کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از تلفن همراهمان چه بخواهیم؟

خبرگزاری ايسنا , 27 مرداد 1393 ساعت 10:31

ایتنا- امروز، دیگر کمترین توقع از موبایل، امکان صحبت کردن با آن است!




کدام برند، کدام مدل و با چه قابلیت‌هایی بیشتر مد نظر مشتریان است؟ این سوالی است که ذهن غول‌های موبایل‌سازی جهان را به خود مشغول کرده است و بهترین پاسخ‌ها را می‌توان از فروشندگان بازارهای موبایل دریافت کرد.


در بازار موبایل ایران چه خبر است؟ به عقیده یکی از نمایندگان فروش یک برند معروف گوشی در تهران، خریداران موبایل بیشتر به دنبال خدمات جانبی یک تلفن همراه مثل دوربین هستند و در درجه دوم آنچه که برای مخاطبان این محصول پرفروش اهمیت دارد ظاهر و طراحی زیبا و قدرت پردازش اطلاعات است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اما این روزها یکی از داغ‌ترین مباحث در زمینه اینترنت کشور بحث ورود نسل سوم و چهارم شبکه‌های اینترنتی است و یکی از بزرگترین دلایل آن هم گسترش شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسانی است که ارتباطات از راه دور مردم را روز به روز تسهیل می‌کند.

این امر می‌تواند دلیل محکمی باشد برای آنکه به گفته فروشندگان، بیشتر خریداران تلفن همراه به دنبال امکانات اینترنتی و نصب نرم‌افزارهایی مانند وایبر، واتس آپ، لاین و غیره هستند.

اما یکی دیگر از فروشندگان تلفن همراه معتقد است امروزه اکثر مراجعان به فروشگاه‌های تلفن همراه، به دنبال خرید آخرین مدل‌ها هستند چراکه معتقدند آخرین مدل همیشه بهترین و جدیدترین خدمات را ارائه می‌دهد.

به گفته وی به دلیل تثبیت شدگی نسبی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش تلفن همراه، خریداران موبایل دیگر کمتر به قیمتهای نجومی تلفن‌ها فکر می‌کنند و مساله بالا بودن قیمت موبایل برای آنها حل شده است.

خریداران تلفن همراه می‌دانند برای خریدن جدیدترین مدل‌های موبایل با آخرین امکانات حداقل باید بالاتر از یک میلیون تومان هزینه کنند.

یکی از فروشگاه‌های ارائه دهنده محصولات اپل با اشاره به اینکه درهفته‌های گذشته بازار فروش چندان داغ نبوده است گفت: با اینکه اپل در ایران نماندگی رسمی ندارد ولی به دلیل امکانات اینترنتی و اتصال آسان با شبکه اینترنتی سیم کارت‌های ایرانی مشتریان زیادی به سراغ این برند می‌آیند.

به گفته برخی دیگر از فروشندگان با گسترش امکانات تلفن‌های همراه و حجم بالای اپلیکیشن‌های موجود در بازار سرعت پردازش موبایل وCpu اولین فاکتور مهم برای خرید یک تلفن همراه محسوب می‌شود.

از طرف دیگر سرعت اتصال به اینترنت، نرم‌افزارها و در نهایت کیفیت دوربین تلفن همراه نیز جزو اولویت‌های مشتریان برای انتخاب یک برند و مدل خاص به حساب می‌آیند.

بعد از اینکه یکی از مشتریان تلفن همراه مدل مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند دومین مساله‌ای که برای آنها اهمیت دارد این است که تلفن مورد نظر خود را از کجا خریداری کنند.

پاسخ آسان به این سوال مراکز خرید موبایل در سراسر شهر است. اما چرا خرید اینترنتی نه؟

اینترنت هر روز بیشتر در زندگی مردم جا باز می‌کند و نقش‌های مهمی را ایفا می‌کند که زندگی را به طور گسترده‌ای تغییر می‌دهد، اما همچنان فرهنک خرید اینترنتی در ایران چندان جا نیافتاده است. شاید تقصیر این امر نه بر گردن راه‌اندازان شبکه‌های خرید اینترنتی است و نه فرهنگ مردم.

پاسخ مردم به این سوال شامل جواب‌های متنوعی می‌شود که از عدم امنیت خرید اینترنتی تا صرفا دلایل شخصی را دربرمی‌گیرد.

یکی از مشتریان تلفن همراه که به بازار آمده بود تا مدل مورد نظر خود را خریداری کند در این باره به خبرنگار ایسنا می‌گوید: یک بار تجربه تلخ خرید اینترنتی را داشته‌ام و دیگر حاضر نیستم از یک سوراخ دو بار گزیده شوم.

وی درباره تجربه خود گفت: وقتی محصول مورد نظر را سفارش دادم هنگام تحویل کالا محصول دیگری با این استدلال که محصول مورد نظر شما تمام شده بود و این مدل کاملا با مدلی که انتخاب کرده‌بودید مشابه است، جنس دیگری را به من تحویل دادند و مجبور شدم حدود دو ماه دوندگی کنم تا جنس مورد نظرم به دست من برسد.

به گفته وی خرید اینترنتی جز اتلاف وقت و هزینه فایده‌ای دربر نداشت و ترجیح می‌دهد از این پس به جای دوماه تنها دو ساعت وقت صرف کند و خودش به بازار برود و جنس مورد نظرش را خریداری کند.

اما نظر یکی از فروشندگان تلفن همراه این است که فرهنگ خرید اینترنتی در بین مردم ایران چندان جا نیافتاده است و مردم هنوز ترجیح می‌دهند جنسی را که ‌می‌خواهند بخرند در مغازه لمس کنند و با فروشنده چشم در چشم ملاقات کنند.

یکی دیگر از خریداران موبایل در پاسخ به اینکه چرا به جای آمدن به مرکز خرید در خانه‌اش به راحتی از طریق اینترنت محصول مورد نظر را سفارش نمی‌دهد می‌گوید: حتی وقتی خودم به مغازه می‌آیم با چشم خودم محصول را انتخاب می‌کنم و می‌خرم سرم کلاه می‌رود چه برسد به اینکه بخواهم از راه دور خرید کنم!


کد مطلب: 31924

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/31924/تلفن-همراهمان-بخواهیم

ايتنا
  https://www.itna.ir