۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۳

فواید و معایب داشتن سرور هاستينگ اختصاصی

ایتنا - یک سرور اختصاصی درواقع نوعی از سرویس میزبان است که به کلاینت امکان اختصاص کل فضای سرور جهت پاسخگویی به نیازهایش را می‌دهد.


مرواهاست - برخورداری از یک سرور اختصاصی نه تنها باعث کنترل بیشتر شما بر سرورهای اشتراکی می‌شود بلکه از لحاظ هزینه هم بسیار مقرون به صرفه است.
هم اکنون اغلب کسب و کارهای متوسط جهت رفع نیازهای خود به این نوع میزبانی روی آورده‌اند.

یک سرور اختصاصی درواقع نوعی از سرویس میزبان است که به کلاینت امکان اختصاص کل فضای سرور جهت پاسخگویی به نیازهایش را می‌دهد.
این مطلب بدان معناست که این سرور برخلاف میزبان اشتراکی با هیچ کس دیگری مشترک نیست.

مالکان وب سایت‌ها قادرند با چنین تنظیماتی که عملا با هیچ کس دیگری در اشتراک نیست یک کنترل تمام و کمال روی سرور داشته باشند.
کنترل کامل سرور به این معناست که شما می توانید به آسانی در مورد سیستم عامل و سخت‌افزار دست به انتخاب بزنید. به همین دلایل، هم اکنون این نوع از میزبانی مورد علاقه بسیاری از مالکان وب سایت‌ها می‌باشد.

در هر صورت قبل از اینکه تصمیم عجولانه‌ای بگیرید بهتر است با حساسیت بیشتری به تمام جنبه‌های میزبانی که قرار است برای وب سایت خود برگزینید دقت نمایید.
علاوه بر آن، بررسی نقاط قوت و ضعف هریک از انواع میزبان‌های وب امری ضروری است.

فوايد
یکی از فواید سرورهای اختصاصی، انعطاف پذیری آن در رابطه با فضای ذخیره‌سازی و میزان انتقال داده‌ها است.
در سروروهای اختصاصی، مشخصه‌ها و کاربری‌ها کاملا مشخص هستند و شما می‌توانید از تمام ظرفیت‌های آن بهره ببرید. علاوه بر این، هیج نیازی به خریداری تجهیزات مخصوص نیست زیرا تمامی تجهیزات ضروری مورد نیاز برای خدمات توسط شرکت میزبان وب فراهم می‌آیند.

همچنین استفاده از این نوع میزبان وب برای کسانی که اطلاعات فنی سطح بالایی ندارند بسیار مطلوب‌تر از میزبان‌های نیازمند تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی است. ارتقاء آن نیز به راحتی از طریق سرورهای اختصاصی مشابه و فراهم آورنده میزبان وب میسر است. بعلاوه، شما به راحتی می‌توانید پس از صدور دستور به سایت میزبان، سرور خود را ظرف کمتر از ۲۴ ساعت بهینه‌سازی نمایید.
فراتر از تمامی اینها، یک میزبان سرور اختصاصی از سرعت بسیار بالایی برخوردار است که می‌توان آن را در ظرفیت‌های بسیار بالا خریداری کرد.

معايب
اما از سوی دیگر، شاید بتوان یکی از آشفته‌ترین قسمت‌های یک میزبان اختصاصی مدیریت شده را قیمت آن دانست. خریداری یک میزبان اختصاصی در مقایسه با خرید یک میزبان اشتراکی مستلزم هزینه بالاتری است.
این مسئله به قابل اتکا بودن فراهم آورنده میزبانی وب نیز بستگی دارند زیرا درصورتی که میزبان منتخب شما قابل اطمینان نباشد عملکرد سرور اختصاصی نیز تحت‌الشعاع آن قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از معایب میزبان سرور اختصاصی، بالا رفتن هزینه‌ها همزمان با بالا رفتن میزان انتقال اطلاعات است.
معمولا جهت میزبانی فیزیکی و سخت‌افزاری که سایت روی آن جایگذاری شده است هر ماه تعرفه‌های سنگینی شارژ می‌شود. هرچند که این نوع ساز و کار در مقایسه با سرمایه گذاری های عظیم مورد نیاز جهت راه‌اندازی سرورهای مشترک در کوتاه مدت ارزان به نظر می‌رسد اما در مدت زمان طولانی‌تر سنگین بودن هزینه‌های آن آشکار خواهد شد.
 
کد مطلب: 23528
نام شما
آدرس ايميل شما


خرید
feedback
Romania
مفید بود تشکر