۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱

احتمال عرضه ساعت هوشمند گوگل در سال 2022

ایتنا- گوگل به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور از ساعت هوشمند جدیدی که به سیستم عامل Wear OS مجهز شده است، رونمایی خواهد کرد.
احتمال عرضه ساعت هوشمند گوگل در سال 2022
گوگل به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور از ساعت هوشمند جدیدی که به سیستم عامل Wear OS مجهز شده است، رونمایی خواهد کرد. 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، سالیان سال است که شایعات در رابطه با ساخت ساعت هوشمندی با برند گوگل در دنیای فناوری شنیده می‌شود اما به نظر می‌رسد که این شایعات به تازگی به واقعیت نزدیک‌تر شده اند.
 
منابع اینسایدر مدعی شده اند که گوگل تصمیم دارد تا اولین ساعت هوشمند ساخته هود را با نام کدگذاری شده Rohan در سال 2022 به بازار عرضه کند. این ساعت هوشمند که با سیستم عامل Wear OS عرضه می‌شود احتمالا از صفحه نمایش دایره‌ای برخوردار خواهد شد و هیچ لبه فیزیکی‌ای در طراحی آن دیده نمی شود.
 
ساعت هوشمند Rohan اگرچه از نظر ظاهری بسیار زیبا و به روز به نظر می‌رسد اما در باطن از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند عادی نظیر سنسور ضربان قلب و باتری نیازمند به شارژ روزانه بهره مند خواهد شد. همچنین این احتمال وجود دارد که این ساعت هوشمند از بندهای اختصاصی و غیر قابل تعویض استفاده کند. همچنین گفته می‌شود که احتمالا قیمت در نظر گرفته شده برای این گجت پوشیدنی بیشتر از فیت بیت و در حد اپل واچ باشد.
 
 
 
شاید بتوان نرم‌افزار را مهم‌ترین قابلیت این نرم‌افزار دانست. ساعت هوشمند Rohan همانند تلفن‌های همراه پیکسل به عنوان نمایشگاهی برای پلتفرم گوگل و به طور اخص Wear OS 3 عمل می‌کند. این ساعت هوشمند توان حداکثری Wear OS را به نمایش می‌گذارد و ایده‌های جالبی را به شرکای سخت افزاری خود برای ساخت ساعت‌های هوشمند متنوع‌تر بر پایه Wear OS ارائه می‌کند.
 
گوگل در حال حاضر در رابطه با وجود چنین ساعت هوشمندی مسکوت مانده است و سیاست عدم اظهار نظر در رابطه با شایعات را در پیش گرفته است. با این حال مفهوم ساخت چنین ساعتی چندان جدید نیست گوگل در سال 2016 تصمیم ساخت ساعت‌های هوشمند را کنار گذاشت و این کار را برعهده برندهای سوم شخصی نظیر فسیل، ال جی و... قرار داد.
 
این کمپانی هم اکنون تا حدی فراتر رفته است که نه تنها خرید فیت بیت را تقریبا نهایی کرده بلکه تیم گجت‌های پوشیدنی خود را با تیم فیت بیت ادغام کرده و سعی داشته است از تمرکز کمپانی اپل روی گجت‌های سلامت محور تقلید کند. در چنین شرایطی ساخت یک ساعت هوشمند با برند گوگل برای این کمپانی بسیار منطقی به نظر می‌رسد.
 
اپل با وجود هجوم سخت افزارهای ارزان قیمت و رقابت برندهای بزرگی مانند سامسونگ و گارمین همچنان بر بازار ساعت‌های هوشمند تسلط دارد. برخی دلیل این پدیده را به سخت‌افزار ضعیف Wear OS نسبت داده اند و فقدان به روز رسانی قابل توجه برای سیستم عامل را مزید بر علت دانسته اند. در این شرایط عرضه یک ساعت رسمی توسط گوگل لزوما به بهبود شرایط بازار نخواهد انجامید اما می‌تواند ساعت سازان دیگر را به تلاش بیشتر تشویق کند.
کد مطلب: 67000
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام