کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا هیلاری کلینتون و ترامپ، با کمک این هکر کلمبیایی دنبال‌کننده‌های توییتری تقلبی می‌خریدند؟!

23 فروردين 1395 ساعت 16:21

ایتنا- فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در انتخابات اسفندماه ایران نیز نقش مهمی داشتند چه رسد به جامعه آمریکا و استفاده تکنیکی‌تر آنها!




دنیای مجازی، امروزه در همه انتخابات‌های دنیا، نقش بسیار عمده‌ای باز می‌کنند. اما کژی‌ها و ناراستی‌های دنیای سیاست هم مدت‌هاست که راه خود را به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی باز کرده‌اند.


در کارزارهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، مسئله دنبال‌کننده‌های کاذب، بسیار حاد شده است.

مسئله جالب این است که تمیز دادن اکانت‌های تقلبی از اکانت‌های اصلی، به سادگی گذشته نیست. حالا ما با شرکت‌ها و اپراتورهایی روبرو هستیم که به طور تخصصی خدمات را ارائه می‌دهند.

دیگر خبری از اکانت‌های تقلبی که ناگهانی ساخته شده باشند و به سادگی از روی عمر آنها بشود به ساختگی بودن آنها پی برد نیست و ما با اکانت‌های انبوه با عمر چندساله روبرو هستیم.

یکی از اشخاصی که اینگونه خدمات را ارائه می‌کرد، یک شهروند اهل آمریکای لاتین به نام Andrés Sepúlveda بود، او از نرم‌افزاری استفاده می‌کرد که اجازه مدیریت ۳۰ هزار بات توییتری را به او می‌داد. به این ترتیب او می‌توانست به صورت هوشمندانه برای یک نامزد اعتبار ایجاد کند با شایعاتی علیه رقیب، پراکنده کند.

این شخص حالا زندانی شده، اما بازجویی‌هایی او نشان داده است که دست‌کم دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا از جمله ترامپ، سعی در استفاده از خدمات او را داشتند.

آندرس سپولودا، کار خود را از سال ۲۰۰۵ شروع کرده بود و مشهورترین خدمات‌اش را به کارزار انتخاباتی انریکه پنا نیتو -رئیس جمهور راست‌گرای مکزیک- ارائه کرده بود.

سپولودا کلمبیایی است و ظاهر عجیب و غریبی دارید. به طوری که می‌بینید او در پت شر خود یک کد QR را خالکوبی کرده است.

او در کارزار انتخاباتی نیتو، با بودجه‌ای ۶۰۰ هزار دلاری همه کار کرد: استخدام هکرها برای سرقت راهبردهای کارزار انتخاباتی رقیب، دستکاری رسانه‌های اجتماعی- نصب جاسوس‌افزارها در دفتر مخالفان سیاسی.

اما به غیر از مکزیک، او در انتخابات، نیکاراگوا، پاناما، هندوراس، السالوادور، کلمبیا، کوستاریکا، گواتمالا و ونزوئلا هم فعال بود.

منبع: یک پزشک


کد مطلب: 42232

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/42232/آیا-هیلاری-کلینتون-ترامپ-کمک-این-هکر-کلمبیایی-دنبال-کننده-های-توییتری-تقلبی-می-خریدند

ايتنا
  https://www.itna.ir