۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱

ماشین‌های هوشمند همچنان به هدایت انسان نیازمند خواهند بود

ایتنا - ماشین‌های هوشمند که از توان یادگیری خودکار برخوردارند تا سال 2020 به یکی از پنج حوزه مهم سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد از مدیران ارشد فناوری شرکت‌های بزرگ مبدل می‌‌شوند.
ماشین‌های هوشمند همچنان به هدایت انسان نیازمند خواهند بود


موسسه تحقیقاتی گارتنر می‌گوید این تصور که ماشین‌های هوشمند می‌توانند به طور کامل از انسان بی‌نیاز شوند غلط است و این امر نه مطلوب است و نه ممکن.


به گزارش ایتنا از فارس، یافته‌های جدید گارتنر نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ ماشین‌های هوشمند که از توان یادگیری خودکار برخوردارند به یکی از پنج حوزه مهم سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد از مدیران ارشد فناوری شرکت‌های بزرگ مبدل می‌‌شوند.

این ماشین‌ها که قادر به کسب تجربه و واکنش مناسب در صورت وقوع شرایط پیش‌بینی‌نشده هستند، بدون کنترل انسان می‌توانند وظایف محوله را انجام دهند و لذا استفاده از آنها به سود شرکت‌های تجاری است.

اما به گفته برایان پرنتیس معاون ارشد گارتنر تمامی این‌ها به معنای خودمختاری کامل ماشین‌های هوشمند نیست و چنین امری نه مطلوب است و نه ممکن.

به گفته این مدیر شرکت گارتنر انسان‌ها هنوز هم آخرین و مهم‌ترین نقطه اتکای این محصولات هستند. بنابراین یک خودروی خودران هنوز هم به فرمان نیاز دارد تا در شرایط حاد یک انسان آن را کنترل کند. البته در این خودروها راننده دیگر کنترل فعال و دائمی اتومبیل را بر عهده ندارد و تنها ناظر منفعلی است که به مشاهده شرایط بسنده می‌کند و در صورت لزوم برای دخالت خودرو وارد عمل می‌شود.

وی می‌افزاید که به هر حال شرایط محیطی به طور صددرصد و کامل توسط ماشین‌های هوشمند قابل پیش‌بینی نخواهد بود و لذا نیاز به مداخله انسان در چنین شرایطی برطرف نمی‌شود. لذا شرکت‌های فناوری باید مشخص کنند که چه عواملی در چه شرایطی قابل کنترل نخواهند بود تا در چنین شرایطی انسان‌ها برای جلوگیری از وقوع فجایع غیرقابل جبران و مقابله با آسیب دیدن انسان‌ها وارد عمل شوند.
کد مطلب: 46354
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام