۰
plusresetminus
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۳

ممنوعیت صادرات تراشه به روسیه در صورت حمله به اوکراین

ایتنا - مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید (NSC) به نمایندگان انجمن صنعت تراشه آمریکا (SIA) اعلام کردند در صورت حمله روسیه به اوکراین، برای اقدامات فوری در بخش تراشه آماده باشند.
ممنوعیت صادرات تراشه به روسیه در صورت حمله به اوکراین

پیتر هارل و تارون چابرا، مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید (NSC) در یک تماس تلفنی جمعه گذشته، به نمایندگان انجمن صنعت تراشه(SIA)  اعلام کردند در صورت حمله روسیه به اوکراین، برای اقدامات فوری در بخش تراشه آماده باشند.

به گزارش ایتنا از تسنیم، پس از این تماس تلفنی، مدیر این انجمن در ایمیلی به هیئت مدیره رویترز نوشت که "دولت (آمریکا) فعالانه در حال بررسی همه گزینه‌ها، از جمله مسدود کردن احتمالی دسترسی روسیه به تجهیزات الکترونیکی جهانی است.

در این پیام آمده است: شورای امنیت ملی با عبارات صریح، شدت وضعیتی را که در حال حاضر در اوکراین با آن دست و پنجه نرم می کند را بیان کرد و خاطرنشان کرد که این یک وضعیت فوق العاده و به طور بالقوه بدترین حمله فرامرزی است که از زمان جنگ جهانی دوم به وقوع خواهد پیوست.

در این ایمیل آمده است که اقدامات مختلف بالقوه می‌تواند شامل تحریم‌های مالی گسترده و محدودیت‌های صادراتی باشد، مانند آنچه در حال حاضر برای ایران و کره شمالی و همچنین برای غول مخابراتی چین یعنی شرکت هوآوی وجود دارد.

تحریم‌ها علیه این شرکت مستقیماً با صنعت تراشه گره خورده است. طبق قانون موسوم به قانون محصولات مستقیم خارجی، ایالات متحده می‌تواند هواوی را از دریافت محموله‌های تراشه، رایانه‌ و سایر تجهیزات الکترونیکی ساخته شده در هر نقطه از جهان در صورتی که با فناوری ایالات متحده تولید شده باشند، محروم کند.

بر اساس این گزارش، همین سرنوشت ممکن است اکنون در انتظار شرکت های فناوری روسیه باشد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید از تایید این تماس تلفنی خودداری کرد، اما گفت که واشنگتن "بسیار صریح اعلام کرده است که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ایالات متحده به دنبال طیف وسیعی از گزینه ها - با متحدان و شرکای خود - برای تحمیل هزینه های سنگین به اقتصاد روسیه است.
کد مطلب: 67417
برچسب ها: تراشه سخت افزار
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام