۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۹

سه نقطه آسیب‌پذیر وزارت ارتباطات

ایتنا- وزارت ارتباطات سه امتیاز مهم دارد; حمایت دولت، مجلس و ودجه‌ای کم سابقه.
سه نقطه آسیب‌پذیر وزارت ارتباطات


علی شمیرانی - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم موقعیت مناسبی دارد. از حمایت همه جانبه رییس جمهوری گرفته تا تخصیص بودجه‌ای کم سابقه به این وزارتخانه همه گواهی بر این است که وزارت ارتباطی‌ها مورد توجهات ویژه هستند.


تیم مدیریتی وزارت ارتباطات نیز ترکیبی از مدیران دولت قبل و دولت قبل‌تر است که می‌تواند موجب حرکت روان این وزارتخانه شود. اما با وجود سه امتیاز مذکور یعنی حمایت دولت، مجلس و شرایط مدیریتی، وزارت ارتباطات از جهاتی با چالش‌هایی مواجه است.

وزارت ارتباطات به سهولت و تنها با مرور رسانه‌های حوزه ارتباطات می‌تواند متوجه شود که کدام بخش از زیرمجموعه این وزارتخانه بیشترین رصد مطبوعاتی و واکنش‌های بیرونی را در پی داشته است. این بخش بی‌شک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

این سازمان به واسطه نقش و جایگاهی که دارد، زیر ذره‌بین تمامی اپراتورها، بخش‌خصوصی‌، رسانه‌ها و نهادهای نظارتی قرار دارد. از این‌رو بخش عمده‌ای از اخبار پیرامون وزارت ارتباطات به این سازمان باز می‌گردد. سازمانی که در بلند مدت و در اثر کم‌توجهی شاید به نقطه آسیب‌پذیر وزارتخانه تبدیل شود.

دومین نقطه آسیب‌پذیر در تقریباً تمام وزارت ارتباطات مقوله اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها است. وزارت ارتباطات در یکی از بهترین بخش‌های رسانه‌ای کشور قرار گرفته است، چراکه به جرات می‌توان گفت به جز یک یا دو رسانه در این عرصه، باقی رسانه‌های حوزه ICT به هیچ وجه سیاسی نبوده و به حزب یا جریانی وابستگی ندارند.

لذا پرواضح است که نقد رسانه‌های این حوزه غرض سیاسی در پس خود ندارد. اما از آنجا که روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و بسیاری از زیرمجموعه‌هایش نتوانسته‌اند زمینه‌ساز تعامل مناسب با رسانه‌ها و استفاده از پتانسیل‌های موجود در آن شوند، این وزارتخانه از این حیث صدمه‌پذیر شده است.

سومین بخش در وزارت ارتباطات که نقطه آسیب‌پذیر تلقی می‌شود شرکت پست است. اخباری که این شرکت دولتی به بیرون مخابره می‌کند گویای رویداد و تحول خاصی در این شرکت نیست.
اگرچه وزیر ارتباطات توجه ویژه‌ای به این شرکت زیان‌ده دارد، اما به نظر می‌رسد شرکت پست هنوز نتوانسته مسیر آینده خود را بیابد و روی ریل بیفتد.
کد مطلب: 31288
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
کسی اعتراضی در رابطه با این سازمان بی در و پیکر داشته باشه یک نفر هم پاسخگو نیست
اگر هم باشد فوتبالیست خوبیست و پاسکاری را خوب یاد گرفته.....
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام