۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

آموزش : چگونه سیستم ردیابی گوشی آیفون را غیرفعال کنیم؟

ایتنا - برخلاف اپلیکیشن‌هایی که شما نصب می‌کنید، این سرویس همیشه کار می‌کند و روشن است. از این رو ممکن است شما نخواهید کسی به حریم شخصی شما نفوذ کند و یا با روشن بودن این سرویس باتری شما به سرعت تمام شود، شاید هم هر دو مورد برای شما مهم باشد.
آموزش : چگونه سیستم ردیابی گوشی آیفون را غیرفعال کنیم؟


قطعا تاکنون متوجه شده‌اید که اپلیکیشن‌های جدید اغلب در کار کاربران جاسوسی می‌کنند و حداقل با ردیابی مکان، موفق به انجام این کار می شوند. اگر حریم شخصی شما برایتان مهم است و از دستگاه های ios استفاده می کنید، به راحتی می توانید برنامه های ردیابی را برای دستگاه خود محدود کنید.

اما آیا می دانستید که ios یک مجموعه سرویس ویژه دارد که میتواند شما را به راحتی ردیابی کند؟
شما می‌توانید آنها را اینجا پیدا کنید: Settings | Privacy | Location Services | System Services
این لیست کامل است، اینطور نیست؟ به هر حال، برخلاف اپلیکیشن‌هایی که شما نصب می کنید، این سرویس همیشه کار می کند و روشن است. از این رو ممکن است شما نخواهید کسی به حریم شخصی شما نفوذ کند و یا با روشن بودن این سرویس باتری شما به سرعت تمام شود، شاید هم هر دو مورد برای شما مهم باشد.

خبر خوبی در این رابطه برای شما وجود دارد و آن هم این است که به راحتی می توانید این سرویس را تنظیم کنید. و خبر بد اینکه تمام آنها در تنظیمات آیفون و یا آیپد شما توضیح داده نشده اند، به همین خاطر شما هنگام تنظیم کردن آن، نمی توانید مطمئن باشید که با غیر فعال کردن کدام گزینه می توانید به امنیت و حریم شخصی خود کمک کنید. اما ما در این پست به شما خواهیم گفت که برای وجود این مشکل چه کار کنید و به کجا بروید.

Cell Network Search: داده‌های مربوط به دکل های موبایل موجود در رنج آنتن دهی دستگاه اپل شما را جمع آوری کرده و این داده های دریافتی را جهت تعیین الگوی ظرفیت ارتباطات، تراکم دکل ها و غیره در منطقه شما مانیتور می کنید. این عمل برای شما اهمیت چندانی ندارد، بنابراین شما برای غیرفعال کردن آن آزاد هستید.

Compass calibration: قطب نمای الکترونیکی، در هنگام استفاده از نقشه ها و اپلیکیشن های ناوبری جهت مقابل شما را نشان می دهد. سرویس قطبنما با استفاده از داده های۷۰۷۴۳۱ مکان، بسیار دقیق تر عمل می کند. پس هرگز این گزینه را غیرفعال نکنید.

Find my iPhone: اگر دستگاه اپل خود را گم کنید، برنامه iCloud به شما با توجه به این ویژگی کمک خواهد کرد تا آن را بیابید. شما هرگز نمی‌دانید که چه زمان ممکن است به آن نیاز پیدا کنید.
با این حال، شما باید در خاطر داشته باشید که هرکسی می تواند از وب سایت iCloud استفاده کند و با استفاده از ویژگی مکان یابی،wip و یا قفل کردن دستگاه اپل (البته اگر آنها رمز عبور شما را بدانند)، آیفون خود را بیابد. برای جلوگیری از آن از یک رمز عبور قوی و قابل اعتماد برای اپل آیدی و iCloud خود استفاده کنید و سیستم احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید.

HomeKit: گزینه‌ای است که فقط برای افرادی که از دستگاه های خانگی هوشمند با تکنولوژی HomeKit اپل استفاده می کنند، کاربرد دارد.

Location-based alerts: این امکان زمانی شما را ردیابی می کند که شما وارد یک منطقه ی خاص شوید و یا از آن خارج شوید و برای شما نوتیفیکیشن های مربوط به آن را ارسال می کند، برای مثال " هنگامی که شما نزدیک یک فروشگاه مواد غذایی هستید، با همسرتان تماس می‌گیرد" و یا "اینکه زمانی که شما به یک جلسه می روید گوشی به صورت خودکار بر روی حالت meeting یا همان ملاقات می‌رود"، اگر این ویژگی برای شما اهمیت خاصی ندارد و از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

Location-Based iAds: این امکان، مسیر شما را برای مقاصد تبلیغانی ردیابی می‌کند. توسعه دهندگان نرم‌افزار می‌توانند با استفاده از این اطلاعات، به اهداف تبلیغاتی خود در زمانی که افراد از این برنامه های خاص استفاده می‌کنند، بهره برند. اگر شما نمی خواهید مقصد تبلیغاتی باشید، می‌توانید ردیابی این گزینه را برای ردیابی موقعیتتان محدود کنید.

Motion calibration & distance امکانی است که عمدتا توسط برنامه های سلامت و تناسب اندام ردیابی می شود. اگر شما چنین اپلیکیشن هایی ندارید، می توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

Safari & Spotlight suggestions: زمانی که شما جستجویی در این اپلیکیشن‌ها انجام دهید، اطلاعات موقعیت شما از Safari و Spotlight برای اپل ارسال می شود. این اطلاعات، برای فراهم کردن اطلاعاتی دقیق از موقعیت جغرافیایی شما استفاده می‌شوند. اگر به ندرت از Spotlight استفاده می‌کنید، می‌توانید این ویژگی را غیر فعال کنید.

Setting time zone: این امکان به صورت خودکار ساعت و تاریخ را تنظیم میکند، این ویژگی برای افرادی که مدام در حال سفر هستند، بسیار مفید است. اگر که به ندرت مکان فعلی خود را ترک می‌کنید و کم به سفر می‌روید میتوانید به صورت دستی تاریخ و ساعت را تنظیم کنید و این ویژگی را غیرفعال کنید.

Share my location: اگر که با استفاده از اپلیکشن‌های خاص اپل موقعیت خود را بین دوستان و خانواده خود به اشتراک نمی گذارید، این ویژگی را هم غیر فعال کنید. توجه داشته باشید که با غیر فعال کردن این گزینه تمام امکانات اپلیکیشن‌ها که موقعیت را ردیابی می کنند غیر فعال نمی شود و شما هم هنوز قادر به اشتراک گذاری موقعیت خود در Hangouts و دیگر اپلیکیشن‌ها خواهید بود.

Wi-Fi networking: این ویژگی دقیقا مثل جستجوی شبکه سلولی کار می کند. اطلاعات را به اپل از طریق شبکه‌های وای.فای واقع شده در محدوده دستگاه اپل شما ارسال می کند. از سویی، این ویژگی کمک می کند تا اپل بسیار دقیق تر موقعیت شما را ردیابی کند و از سویی دیگر، این امکان وجود دارد تا در زمانی هم که GPS شما خاموش است، ردیابی ادامه یابد و متوقف نشود.

Frequent locations: این ویژگی موقعیت‌هایی که شما اغلب در آنها در رفت و آمد هستید را در خود ثبت می کند و به شما از ترافیک ها و مکان‌های شلوغی که ممکن است با آنها مواجه شوید اطلاع میدهد. این داده‌ها به صورت محلی ذخیره می شوند. اگر که شما از بروزرسانی ترافیک و اطلاعات دیگر در رابطه با رفت و آمدهای خود استفاده می کنید، این ویژگی را روشن بگذارید. و اگر برای شما کاربردی ندارد، آن را غیرفعال کنید.

Diagnostics and usage: اپل اطلاعات ناشناسی را در مورد شما و نحوه استفاده از دستگاه شما را جمع‌آوری می‌کند. اگر شما نمی خواهید که دستگاهتان در چنین درخواست هایی شرکت داشته باشد، می‌توانید براحتی و بدون هیچ گونه عواقبی این گزینه را غیر فعال کنید.

Popular Near Me: دستگاه ios شما بدون شناخت موقعیت مکانی شما را که در آن در حال خرید و یا استفاده از دستگاه اپل خود هستنید، شناسایی می کند. این کمپانی با استفاده از اطلاعات شما برنامه های خود و خدمات محبوب را در منطقه شما ارائه می‌دهد. اگر شما ارزش حفظ حریم شخصی خود را می دانید پس این ویژگی را خاموش کنید.

Status Bar Icon: این گزینه که در قسمت انتهایی تظیمات پنهان شده است، اهمیت ویژه‌ای دارد. این سرویس در مواردی که بالا به آن اشاره شد موقعیت مکانی را با آیکون‌هایی در قست استاتوس بار نمایان می‌کند. با روشن بودن این ویژگی به شما یادآوری می‌شود که قسمت تنظیمات خود را چک کنید و می توانید فعالیت‌های غیر منتظره از ردیابی موقعیت خود را مشاهده کنید.

(منبع: کسپرسکی آنلاین)
 
کد مطلب: 44977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام