۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۹

ارتش استرالیا در حال آزمایش فناوری کنترل ربات‌های نظامی با ذهن سربازان است

ایتنا - این فناوری، که با کمک کارشناسان دفاعی استرالیا توسعه یافته است، «خارج از آزمایشگاه، در هر زمان و هر مکان» کار می‌کند و به نیاز به دستگاه‌های ورودی معمول مانند صفحه‌کلید، صفحه‌نمایش لمسی یا تشخیص حرکت بینایی ماشین پایان می‌دهد.
ارتش استرالیا در حال آزمایش فناوری کنترل ربات‌های نظامی با ذهن سربازان است
علم پزشکی برای کمک به افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند امیدهای خود را بر روی کنترل از طریق ذهن متمرکز کرده است، و از طرف دیگر مصرف‌کننده صنعت فناوری آن را راهکار پیشرفته دیگری برای تغییر نحوه انجام وظایف توسط انسان لحاظ می‌کند.
نورالینک به رهبری ایلان ماسک پیشرو در زمینه فناوری رابط مغز است، و از سویی دیگر جف بزوس و سینکرون تحت حمایت بیل گیتس آزمایش رایانش کنترل شده توسط ذهن را بر روی انسان آغاز کرده‌اند. پژوهشگرانی که در دانشگاه فناوری سیدنی در استرالیا مشغول به کار هستند، ادعا می‌کنند که یک فناوری حسگر زیستی ساخته‌اند که برای انسان امکان کنترل ماشین‌ها را فقط با فکر کردن فراهم می‌آورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، کل این دستگاه حسگر زیستی، که به کیت سفارشی هولولنز مایکروسافت برای خواندن امواج مغزی و صدور دستورات متکی است، قادر است تا 9 فرمان را تنها در دو ثانیه پردازش و اجرا کند. گفته می‌شود که این فناوری، که با کمک کارشناسان دفاعی استرالیا توسعه یافته است، «خارج از آزمایشگاه، در هر زمان و هر مکان» کار می‌کند و به نیاز به دستگاه‌های ورودی معمول مانند صفحه‌کلید، صفحه‌نمایش لمسی یا تشخیص حرکت بینایی ماشین پایان می‌دهد.
این حسگر زیستی پوشیدنی خشک ترکیبی از گرافن و سیلیکون است که آن را رسانا و بادوام و همچنین مقاوم در برابر خوردگی می‌کند.
تیم سازنده این نوآوری خاطرنشان کرده است که این حسگر زیستی در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز قابل استقرار است.

 


 

کنترل با ذهن به واقعیت نزدیک‌تر شده است

 
یافته‌هایی مربوط به این حسگر زیستی کنترل با فکر در مجله "ACS Applied Nano Materials" منتشر شده است. این حسگر ریزالگوی سه‌بعدی اساسا سیگنال‌های EEG (الکتروانسفالوگرافی) را از مغز می‌خواند و برای فردی که آن را پوشیده است این امکان را فراهم می‌آورد تا یک ربات چهارپا را کنترل کند.
حسگرها به ناحیه پوست سر متصل می‌شوند، در حالی که واحد نمایشگر روی سر الگویی را نشان می‌دهد که کاربران برای تولید امواج مغزی کنترل کننده باید روی آن تمرکز کنند.
به عنوان بخشی از آزمایش‌های انجام شده با همکاری ارتش استرالیا، این تیم از یک آرایه حسگر HPEG هشت کانالی استفاده کرد که امکان کنترل یک ربات چهارپا را با دقت 94 درصد فراهم می‌کرد.
 
طبق گفته تیم، این فناوری «توانایی کشف چگونگی تعامل سربازان با سیستم‌های رباتیک در طول ماموریت‌های تاکتیکی را را برای ارتش استرالیا فراهم می‌آورد.»
جدای از کاربردهای دفاعی، این فناوری رابط مغز و ماشین (BMI) همچنین می‌تواند در بخش تولید استفاده شود و در بخش بهداشت نیز می‌تواند کمک بسیار مهمی به افراد دارای معلولیت باشد. با این حال، تیم هنوز باید روی چند زمینه مانند تشخیص تراکم مو، اعمال فشار تماس مناسب، و ناحیه در دسترس برای چسباندن حسگرهای گرافن برای دریافت سیگنال ثابت کار کند.
 
کد مطلب: 72353
برچسب ها: مغز روبات
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام