کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ: تغییرات ناشی از سرویس‌های ابری در حال انجام است

سايت خبری ايتنا , 12 فروردين 1397 ساعت 12:30

ایتنا - ابرهای عمومی آینده تجزیه و تحلیل داده های بزرگ (بیگ دیتا) هستند، و استفاده از آنها در حال شکلدهی پلتفرم یکپارچه مورد نیاز به منظور دستیابی به ارزش کامل آن است.


سرویس‌های ابری عمومی آینده تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ(بیگ دیتا) هستند، و استفاده از آنها در حال شکل‌دهی پلتفرم یکپارچه مورد نیاز به منظور دستیابی به ارزش کامل آن است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از سایت اینفوورلد، بازار امروز تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ بسیار با وضعیت آن در حتی چند سال پیش فرق کرده است. دهه پیش رو شاهد تغییرات، نوآوری‌ها و تحولاتی در تمام بخش‌های این صنعت جهانی خواهد بود.
ویکیبون (Wikibon)، گروه تحلیلگر SiliconAngle Media، در آپدیت سالانه‌اش در رابطه با مطالعه بازار که اخیرا منتشر نموده، به این جمع‌بندی رسیده است که بازار تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در سال 2017 نسبت به سال پیش از آن 24.5 درصد رشد یافت.
این روند سریع‌تر از پیش‌بینی‌های گزارش سال گذشته بود، که تا حدود زیادی مدیون بکارگیری و بهره‌برداری قوی‌تر از حد انتظار از ابر عمومی و همچنین تسریع همگرایی پلتفرم‌ها، ابزارها، و راهکارهای دیگر بوده است.

همچنین، بنگاه‌های بزرگ با سرعت بیشتری در حال خروج از فازهای آزمایشی و اثبات مفهومی تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ هستند و در حال دستیابی به سطوح بالاتری از ارزش تجاری ناشی از اقداماتشان هستند.
 
ویکیبون همچنین پیش‌بینی نموده است که بازار کلی تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ تا سال 2027 با نرخ سالانه 11 درصد رشد کرده و در سطح جهانی به 103 میلیارد دلار برسد. بخش عمده رشد بازار در سال‌های بعد ناشی از استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در اینترنت اشیاء(IoT)، تحرک‌پذیری، و دیگر موارد استفاده از محاسبات در محل (edge-computing) بوده است.

 


آنچه محرک تکامل صنعت تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در یک دهه آینده خواهد بود روندهای کلیدی ذیل هستند که در پژوهش ویکیبون مورد اشاره قرار گرفته اند:
   
موانع پیش روی تکامل و بکارگیری تحلیل داده های بزرگ
اگرچه این پیشبینی درباره بهره گیری از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ خوشبینانه به نظر می رسد، ولی مسائل تدام یافته بسیاری باقی می مانند که تلاشهای کاربران برای حداکثرسازی ارزش سرمایه گذاریهایشان در این تکنولوژیها را بی نتیجه باقی می گذارند. عمده این مسائل عبارتند از:  
برای IT سازمانی، توصیه اصلی ویکیبون این است که مهاجرت مقدار بیشتری از تلاشهای توسعه تجزیه و تحلیل داده های بزرگتان به محیطهای ابر عمومی اغاز کنید. این باعث تسریع افزایش توانایی شما برای بهره برداری از محصولات ارزانقیمت و به سرعت در حال تکاملی خواهند شد که توسط Web Services آمازون، مایکروسافت، گوگل، IBM و دیگر ارائه دهندگان ابر عمومی فراهمسازی شده اند. شما باید ایجاد ابر هیبریدی سازمانی خودتان را در نظر داشته باشید تا از یک گذار نرم به ابر عمومی در طی چند سال آینده اطمینان حاصل شود.


کد مطلب: 52273

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/52273/تجزیه-تحلیل-داده-های-بزرگ-تغییرات-ناشی-سرویس-های-ابری-حال-انجام

ايتنا
  https://www.itna.ir