۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰

زیباترین گوشی‌های هوشمند بازار

ایتنا- با وجود گوشی‌های خوش رنگ و لعاب و متنوع، مسلما یکی از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب، زیبایی است.
زیباترین گوشی‌های هوشمند بازار


منبع: بازار خبر
تعداد تلفن های هوشمند موجود در بازار با طراحی های خاص انتخاب را برای کسانی که به فاکتور زیبایی گوشی خود اهمیت می دهند مشکل کرده است.

گوشی های تلفن زیادی هر ساله تولید می شوند اما این پرچمداران شزکت های سازنده گوشی هستند که توجهات را بیشتر از بقیه به خود جلب می کنند. این گوشی ها با پیشرفته ترین تکنولوژی ممکن و طراحی خاص خود سعی دارند تا جای ممکن رقبای خود را در بازار کنار بزنند.


طراحی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که شرکت های سازنده گوشی باید برای جلب نظ مشتری و رقابت در بازار به آن توجه کنند. درادامه به برسی ظاهری و بدنهپرچمداران کنونی شرکت های بزرگ تولید کننده گوشی آیفون ۵s ، HTC One۸، سامسونگ گلکسی S۵ و سونی اکسپریا Z2 می پردازیم و در نهایت انتخاب زیباترین را بر عهده شما می گزاریم.

HTC One M8
یکی از بارز ترین ویژگی های گوشی اچ تی سی وان جدید در هنگام عرضه بدون شک طراحی تمام فلزی آن است. مسولان اچ تی سی می گویند: هدف ما پر کردن این خلا ساختاری بود.
برنامه ما این بود که گوشی بسازیم که طذاحی بدنه آن تا جای ممکن یک پارچه باشد. قطعت تکه تکه و قابل جابجایی نداشته باشد.


کلاود زلوگر مدیر تیم طراحی اچ تی سی می گوید: ما تصمیم گرفتیم تا از قالب فلزی یک تکه استفاده کنیم و آن را در سرتاسر بدنه تا کنار صفحه نمایش بکشیم و تمام نوار پلی کربناتی را که در مدل های قبلی در کناره گوشی قرار داشت حذف کنیم.

هنگامی که این گوشی را در دست می گیرید ماهیت واقعی ، قدرت و استحکام بدنه فلزی را احساس می کنید و دیگر گوشه های سخت گوشی احساس نا خوشایند برای شما ندارد.
اینها تماما حاصل ساعت ها تلاش تیم طراحی در اچ تی سی بوده تا بتوانند بهترین تجربه را برای کاربر مهیا کنند.

Samsung Galaxy S5
شایعات حاکی از آن بود که پرچمدار جدید سامسونگ با بدنه ای فلزی به بازار خواهد آمد اما اس ۵ سامسونگ نیز همچنان مانند مدل های قبلی گلکسی دارای بدنه ای پلاستیکی است.


استفان تیلوز مسئول بخش طراحی سری گلکسی سامسونگ می گوید: به نظر من مردم هر ساله به یک طراحی جدید نیاز ندارند. در طراحی گوشی باید تمی که مردنم به واسطه آن گوشی را می شناسند رعایت شود. اگر هر سال طراحی بدنه جدیدی برای گوشی های سامسونگ در نظر بگیریم دیگر اصالتی را که سری های قبلی گلکسی در این چند سال حفظ کرده اند از میان می رود.

بنابر این به نظر من بهبود کیفیت، رنگ و پولیش نهایی بدنه یک قدم رو به جلو در طراحی است. اگر به بازخوردهای مشتریان توجه کنید متوجه می شوید که رضایت آنها از ماندگاری و کیفیت بدنه نسبت به مدل های قبلی افزایش داشته است. المان ضد آب بودن و ضد گرد و غبار بودن خود فاکتور مهمی در طراحی است.

هنگامی کا از تیلوز در مورد انتخاب پلاستیک نسبت به فلز سوال شد وی پاسخ داد: در مورد اس ۵ ما تمام انتخاب های موجود را برسی کردیم و در نهایت پلاستیک را به دلیل حس خوب و خوش دست بودن نسبت به فلز که سنگین تر و سرد تر است انتخاب کردیم.

با وجود آنکه بسیاری منتقدین عقیده دارند استفاده از پلاستیک گوشی را چیپ کرده اما همین پلاستیک باعث شده گوشی سبک تر بوده امکان جداسازی و جایگزینی باتری در کنار ضد آب بودن را به ویژگی های این پرچمدار سامسونگ اضافه کند.

SONY Xperia Z2
پلاستیکی بودن بدنه لازمه ضد آب بودن یک گوشی نیست .سونی نیز در طراحی گوشی Z۲ خود مانند اچ تی سی فلز را انتخاب کرد. فریم اصلی گوشی از یک آلومنیوم یک تکه بده و پنل پشت و روی گوشی از شیشه سخت تهیه شده که سونی ادعا می کند این طراحی باعث می شود گوشی نازکتر و خوش دست تر باشد و فریم آلومنیومی یک تکه باعث می شود گوشی ثبات خود را حفظ کند.


مانند Z و Z۱ قابلیت ضد آب بودن از فاکتورهای اصلی به حساب می آید که حتی امکان عکس برداری زیر آب را نیز فراهم می کند.

Apple iPhone 5s
اپل عاشق نشان دادن و تبلیغ کردن طراحی گوشی های خود است. این مساله در مورد آخرین گوشی تولیدی این شرکت به بالاترین حد خود می رسد.

جانی آیو مدیر بخش طراحی سخت افزار اپل می گوید: آنچه آیفون ۵اس را بسیار خاص می کند حسی است که هنگام در دست گرفتن به شما می دهد. متریال استفاده شده به بهترین نحو و با دقت بسیار بالا پرداخت شده است. به طوری که چنین ظرافت و دقتی تا کنون در هیچ محصول دیگری وجود نداشته است.

بر خلاف رقبا که پرچمداران خود را با ابعاد ۵ اینچ ویا بیشتر عرضه کرده اند، اپل همچنان به همان ۴ اینچ بسنده کرده است.

"ما نمی خواهیم گوشی جدیدی بسازیم. ما میخواهیم گوشی بهتری بسازیم. آیفون ۵ اس نیز نتیجه این نگرش است. با وجود اینکه اندازه صفحه نمایش را نسبت به مدا های قبلی افزایش داده ایم اما همچنان سبکترین و خوش دست ترین گوشی موجود است"

نظر شما چیست؟ به نظ شما در میان پرچمداران مطرح این روزها در بازار گوشی های همراه کدامیک توانسته از لحاظ زیبایی و طراحی گوی رقابت را از دیگران برباید؟
کد مطلب: 30536
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام