۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲

مزیت‌های سرورهای میزبان لینوکسی و ویندوزی

ایتنا - بهترین شخصی که ‌می‌تواند راجع به مشخصه‌های مورد نیاز و میزان هزینه جهت یک وب سایت قضاوت کند خود شما هستید.


مرواهاست - هدف‌گذاری و مشخصه‌های کلی یک وب سایت فاکتورهای تاثیرگذاری هستند که باعث می‌شوند شما بین سرور لینوکس و ویندوز دست به انتخاب بزنید.
این مقاله با تشریح مزایای سرور لینوکس و میزبان سرور ویندوز به شما کمک می‌کند تا انتخاب مطلوب‌تری داشته باشید.

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای ایجاد وب سایت کسب و کار کوچکتان یک سرویس میزبان خریداری کنید لازم است که به نکات مهمی درباره میزبانی وب سایت دقت کنید.
بهترین شخصی که ‌می‌تواند راجع به مشخصه‌های مورد نیاز و میزان هزینه جهت یک وب سایت قضاوت کند خود شما هستید.

معمولا، انتخاب میزبان وب سایت به زبان برنامه‌نویسی استفاده شده در وب سایت شما بستگی دارد. در صورتی که از زبان‌هایی مانند PHP، MySQL یا Perl در وب سایت شما استفاده شود، میزبان سرور لینوکس ارجح است. اما در صورتیکه به زبان ASP.NET نوشته شده باشد بهترین انتخاب برای شما در کل دنیا میزبان ویندوز خواهد بود.

در صورتی که شما به امکانات تعاملی مانند اتاق گفت‌وگو یا پایگاه اطلاعاتی قابل جست‌وجو نیازمند باشید لینوکس گزینه خوبی محسوب نمی‌شود. بنابراین یک سرور لینوکس محور با فناوری‌های ویندوز کاملا قابل تطبیق نمی‌باشد. اگر از فناوری‌های ویندوز محور مانند visual Basicاستفاده می‌کنید سرورهای ویندوز محور کارآمدترین گزینه برای شما خواهند بود.

امتیازات میزبان سرور لینوکسی
۱. لینوکس یک محصول نرم‌افزاری منبع باز است و به همین دلیل به تعرفه‌های گران‌قیمت مجوز که سایر سیستم‌های عملیاتی دارند نیازمند نیست و شما می‌توانید به صورت رایگان آنها را بارگذاری کرده و مورد استفاده قرار دهید.
۲. یک وب سایت لینوکس به آسانی و بدون هیچ دردسری قابلیت تبدیل شدن به وب سایت ویندوز را دارا می‌باشد. بنابراین یک وب سایت به راحتی و بر حسب نیاز کاربر قابل تغییر است.
۳. باتوجه به رایگان بودن سیستم عامل لینوکس، از لحاظ اقتصادی این میزبان وب بسیار به ‌صرفه‌تر است. معمولا تنها هزینه‌ای که میزبان یا مالک وب سایت می‌پردازد هزینه توزیع است.
۴. زمانی که زبان‌هایی مانند PHP، MySQLیا Perl و غیره برای وب سایت شما مورد نیاز باشند و حجم سنگینی نداشته باشند، میزبان سرور لینوکس ابزار قابل اتکاتر و مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.
۵. روی میزبان لینوکس انواع پایگاه‌های اطلاعاتی قابل اجرا هستند اما اغلب صفحات گسترده در بین فراهم آورندگان میزبان وب را MSQL، MsSQL و PostgreSQl تشکیل می‌دهند. این پایگاه‌های اطلاعاتی به منظور بازیابی سریع داده‌ها، ماهیتاً امکان برقراری ارتباطات بهینه سازی شده و گسترده را با وب سایت شما فراهم می‌آورد.
۶. با توجه به فراوانی میزبان لینوکس، به نظر می‌رسد که این میزبان بسیار قابل اعتمادتر از میزبان ویندوز باشد و به همین دلیل میزبان سرور لینوکس گزینه پرطرفدارتری برای طراحان و برنامه‌نویسان وب قلمداد می‌گردد.

برتری‌های میزبان سرور ویندوزی
۱. فناوری‌های نت مانند ASP.net و VB.net در این پلتفورم موجود می‌باشند. در صورتی که وب سایت شما توسط فناوری‌های Microsoft.NET ایجاد شده باشد بایستی پلان میزبان سرور ویندوز را برگزینید.
۲. در صورتی که به یک پایگاه داده در سطح یک سازمان بزرگ نیازمند باشید پلتفورم لینوکس توانایی اجرای مشخصه‌های متفاوت را دارا میباشد اما در صورتی که شما به پایگاه داده MMSQL ماکروسافت احتیاج داشته باشید یک پلان میزبان ویندوز انتخاب بهتری خواهد بود.
۳. پایگاه‌های داده Access تنها از طریق پلان میزبان سرور ویندوز قابل حصول هستند. Access تنها در یک پلتفورم ویندوز ماکروسافت اجرا می‌شود و بنابراین در میزبان لینوکس امکان دسترسی به آن وجود ندارد. در صورتی که وب سایت شما خصوصا به این مشخصه نیازمند باشد باید میزبان سرور ویندوز را بپذیرید.
۴. در صورتی که از خدمات sharepoint ماکروسافت بهره می‌گیرید یک پلان میزبان ویندوز تنها گزینه قابل اتکای شما خواهد بود.
۵. با توجه به اینکه پرداخت هزینه‌های مجوز از سوی ماکروسافت امری الزامی است، پلان‌های ویندوز معمولا هزینه بیشتری را در برمی گیرند.
معمولا، پلان‌های میزبان سرور لینوکس حداقل ۲۰% مقرون به صرفه‌تر از پلان‌های میزبانی سرور ویندوز می‌باشند. اگر برای وب سایت خود به هیچ مشخصه و کاربری خاصی مانند نمودارها یا پایگاه‌های جست‌وجو و غیره نیازی ندارید، میزبان سرور لینوکس مناسبترین جایگزین برای نیازمندی‌های شماست.
زمانی که پای نیاز به فناوری‌های مایکروسافت به میان می‌آید، معمولا پلان‌های میزبانی ویندوز فکر بهتری هستند. اما برای نیازهای صاحبان کسب و کارهای کوچک، پلان‌های میزبانی لینوکس به سبب مقرون به صرفه بودن انتخاب مناسب‌تری هستند.
کد مطلب: 23949
نام شما
آدرس ايميل شما