۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
تحلیلگران مؤسسه IDC گزارش دادند

رقابت نفسگیر 2 غول امریکایی و کره ای در بازار گوشی هوشمند

ایتنا- پیش‌بینی می‌شود اپل همچنان تا پایان سال 2015 روند رو به رشد خود را حفظ کند.
رقابت نفسگیر 2 غول امریکایی و کره ای در بازار گوشی هوشمند



پیش بینی می شود یکی از شرکت هایی که تا پایان سال ۲۰۱۵،همچنان روند رو به رشدخود را حفظ کند، اپل است.


تحلیلگران انتظار دارند مدل‌های جدید آیفون و آیپد به بازار عرضه شود که حتی از سال ۲۰۱۴ نیز پرطرفدارتر باشد تحلیلگران معتقدند اپل موفق تر عمل کرده است شرکت سامسونگ با وجود صدرنشینی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴، نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۳ که فروش آن ۴/۸۴ میلیون دستگاه بود عقب نشینی کرده است.

البته بخش عمده این کاهش فروش نه به محبوبیت اپل، که به افزایش تعداد کاربران چینی آیفون مربوط می‌شود و بسیاری، دلیل اصلی کاهش رشد فروش سامسونگ را ناشی از اقبال بازار چین به اپل می‌دانند لنوو و موتورولا با یکدیگر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۷/۲۴میلیون دستگاه فروش داشتند که نشان از سهم ۶/۶درصدی در بازار است.

این میزان فروش در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۵/۱۹میلیون دستگاه گوشی هوشمند بود که سهم ۷/۶ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده بودند.


هر روز بر تعداد کسانی که در جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند افزوده می‌شود و به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده این وسیله فناورانه پرطرفدار تلاش می‌کنند تا با توجه به نیازهای کاربران،هر روز بر قابلیت‌های آن بیفزایند.

تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی IDC نیز با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنند ۲۰۱۵، سالی است که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند به سمت تجهیز این گوشی‌ها به فناوری‌های پوشیدنی می‌روند.

انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند بیشتری به سنسورها و حداقل یکی از فناوری‌های پوشیدنی مجهز شوند و به حسگرهای کنترل ضربان قلب و سنسورهایی جدیدتر مثل اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و سنسورهای اشعه ماوراءبنفش مجهز شوند.

همه به سوی نوآوری

با توجه به محبوبیت تلفن‌های هوشمند اندرویدی و افزایش تقاضا برای آن، اندروید را حالا دیگر در هر اتاقی می‌توان یافت.

گوگل همچون گذشته برای توسعه و ارتقای سیستم‌عامل اندروید و وسایلی که با آن کار می‌کنند تلاش می‌کند ولی با توجه به اشباع تقریبی بازار، به نظر نمی رسد شاهد جهش چندانی در این زمینه در سال ۲۰۱۵ باشیم.

گوگل به دنبال ارائه گوشی‌های ارزان قیمت به بازار است که خود می‌تواند بر استقبال بیشتر مردم از آن تأثیر بگذارد شاید این گوشی‌های ارزان قیمت سود چندانی برای گوگل به همراه نداشته باشند ولی می‌تواند جای پای تلفن‌های هوشمند اندرویدی را درجایگاه نخست محکم تر کند.

در سال ۲۰۱۵ همچنین منتظر شنیدن اخباری از شریک اندروید در هندوستان و برخی بازارهای نوظهور دیگر خواهیم بود.

این تحلیلگران همچنین معتقدند با ورود ویندوز ۱۰ به بازار، مردم ناکارآمدی و مشکلات ویندوز۸ را تا حدودی فراموش می‌کنند چرا‌که با وجود امکانات خوب آن می‌تواند برای بسیاری، فریبنده باشد.

ویندوزفون نیز در سال ۲۰۱۵ رو به تکامل بیشتری می‌رود و یک گام جلوتر می‌رود تا با ویندوز یکی شود هرچند سینک شدن و همگامی کامل این دو ویندوز در ۲۰۱۵ احتمال کمتری دارد.

این محققان در زمینه گوشی‌های آمازون نیز معتقدند سال ۲۰۱۴ چندان با این تلفن‌های هوشمند مهربان نبود و امسال نیز این روند ادامه پیدا می‌کند طوری که پیش بینی می‌شود آمازون خط تولیدfire phone را تعطیل کند و به جای آن سراغ بازار تبلت برود و در این بازار فعالیت بیشتری داشته باشد.

بازار رو به رشد اپل
پیش بینی می‌شود یکی از شرکت‌هایی که تا پایان سال ۲۰۱۵،همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کند، اپل است.

این تحلیلگران انتظار دارند مدل‌های جدید آیفون و آی پد به بازار عرضه شود که حتی از سال ۲۰۱۴ نیز پرطرفدارتر شوند که البته این موضوع درباره iPad Air نیز صدق خواهد کرد.

اما این گروه معتقدند آی پد دیگر نازک‌تر از نمونه امروزی نخواهد شد بلکه بر روی RAM آن کار شده و قابلیت‌های بیشتری به آن افزوده می‌شود.

البته اپل در سال ۲۰۱۴ نیز با ورود آیفون ۶ و ۶پلاس بازار گوشی‌های هوشمند را تسخیر کرد و با به جای گذاشتن یک رکورد فروش ویژه، موفق شد رشد فروش فوق‌العاده‌ای نسبت به سال قبل از آن به خود اختصاص دهد.

شرکت تولید کننده گوشی‌های اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ فروش مناسبی داشت طوری که بیش از ۷۴میلیون دستگاه آیفون به فروش رساند.

آمار مؤسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد میزان فروش این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ حدود ۴/۷۴ میلیون دستگاه آیفون بوده است که این رقم از فروش ۵۱میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته بسیار بالاتر است و نشان از استقبال فوق العاده مردم دارد چراکه حتی تحلیلگران این شرکت در بهترین حالت انتظار فروش ۲/۶۶میلیون دستگاه را داشتند.

مـــؤسسه تحقیقاتی IDCدر آماری دقیق تر اعلام کرد که اپل با فروش ۵/۷۴ میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ سهم ۸۵/۱۹درصدی از بازار به خود اختصاص داده است در حالی که میزان فروش این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۵۱ میلیون دستگاه بود و سهم ۴۳/۱۷درصدی از بازار را در اختیار گرفت که نشانه رشد فروش سالانه ۴۶درصدی است.

شرکت اپل همچنین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ حدود ۴/۲۱میلیون دستگاه آی پد فروخت که البته این رقم از فروش ۲۶میلیونی سال گذشته کمتر بود البته تحلیلگران هم انتظار فروش کمتر را داشتند و آن را ۱/۲۱میلیون دستگاه تخمین زده بودند.

شرکت اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ همچنین ۵/۵ میلیون دستگاه Macs به فروش رساند که از ۸۵/۴ میلیون دستگاه مدت مشابه سال گذشته بالاتر بود والبته تحلیگران هم این رقم را همان ۵/۵ میلیون دستگاه تخمین زده بودند و تفاوت چندانی وجود نداشت.

سرویس‌های ارائه خدمات اپل مانند iTunes و Apple Pay هم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵درآمد ۸/۴ میلیارد دلاری داشتند که از درآمد ۲۶/۴میلیارد دلاری سال گذشته بیشتر است.

یک نکته در این میان برای شرکت اپل بسیار مهم است و آن هم این که تاکنون درآمد اپل در چین بسیار حیرت انگیز بوده است و هرسال رشدی ۱۵۷درصدی نشان می‌دهد که رقمی حدود ۱/۱۶میلیارد دلار می‌شود و این، بالاترین نرخ رشد درآمد این شرکت در مناطق مختلف جهان تا به امروز است طوری که شرکت اپل ۲۱درصد درآمد خود را از بازار چین به دست می‌آورد.

تیم کوک رئیس اپل هم گفت: درآمد شرکت ما در سال ۲۰۱۴ رشدی مناسب نسبت به سال ۲۰۱۳ داشت و به ۶/۷۴ میلیارد دلار رسید که در این میان، فروش بین‌المللی حدود ۶۵درصد درآمد ما را تشکیل می‌دهد و البته انتظار می‌رود در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ میزان درآمد شرکت اپل همچنان روندی مناسب داشته باشد.

سامسونگ در سرازیری
طبق این مطالعات با وجود رشد فروش اپل، باز هم این سامسونگ است که گوی سبقت را از دیگر شرکت ها ربوده است و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ حدود ۱/۷۵ میلیون دستگاه به فروش رفت که نشان می‌دهد این رقم سهمی ۰۱/۲۰درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است.

البته تحلیلگران از آن جهت معتقدند اپل موفق تر عمل کرده است که سامسونگ با وجود صدرنشینی بازار فروش در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴، نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۳ که فروش آن ۴/۸۴ میلیون دستگاه بود عقب نشینی کرده است.

البته بخش عمده این کاهش فروش نه به محبوبیت اپل، که به افزایش تعداد کاربران چینی آیفون مربوط می‌شود و بسیاری، دلیل اصلی کاهش رشد فروش سامسونگ را چین می‌دانند.

سهم بازار سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۸۳/۲۸درصد بود که نشانه کاهش رشد سالانه ۱۱درصدی است.

پس از اپل نیز لنوو سومین گوشی هوشمند پرطرفدار در جهان است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ میزان فروش آن به ۷/۲۴ میلیون دستگاه رسید و سهم ۵۹/۶درصدی از بازار را به خود اختصاص دادکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۳ که این شرکت، فروشی معادل ۹/۱۳میلیون دستگاه گوشی هوشمند داشت و سهمی ۷۵/۴درصدی از بازار به خود اختصاص داده بود رشد سالانه ۹/۷۷درصدی نشان می‌دهد.

شرکت هوآوی نیز پس از لنوو در جایگاه چهارم قرار گرفت. این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ حدود ۵/۲۳ دستگاه به فروش رساند که سهمی معادل ۲۵/۶درصد بازار را به خود اختصاص داد.

میزان فروش این شرکت در مدت مشابه سال ۲۰۱۳ حدود ۶/۱۶میلیون دستگاه بود که سهمی ۶۶/۵ درصدی از بازار را به خود اختصاص داد و نشانه رشد فروش۷/۴۱ درصدی سالانه است.

البته لنوو و موتورولا با یکدیگر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۷/۲۴میلیون دستگاه فروش داشته اند که نشان از سهم ۶/۶درصدی در بازاراست.

این میزان فروش در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۵/۱۹میلیون دستگاه گوشی هوشمند بود که سهم ۷/۶ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده بودند و این ارقام نشان می‌دهد رشد سالانه فروش این شرکت‌ها حدود ۴/۲۶درصد است.

پنجمین ردیف این جدول نیز به Xiaomi با فروش ۶/۱۶میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ بود که سهم ۴۲/۴درصدی از بازار را به خود اختصاص داد.

این رقم فروش در مدت مشابه سال ۲۰۱۳ حدود ۹/۵میلیون دستگاه بود که نشان از سهم ۰۳/۲درصدی از بازار داشت و این ارقام نشان می‌دهد که رشد سالانه فروش این گوشی‌های هوشمند به ۶/۱۷۸ درصد رسیده است.

سایر گوشی‌های هوشمند نیز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ حدود ۷/۲۴میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساندند که سهمی ۶/۶درصدی از بازار را به خود اختصاص دادند.

میزان فروش این شرکت‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ حدود ۵/۱۹میلیون دستگاه بود که سهم ۷/۶درصدی بازار را داشته است و نشان از رشد سالانه ۲/۲۸درصد دارد.
بازار تلفن هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴،حدود ۲/۳۷۵میلیون دستگاه فروش داشت و در کل سال ۲۰۱۴ حدود ۳/۱میلیارد دستگاه به فروش رسید.

این به معنای آن است که سالانه به ترتیب ۲/۲۸درصد و ۶/۲۷درصد رشد دارد.

صرف نظر از میزان فروش هریک از برندهای گوشی هوشمند نکته مهم آن است که تعداد کاربران این تلفن ها باز هم افزایش می یابد و با رشد اینترنت تلفن همراه، نقاط بیشتری از جهان را زیر پوشش قرار می دهد.

منبع: روزنامه ایران
کد مطلب: 34463
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام