۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۲

چرا نظر رگولاتوری تغییر کرد؟

ایتنا- عمیدیان: دولت نیازی به پاسخگویی به ارگان‌ها در خصوص واگذاری سهام ایرانسل نمی‌بیند.


IT Analyze - امیر احدی - رییس سازمان رگولاتوری در آخرین اظهار نظر در تشریح اقدامات دولت یازدهم برای اجرای مصوبه مجلس درباره واگذاری ۲۱ درصد سهم ایرانسل در بورس، گفت: دولت نیازی به پاسخگویی به این اظهارات نمی‌بینید و هر زمان مجلس به‌طور مکتوب از این وزارتخانه پرسش کند پاسخ آنها را خواهیم داد.

عمیدیان گفت: این موضوع با تغییر صاحب پروانه عملا از درجه اعتبار ساقط شده است.
این یعنی رگولاتوری دولت یازدهم بر خلاف تمام رگولاتورهای قبل و اظهار نظرهای کارشناسان و حتی وزرای دولت هشتم و دهم، که به نوعی درگیر و در جریان این پرونده بودند، دقیقا نظر خود ایرانسلی‌ها را تکرار کرد و گفت با تغییر صاحب پروانه عملا هیچ مسوولیتی از این بابت متوجه ایرانسل نیست.
البته مشخص نیست چطور بخش‌هایی از پروانه ایرانسل از درجه اعتبار ساقط نشده و تنها بخش بورسی شدن آن از اعتبار ساقط شده است. به عبارتی اگر صاحب پروانه تغییر کرده باید کل پروانه تغییر کند نه بخش‌هایی از آن که خود رگولاتور یا اپراتور تفسیر می‌کنند.

به هر حال اکنون خبرگزاری فارس از چرخش‌ صد و هشتاد درجه‌ای کمیسیون رگولاتوری خبر داده و اعلام کرده، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موضوع عرضه عمومی ۲۱ درصد سهام شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در بورس اوراق بهاردار را بررسی کرد و پس از استماع و بررسی گزارش‌ها و مستندات رای به واگذاری این شرکت در بورس داد.

همچنین مقرر شد این شرکت از تاریخ ابلاغ سازمان حداکثر ظرف ۶ ماه نحوه اجرا و زمان‌بندی عرضه سهام در بورس را به کمیسیون ارائه کند.

فی‌الواقع آیا عجیب نیست که به راحتی می‌توان این پرونده را به اشکال مختلف تفسیر کرد؟ اگر حالا بنا بر این شده که ایرانسل به بورس عرضه شود، پس آن موضوع قطعی و سرسختانه رگولاتور چه بود که می‌گفت نیازی به پاسخ نمی‌بیند و موضوع تمام شده است؟
کد مطلب: 31289
نام شما
آدرس ايميل شما


علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
عزیز من چرا اینقده شلوغش میکنی، حتما یکی دل رگولاتوری را بدست آورده،
همه آدمها دل دارند رگولاتوری که استثنا نیست