کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

G1.Sniper 3؛ تیر رس وسیع تر

با ورود چیپ ست Z77 اینتل به بازار، گیگابایت هم نسخه سوم از مادربرد G1.Sniper اش را طراحی و تولید کرد

سايت خبری ايتنا , 27 ارديبهشت 1391 ساعت 15:54

ایتنا - این محصول با همان شمایل سیاه و سبزش که مختص خانواده G۱.Killer است، پا به عرصه ظهور گذاشته است.




مادربردهای گیمینگ سری G۱. Killer گیگابایت بعد از همراه شدن با عرضه چندین چیپ‌ست، دیگر کاملاً شناخته شده هستند.
این مادربردها منحصراً برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده‌اند.

به گزارش ایتنا گیگابایت در دو سال اخیر تلاش کرده است برای هر چیپ‌ست اینتل، یک مادربرد گیمینگ عرضه کند. این امر کمک کرده است تا گوناگونی مادربردهای گیمینگ گیگابایت بسیار مناسب باشد.
با ورود چیپ‌ست Z۷۷ اینتل به بازار، گیگابایت هم نسخه سوم از مادربرد G۱.Sniper اش را طراحی و تولید کرد.
این محصول با همان شمایل سیاه و سبزش که مختص خانواده G۱.Killer است، پا به عرصه ظهور گذاشته است.

اول از همه باید گفت که مادربرد G۱.Sniper ۳ از فناوری‌های SLI و CrossFireX ۴ مسیره پشتیبانی می‌کند.
اتفاقی که دقیقاً می‌افتد این است که قابلیت استفاده از دو تا چهار کارت گرافیک به صورت همزمان روی این محصول وجود دارد. هرچند که کارایی دقیقاً به اندازه تعداد کارت‌ها، چند برابر نمی‌شود، اما در برخی موارد استفاده از چند کارت ضعیف‌تر به جای یک کارت بسیار قدرتمند به‌صرفه‌تر است.

پشتیبانی از فناوری Lucid MVP هم دیگر ویژگی این مادربرد به منظور افزایش کاربری گرافیکی است.
زمان پاسخگویی سریع‌تر، پردازش ویدیویی بهبود یافته و پخش روان‌تر محتوای صوتی و تصویری، همه در محیطی با کمترین مصرف انرژی.
با وجود این فناوری می‌توانید بین گرافیک مجتمع پردازنده اصلی و کارت گرافیکی مجزا سوییچ کنید.
اما آیا اگر در بازی‌ها از تصویر و FPS مناسبی برخوردار باشید، وجود صدای بی‌کیفیت تمام لذت بازی را از بین نمی‌برد؟ چه بسا در بازی‌های شبکه‌ای حرفه‌ای، کیفیت صدای مرغوب تاثیر بسزایی روی برد و باخت خواهد داشت. از همین رو گیگابایت روی G۱.Sniper ۳ چیپ ست ویژه ای قرار داده است.

پردازنده صوتی چهار هسته ای Sound Core۳D از شرکت Creative به همراه افکت های پردازشی CrystalVoice به شدت در تجربه شما از صدای بازی های رایانه ای تغییر ایجاد می کنند. علاوه بر این آمپلی فایر هدفون مجتمع روی این مادربرد، بارهایی تا ۱۵۰ اهم را بارگذاری می کند. این موضوع باعث کاهش چشمگیر اختلالات صوتی می شود. خازن هایی که در کانال های صوتی این مادربرد استفاده شده اند، خازن های دو قطبی شده سری ES MUSE و MW MUSE شرکت Nichicon هستند.

مولفه بسیار مهم دیگری که در مادربرد های گیمینگ می بایستی مد نظر داشت، شبکه است. با وجود اینکه چیپ ست Z۷۷ از قابلیت شبکه اترنت اینتل به طور ذاتی پشتیبانی می کند، اما گیگابایت این امر را کافی ندانسته و به سراغ شرکت Qualcomm رفته است. چیپ ست Atheros Killer E۲۲۰۰ این شرکت قابلیت های منحصر به فرد خود را برای استفاده از شبکه خواهد داشت. ضمن اینکه کاربر می تواند از هر دو شبکه به طور همزمان استفاده کند و از قابلیت هایی که در این حالت به وجود می آیند بهره ببرد. یک کارت الحاقی PCIe هم در بسته بندی این محصول وجود دارد که با نصب آن می توانید از نسل چهارم بلوتوث و Wi-Fi بهره ببرید. لوله های ضد حرارتی قرار گرفته روی G۱.Sniper ۳ به هیچ عنوان دمای بالا بیش از حد را تحمل نکرده و به محض افزایش حرارت وارد عمل می شوند. ضمن اینکه ۵ جایگاه اتصال فن هوشمند هم در نقاط حساس مادربرد قرار گرفته اند. پشتیبانی از شکاف های نسل سوم PCIe از فن آوری هایی است که باعث شده است سرعت انتقال اطلاعات نسبت نسخه قبلی همین فن آوری، تا ۲ برابر افزایش یابد. استفاده از این فن آوری و یک کارت گرافیک سازگار با آن، بهبود اثر بخشی در ارایه محتوای بصری اعمال می کند. اگر بخواهیم خروجی های تصویری تعبیه شده روی این محصول ناگفته نمانند، باید به D-Sub، DVI-D، HDMI و DisplayPort اشاره کنیم.

G۱.Sniper ۳ شامل بسیاری از فن آوری های دیگر مانند ۳D Power که به تنظیم و کنترل نحوه توان رسانی به نقاط مهم مادربرد شامل پردازنده، پردازنده گرافیکی، حافظه و VTT را بر عهده دارد هم می شود. به کمک این فن آوری مدار تغذیه تمام دیجیتالی فراهم آمده است. ضمن اینکه کاربر می تواند کامل ترین کنترل را روی مولفه های ولتاژ، فاز و فرکانس داشته باشد. علاوه بر این فن آوری ها، قابلیت های سخت افزاری مانند نمایشگر LED رفع اشکال، کلید سوییچ میان بایوس ها، کلید پاک کردن مقادیر CMOS و ... روی G۱.Sniper ۳ قرار گرفته اند. مادربردی که از قطعات با دوام و بسیار با کیفیت ساخته شده است. G۱.Sniper ۳ می تواند تازه ترین انتخاب گیمر های حرفه ای باشد. این محصول با گارانتی آواژنگ در بازار های معتبر کشورمان موجود است.


کد مطلب: 22175

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/22175/g1-sniper-3-تیر-رس-وسیع-تر

ايتنا
  https://www.itna.ir