۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲

بازگشت به ایده استیو جابز

قابلیت های آیفون 4 اینچ جدید
ایتنا- اپل، میراثی است از جابز بزرگ و فقید، که سرپیچی از آن، تاوانی جز بازگشت به راه اصلی‌اش ندارد!
بازگشت به ایده استیو جابز


رخداد بعدی اپل در تاریخ ۲۱ مارس (۲ فروردین) در کوپرتینو برگزار می‌شود و بسیاری انتظار دارند که گوشی آیفون 5SE ستاره این رخداد باشد. یعنی همان گوشی ۴ اینچ جدید. بگذارید اما کمی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این بازگشت دوباره به ایده استیو جابز آشنا شویم.


به گزارش ایتنا از تابناک، زمانی که استیو جابز آیفون را برای اولین بار عرضه کرد، این گوشی صفحه نمایش ۳.۵ اینچ داشت. در آیفون ۴ زمانی که مشکل آنتن‌دهی پیش آمد و چنانچه کاربر این گوشی را به شکلی ناصحیح در دستان خود نگه می‌داشت، منجر به قطع تماس می‌شد، در یک کنفرانس خبری استیو جابز در مورد این موضوع مورد سوال قرار گرفت که چرا آیفون را بزرگ‌تر نسازیم؟ در این صورت فضای بیشتری برای آنتن در دل گوشی فراهم می‌شود و در نتیجه قدرت آنتن‌دهی بالا خواهد رفت.


استیو جابز پاسخ این سوال را محکم داد. وی گفت که به هیچ وجه از این مد جدید سامسونگ و دیگران برای گوشی‌های بزرگ خوشش نمی‌آید: «شما نمی‌توانید دست خود را به شکل کامل در اطراف گوشی و صفحه نمایش حرکت دهید. هیچ‌کس این گوشی‌ها را نمی‌خرد».

ایده استیو جابز تا زمانی که زنده بود دست نخورده باقی ماند و علیرغم آنکه بسیاری از این ایده انتقاد داشتند و شواهد بسیاری بر اشتباه بودن تفکر استیو جابز در مورد عدم استقبال از گوشی‌های بزرگ اندازه، در دست بود، اما جابز از ایده خود دست نکشید.

بعد از وی اما آیفون ۶ و ۶ اس اولین عبور از خط قرمز جابز بود. عبوری که البته بازار آیفون را تکان داد و استقبال خوبی از آن شد. اپل با عبور از مرز ۴ اینچ، اکنون آیفون‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچ خود را وارد بازاری کرده بود که از مدت‌ها پیش در آن سامسونگ با گوشی‌های بزرگ‌تر از آیفون مشغول پول پارو کردن بود!

اما به شکلی جالب توجه گویا اپل قصد دارد باز هم به ایده استیو جابز فقید بازگردد. اما چرا؟




واقعیت آن است که ایده استیو جابز هرچند به شکل مطلق صحیح نبود اما یک واقعیت اساسی در بر داشت. از زمانی که خبر رسید که اپل قرار است یک آیفون ۴ اینچ دیگر بسازد، بسیاری از این ایده استقبال کرده‌اند. نشریه «Techradar» به نقل از کاربران اصیل آیفون نوشته که اکنون دوستداران اپل دلتنگ آیفون کوچک اندازه‌ای هستند که به راحتی در دستان آنها جای می‌شده و خیلی هم راحت از جیب بیرون می‌آید!

این موضوع تنها در حد احساسات هم باقی نمانده است. Maxpanel نقل کرده است که هنوز یک سوم از دارندگان آیفون، از صفحه ۴ اینچ استفاده می‌کنند. یعنی از آیفون ۵ و قبل از آن. اینها به خوبی نشان می‌دهد که ایده استیو جابز چندان هم افراطی نبوده است.

حال رخداد بعدی اپل در تاریخ ۲۱ مارس (۲ فروردین) در کوپرتینو برگزار می‌شود و بسیاری انتظار دارند که گوشی آیفون 5SE ستاره این رخداد باشد. یعنی همان گوشی ۴ اینچ جدید. بگذارید اما کمی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این بازگشت دوباره به ایده استیو جابز آشنا شویم.





طراحی فلزی
گوشی میان رده قبلی اپل، یعنی آیفون ۵ سی دارای بدنه پلاستیکی رنگی براق بود، اما انتظار می‌رود آیفون 5SE بیشتر شبیه آیفون ۵ اس باشد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد این گوشی نیز در رنگ‌های متنوع، همچون آیفون ۶ اس، عرضه شود.

نمایشگر ۴ اینچی
آیفون جدید مانند نسخه ۵ سی دارای صفحه نمایشی ۴ اینچی خواهد بود. اطلاعاتی در مورد این که این صفحه نمایش از تفکیک‌پذیری بالاتری برخوردار است یا نه در دست نیست اما شایعه‌ها گویای آنند که از لبه‌ای خمیده با حساسیت بالاتر نسبت به تماس دست بهره می‌برد. هرچند روشن است که از ویژگی لمسی سه بعدی در این گوشی خبری نیست.

پردازنده A9
در حالی که شایعات اولیه از به کارگیری پردازنده‌ای ۸ در این گوشی خبر می دادند، اطلاعاتی که اخیرا افشا شده‌اند نشان می‌دهند که آیفون 5SE همچون مدل ۶ اس از پردازنده ای ۹ بهره‌مند خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که این گوشی امکان ارائه قابلیت تصاویر زنده اپل را دارد و کارکرد آن نیز در مجموع در حد پرچمداران این شرکت خواهد بود.

باتری قدرتمند
آیفون ۵ سی از یک باتری نه چندان درخشان ۱۵۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کرد، در حالی که گزارش‌های تازه می‌گویند آیفون 5SE به یک باتری قدرت‌مندتر ۱۷۱۵ میلی‌آمپری مجهز است.

قیمت مناسب
اپل هیچگاه آیفون ارزان قیمت تولید نخواهد کرد، اما آیفون 5SE همچون مدل 5S قیمتی بسیار مناسب‌تر از هم خانواده‌های پرچمدارش خواهد داشت. گفته می‌شود قیمت مدل ۱۶ گیگابایتی این گوشی ۴۵۰ دلار خواهد بود.

منبع: تابناک
کد مطلب: 41890
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام