۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۱

سارا؛ اولین ربات عربستان سعودی که می‌تواند به گویش محلی صحبت کند

ایتنا - این ربات می‌تواند رقص‌های محبوب را اجرا کند و به سوال‌هایی که از او می‌شود پاسخ دهد
سارا؛ اولین ربات عربستان سعودی که می‌تواند به گویش محلی صحبت کند

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز سه‌شنبه گزارش داد که رباتی به نام «سارا» مورد استقبال بازدیدکنندگان غرفه دیجیتال در کنفرانس لیپ ۲۳ (LEAP23) ریاض قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ربات سارا یک مدل از پیش آموزش‌دیده است که گویش‌های مختلف موجود در عربستان سعودی را می‌شناسد، جمله‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند، محتوای آن‌ها را درک می‌کند، پاسخ مناسب را ارائه می‌دهد و آن را به صورت متن ارسال می‌کند.

فناوری به کار گرفته‌شده برای «سارا» به این شکل است که یک دوربین داخلی با کمک هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که چه زمانی افراد در مقابل او ایستاده‌اند، سپس هنگامی که یک بازدیدکننده عبارت «سلام سارا» را به کار می‌برد، این ربات گفت‌وگو را آغاز می‌کند.

یکی از ویژگی‌های کنفرانس لیپ امسال حضور ربات سارا است. دومین دوره این کنفرانس بزرگ که به فناوری‌های نوین اختصاص دارد، با حضور نمایندگان شرکت‌های معتبر در ریاض افتتاح شده است.

هدف از برگزاری کنفرانس لیپ، تحکیم و تقویت موقعیت پیشرفته عربستان سعودی به‌عنوان مرکز فناوری و نوآوری در منطقه است.

 


رویداد سال گذشته توانست ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری را برای عربستان سعودی به ارمغان بیاورد.

کنفرانس لیپ ۲۳ از روز دوشنبه شش فوریه آغاز به کار کرده و تا نهم فوریه ادامه خواهد داشت. در این رویداد علمی، بیش از ۷۲۰ شرکت از ۵۰ کشور جهان حضور خواهند داشت. شرکت‌های معتبری از جمله گوگل، نئوم، مسترکارت، اریکسون و آرامکو در این کنفرانس شرکت دارند و انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه لیپ امسال بازدید کنند.

عبدالله السواحه، وزیر ارتباطات عربستان سعودی، روز دوشنبه در نخستین روز کنفرانس لیپس اعلام کرد که بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی از جمله مایکروسافت و اوراکل در زمینه تکنولوژی‌های آینده را جذب کرده است و این شرکت‌ها در حال ایجاد «مناطق رایانش ابری» در این کشورند.

به گفته او، هواوی چین نیز ۴۰۰ میلیون دلار در زیرساخت «ابری» عربستان برای خدمات‌‌دهی در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و با آرامکو، غول نفتی عربستان سعودی، همکاری خواهد کرد.

فاصله گرفتن از اتکا به درآمد نفتی و ایجاد تنوع در منابع درآمد اقتصادی از جمله اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ است که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، پایه‌گذار آن است. مقام‌های سعودی از شرکت‌های بین‌المللی می‌خواهند دفاتر خود را نیز به ریاض منتقل کنند.
کد مطلب: 71856
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام