کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسي دوربين Samsung ST700 در آزمايشگاه ديجيتال دنياي كامپيوتر و ارتباطات

تكنولوژي‌هاي جذاب و خانوادگي

مجله دنياي كامپيوتر و ارتباطات , 10 شهريور 1390 ساعت 4:00

ایتنا - ST ۷۰۰ يك دوربين ۱۶ مگاپيكسلي، مجهز به دو LCD جداگانه است كه يكي در جلوي بدنه و ديگري در پشت آن قرار دارد.




نادر دوستي - شركت سامسونگ مدتي است فعاليت خود را در زمينه افزودن تكنولوژي‌هاي جذاب و عامه‌پسند به دوربين‌هاي ديجيتال افزايش قابل توجهي داده است.

در آخرين موج اين حركت، اين شركت ۳ دوربين ديجيتال كامپكت كه داراي ۲ مانيتور LCD است را به بازار عرضه كرد. SAMSUNG ST ۷۰۰ يكي از سه‌گانه‌هاي اين شركت مي‌باشد.

اين دوربين جايگزين مدل قبلي خود يعني ST۶۰۰ است كه در سال گذشته عرضه شده بود. اين نوع دوربين‌ها با عنوان dual view شناخته مي‌شوند. تكنولوژي dual view كه اكنون نيز انحصاراً با نام سامسونگ عرضه مي‌شود اولين بار توسط اين شركت در اواخر سال ۲۰۰۹ به دنيا معرفي شد.

ST ۷۰۰ يك دوربين ۱۶ مگاپيكسلي، مجهز به دو LCD جداگانه است كه يكي در جلوي بدنه و ديگري در پشت آن قرار دارد.

نمايشگر اصلي در پشت دوربين يك LCD سه اينچي با تراكم ۲۳۰ K و مجهز به تكنولوژي touch screen با ساپورت دو انگشت است؛ LCD دوم ۱.۸ اينچي اين دوربين در جلو و سمت چپ بدنه قرار گرفته است كه در نوع خود بزرگ‌ترين سايز LCD به‌شمار مي‌رود؛ اين مانيتور نيز مجهز به تكنولوژي touch screen است با LCD دوم، امكان عكاسي از خود، (self portrait) به‌راحتي فراهم مي‌شود.
ST ۷۰۰ داراي لنز با تراش Schneider-kreuznach، با ۵ برابر زوم اپتيكال و لنز وايد بسيار خوب ۲۶ MM و زوم ۱۳۰ MM و با گشودگي ديافراگم ۷/۴ مي‌باشد.

اين دوربين به تكنولوژي‌ها و نوآوري‌هاي متعددي تجهيز شده كه از آن جمله مي‌توان به مد عكاسي از كودك اشاره كرد. با تنظيم دوربين بر روي اين حالت، LCD جلويي آن شروع به پخش يك انيميشن مي‌كند تا به اين وسيله توجه و صورت كودك را به سمت لنز برگرداند و بتواند عكس‌هايي همراه با لبخند شيرين كودك را به راحتي ثبت نمايد. ST ۷۰۰ همچنين داراي سيستم تشخيص و تعقيب چهره مي‌باشد.
در ۳ مدل جديد سامسونگ بر سرگرمي و حس هنري تأكيد بسياري شده است. به اين منظور چندين قابليت جذاب بر روي دوربين قرار گرفته است كه از جمله آنها مي‌توان به امكان تهيه فوري و راحت كارت پستال جادويي اشاره كرد به اين شكل كه هنگام عكاسي، قاب‌هاي جذابي در تصوير نمايش داده مي‌شود كه تصوير مورد نظر در آنها جاي گرفته و مي‌توان به سهولت آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراك گذاشت.

همچنين ST ۷۰۰ داراي يك مد به نام beauty shot است كه به وسيله اين مد مي‌توان تنها با چند كليك بر صفحه، در تصاوير پرتره گرفته شده اصلاح رنگ و تصحيح آرايش را انجام داد. يكي ديگر از اين موارد جذاب movie filter است كه مي‌توان با آن تصاوير ويديويي مختلف و سرگرم‌كننده تهيه كرد.

اين دوربين تصاوير را با كيفيت HD (۷۲۰x۱۲۸۰)۳۰fps ثبت مي‌كند. اين دوربين داراي خروجي‌هاي USB۲ و HDMI از نوع D مي‌باشد. ويژگي‌هاي هوشمند اتوماتيك ST ۷۰۰ غيرقابل ترديد است؛ دوربين داراي چندين سيستم هوشمند است كه در هرچه بهتر گرفتن تصاوير و عملكرد جذاب دوربين تأثير خاصي دارد؛ از جمله آنها مي‌توان به smart auto اشاره كرد كه داراي ۱۶ حالت بوده براي صحنه‌هاي مختلف و ۴ مد متفاوت ويديو مي‌باشد از جمله اين حالات مد self shot است كه در اين حالت LCD جلويي دوربين روشن شده و دوربين آماده گرفتن تصوير از شما مي‌شود.

رنج حساسيت (ISO) اين دوربين ۳۲۰۰ بوده كه با بهترين كيفيت تصاوير را ثبت مي‌كند. همچنين داراي يك آلبوم است كه تصاوير را بر اساس اسم و يا شماره و يا درخواست كاربر به راحتي به وسيله چند ضربه و كشيدن و ر‌ها كردن مرتب و دسته‌بندي مي‌كند.

يكي از نقاط ضعف اين دوربين مصرف بالاي آن به دليل دارا بودن دو LCD و نداشتن ويزور اپتيكال است كه عملكرد و عمر مفيد باتري را در شرايطي كه دسترسي به برق وجود ندارد، با مشكل مواجه مي‌كند.

يكي ديگر از مد‌هاي ST ۷۰۰ عكاسي در شب است كه در دو حالت دستي و اتوماتيك قابل دستيابي است. در حالت دستي، دهانه دوربين مي‌تواند تا ۱۶ ثانيه باز بماند همچنين دو درجه ديافراگم ۳.۳ و ۹.۴ قابل انتخاب است كه به كمك اين مد مي‌توان در محيط‌هاي كم نور و آسمان شب عكس‌هاي متفاوتي تهيه كرد.

يكي ديگر از ويژگي‌هاي جالب و شايد منحصر به فرد اين دوربين، حالت ضبط صداست كه مانند تمام وسايل پرتابل، بدون نياز به گرفتن تصوير مي‌توان از دوربين به‌عنوان VOICE RECORDER استفاده كرد.
در طراحي بدنه سعي شده از كمترين تعداد دكمه استفاده شود اما با وجود پنچ دكمه (با احتساب دكمه شاتر) و با توجه به touch screen بودن صفحات، اين هدف چندان محقق نشده ‌است.

اين دوربين در چهار رنگ و با طراحي شيك و كوچك خود، همراه بسيار كارامد، سبك‌وزن و كم‌حجم براي كساني است كه مي‌خواهند علاوه بر ثبت لحظات و خاطرات زيباي خود از عكاسي لذت ببرند.
اين دوربين با قيمت حدود ۳۸۰ دلار به بازار عرضه شده است.


کد مطلب: 19356

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/19356/تكنولوژي-هاي-جذاب-خانوادگي

ايتنا
  https://www.itna.ir