۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷

شبکه ملی اطلاعات بدون پهنای باند بی‌معناست

ایتنا- خسرو سلجوقی: اینترنت بدون پهنای باند مانند این است که بدون آب بخواهیم کشتیرانی کنیم.
شبکه ملی اطلاعات بدون پهنای باند بی‌معناست


یک کارشناس اعتقاد دارد: پهنای باند و شبکه ملی اطلاعات مانند زنجیر با هم در ارتباطند و درحقیقت لازم و ملزوم یکدیگرند اصلا نمی‌توان شبکه ملی اطلاعات داشت درحالی که پهنای باند وجود نداشته باشد.


به گزارش ایتنا از  ایسنا، خسرو سلجوقی درباره فرعی خواندن موضوع پهنای باند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این موضوع مانند این می‌ماند که بدون وجود آب و مکان مناسب بخواهیم کشتیرانی کنیم. پهنای باند حکم زیرساخت و آن رودخانه عریض را بازی می‌کند حال این موضوع که کشتی ایرانی باشد یا خارجی بحثی جداست.

وی با فرض این موضوع که از فردا اینترنت را قطع خواهیم کرد گفت: فرض کنید ما از فردا اینترنت جهانی را قطع کنیم مگر نباید در خود کشور ارتباط وجود داشته باشد تا تبادل انجام شود؟ بدون شبکه و بدنه پهنای باند که نمی‌توان به تبادل ارتباطات پرداخت.

سلجوقی با اشاره به این موضوع که به نظر می‌رسد این صحبت بدون انجام مباحث کارشناسی مطرح شده است افزود: به نظرم این حرف کارشناسی نشده بوده چرا که شبکه ملی اطلاعات هم باید برروی همین پهنای باند ارائه سرویس کند. شبکه ملی اطلاعات یعنی اینکه محتوا تنها در داخل کشور رد و بدل شود که این نیز نیاز به پل ارتباطی و پهنای باند دارد.

عضو هیات علمی کمیسیون علمی تشخیص مصلحت نظام در پایان درباره رای یک دادگاه مبنی بر مصادره دامنه‌های دات آی ار که چندی پیش مطرح شده بود تاکید کرد: در مورد آیکان و وضعیت دامنه‌های ایرانی باید بگویم که تا الان چیزی به ما ابلاغ نشده است. به علاوه بعید می‌دانم که دامنه‌های دات آی ار به دست آن شرکت اسراییلی بیفتد چراکه دامنه موضوعی جهانی است و نمی‌توان چنین حرکتی را انجام داد.
کد مطلب: 31515
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
من همین الانم اینترنتم ملی شده. فقط سایتهای داخل برام باز میشه. به قران دارم دیوونه میشم. یه ساعته میخوام ایمیلم رو چک کنم باز نمیشه. خدایا از مرتجعان بی عقل و ظالمین بی احساس به تو پناه میبریم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
با وی پی ان باز کن
farhad
feedback
به خدا ما ملت از مردمان غزه مظلوم تر هستیم
سرعت اینترنت به قدری پایینه که سایتهای داخلی به زور باز میشوند چه برسه به خارجی
ما اینترنت میخواهیم نه شبکه کنترل شده !
خدایا خودت نجاتمون بده
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر شبکه و بدنه پهنای باند داشته باشیم و اینترنت هم قطع باشه محتوا مثل کارخانه پفک نمکی خود به خود تولید و میشه به تبادل اطلاعات پرداخت؟یعنی الان این حرفها و صحبتها با انجام مباحث کارشناسی شده بیان شده؟حقیقتا من کارشناس نیستم ولی قبول این حقیقت هم یه خرده مشکل و شاید هم انجام چنین چیزی براحتی شدنی و امکانپذیر نباشه.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام