یک ترند در دنیای گوشی‌های موبایل هستند. ایموجی AR سامسونگ به شدت ساده است و چنگی به دل نمی‌زند. گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس با آنالیز ۱۰۰ نقطه از تصویر دوبعدی‌ چهره، مدل سه‌بعدی چهره کارتونی شما را می‌سازند.
برای ثبت عکس در ای‌آر ایموجی می‌بایست عینک خود را برداشته و با دهان بسته لبخند بزنید. سپس نرم‌افزار جنس فرد را سوال کرده و نوبت به شخصی‌سازی ایموجی ساخته شده می‌رسد.

سخت‌افزار
نسخه جهانی گلکسی اس ۹ سامسونگ و اس ۹ پلاس به پردازنده‌ی اگزینوس 9810  مجهز شده‌اند. اکزینوس ۹۸۱۰ پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، ۶۴ بیتی و با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری است. سامسونگ مدعی است که فناوری تولید یادشده نسبت به نسل اول بهبود ۱۰ درصدی عملکرد یا ۱۵ درصدی کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارد.
گرچه عملکرد CPU به ‌میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است اما عملکرد GPU تفاوت چندانی با قبل ندارد و گاهی شاهد کندی‌های چند میلی‌ثانیه‌ای هستیم.


معرفی گلکسی اس 9 سامسونگ

باتری
هر دو گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ و اس ۹ پلاس از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باطری‌های گلکسی اس 9،  ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و تفاوتی با نسل قبل ندارد.
نتیجه‌ی آزمون‌های باتری نشان می‌دهند که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس عملکرد مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارند. طبق تست‌های انجام شده حتی با استفاده سنگین هم یک روز کامل می‌توانید روی باطری گوشی‌ حساب کنید. حتی اگر جزو کاربران کم مصرف هم باشید، عدم نیازمندی به شارژ به اواسط روز دوم هم می‌رسد.
فناوری شارژ سریع نیز در این نسل تغییر نکرده است و نیمی از ظرفیت باطری با استفاده از این فناوری در کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. همچنین هر دو گوشی از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند. اما باید پد مخصوص شارژ ‌آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

سخن آخر
گلکسی اس 9 سامسونگ در ادامه راه پر فراز و نشیب سامسونگ برای رقابت با دیگر گوشی‌های اندروید به بازار عرضه شده است. این گوشی ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و می‌تواند طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند.


کد مطلب: 52985

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/52985/معرفی-کامل-گلکسی-اس-9-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir