۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۴

فناوری شارژ 66 واتی گوشی هواوی nova 8i ؛ برای شارژدهی بیش از یک روز فقط 38 دقیقه منتظر بمانید

ایتنا - معمولاً شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند برای رنج میان‌رده تلاش می‌کنند تا قابلیت‌های دستگاه‌ها را با نسبتی تعدیل شده ارائه کنند. این صرفه‌جویی‌‎ها در بسیاری بخش‌ها موجب عرضه امکانات جانبی سطح پایین مانند شارژرهای سریع زیر 20 وات می‌‎شود. اما محصول جدید هواوی یعنی گوشی nova 8i در اقدامی بسیار نادر، شارژ سریع 66 واتی را ارائه کرده که در بازار بی‌رقیب است.
فناوری شارژ 66 واتی گوشی هواوی  nova 8i ؛ برای شارژدهی بیش از یک روز فقط 38 دقیقه منتظر بمانید

هواوی چندی پیش گوشی میان رده اقتصادی نوا 8آی را معرفی کرد که همانند سایر گوشی‌های سری نوا، روی طراحی جوان‌پسند و ارائه دوربینی باکیفیت تمرکز کرده است. در حالی که ویژگی‌هایی مانند نمایشگر 6.67 اینچی با حاشیه‌های بسیار نازک، دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی به همراه 8 گیگابایت حافظه RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی، از این گوشی یک گزینه اقتصادی ایده‌آل ساخته، نقطه تمایز آن با دیگر گوشی‌های میان رده بازار را باید در فناوری شارژ سریع دستگاه دانست.
 
یک میان رده پیشرو
فناوری‌های شارژ سریع چندین سال است که به دنیای گوشی‌های هوشمند راه پیدا کرده‌اند و حال به یکی از ویژگی‌های اصلی مورد توجه مشتریان برای خرید یک گوشی جدید تبدیل شده‌اند.
 

تا پیش از این داشتن فناوری شارژ سریع بهتر نیز مانند بسیاری از قابلیت‌های موجود در گوشی‌های هوشمند، همواره بستگی زیادی به بودجه کاربر داشته است. اما حالا هواوی با ارائه نوا 8i، قاعده بازی را به بهترین نحو تغییر داده است.
در این گوشی از فناوری شارژ فوق سریع 66 واتی HUAWEI SuperCharge استفاده شده که بسیاری از پرچم‌داران گران‌قیمت بازار نیز از داشتن آن محرومند، اما گوشی nova 8i را از این جهت باید یک میان رده منحصر به فرد دانست. این گوشی دسترسی به یکی از جدیدترین و بهترین فناوری‌های مربوط به دنیای موبایل را با قیمتی مناسب ممکن کرده است. 

باید به این نکته اشاره کنیم که دو گوشی هواوی nova 8i و nova 8، تنها میان رده‌های بازار با پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی هستند و در این بازار بسیار متنوع، رقیبی با این مشخصات سیستم شارژ مجدد ندارند.
 
یک، دو، سه حرکت!
گوشی‌های هوشمند هر روز محدودیت‌های قبلی را از سر راه خود برمی‌دارند و حال با گذشت کمی بیشتر از یک دهه از ورود اولین اسمارت‌فون‌ها به بازار، می‌توان با آن‌ها به صورت حرفه‌ای عکاسی کرد، بهترین بازی‌ها را انجام داد و به تولید محتوا پرداخت.
 

با این حال ظرفیت باتری و انتظار برای شارژ شدن مجدد، همچنان قابلیت گوشی‌های ما را تا حد مشخصی محدود می‌کنند. با فناوری SuperCharge، هواوی این نگرانی را از همیشه کم‌رنگ‌تر کرده و اکنون می‌توانید با اتصال  nova 8i به شارژر 66 واتی موجود در جعبه دستگاه، آن را در یک چشم به هم زدن شارژ کنید.

گوشی نوا 8آی یک باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی دارد که پشتیبانی از فناوری 66 واتی هواوی، برای آن امکان شارژ شدن از صفر تا 60 درصد در مدت زمانی به کوتاهی 17 دقیقه را ممکن می‌کند. برای شارژ کامل دستگاه نیز تنها به 38 دقیقه زمان نیاز است. 
هواوی الگوریتم‌های بهینه‌سازی مصرف پیشرفته‌ای برای این دستگاه تعریف کرده و به همین دلیل، باتری nova 8i تا بیشتر از 1 روز، نیازی به اتصال مجدد به شارژر نخواهد داشت.
 

ارزش خرید بسیار بالا، بدون نیاز به هزینه جداگانه برای شارژ سریع
شرکت‌های تولیدکننده، روزانه گوشی‌های بیشتری همراه با پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع به بازار می‌فرستند. اما برای استفاده از تمامی پتانسیل‌های این فناوری، به شارژر و کابلی سازگار با تحمل جریان الکتریکی بالا نیاز داریم. این در حالی است که هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌ها، شارژر را از جعبه دستگاه‌های خود حذف کرده‌ یا شارژر ضعیف‌تری به همراه دستگاه خود ارائه می‌کنند تا به نوعی در هزینه تمام شده دستگاه صرفه‌جویی کنند.

با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه می‌توان متوجه شد که شارژری با قابلیت شارژ سریع 40 یا 60 واتی، بیشتر از یک میلیون تومان قیمت داشته و یک کابل استاندارد USB-C سازگار با این نوع شارژر نیز تا چند صد هزار تومان هزینه روی دست شما می‌گذارد.

هواوی در گوشی نوا 8آی این مشکل را حل کرده و یک شارژر 66 واتی در جعبه دستگاه قرار داده تا کاربران علاوه بر خرید یکی از بهترین و مقرون‌ به صرفه‌ترین میان رده‌های بازار، از یک شارژر پیشرفته و بسیار با ارزش نیز بهره‌مند شوند.
 

 شارژری برای شرایط متنوع
هواوی بدنه این شارژر را با توجه به استاندارد ضد حریق UL94 V-0 ساخته تا حرارت به صورت یکنواخت‌تری پخش شود. شارژر 66 واتی گوشی نوا 8آی گواهی TÜV Rheinland را نیز کسب کرده و در مقابل مواردی چون اتصال کوتاه، اضافه جریان، میدان‌های الکترومغناطیسی و بسیاری از مخاطرات دیگر مقاوم است.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هواوی از کابل 6A USB-C برای اتصال شارژر و گوشی استفاده می‌کند که با مواد دوست‌دار طبیعت ساخته شده و در انتقال داده نیز بسیار سریع عمل می‌کند.

شارژری همه کاره
شارژر 66 واتی موجود در جعبه گوشی nova 8i به صورت کاملاً سبک و کوچک طراحی شده تا به راحتی در جیب لباس یا کیف شما جای بگیرد. هواوی در داخل این شارژر یک تراشه هوشمند گنجانده که می‌تواند توان خروجی را با توجه به دستگاه متصل شده به آن، تنظیم کرده و همچنین از گرم شدن بی‌رویه دستگاه در هنگام شارژ شدن جلوگیری نماید.

با توجه به توان بالای 66 واتی شارژر این گوشی حتی می‌‎توان از آن برای شارژ دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده کرد. برای مثال لپ‌تاپ‌‎های هواوی میت بوک که از استاندارد SuperCharge استفاده می‌کنند را می‌توان با شارژر این دستگاه شارژ کرد. جدای از آن با توجه به ولتاژ و جریان های 15 ولت/3 آمپر، 12 ولت/2 آمپر، 9 ولت/2 آمپر و 20 ولت/3.25 آمپر، می‌تواند محدوده وسیعی از دستگاه‌ها را نیز با توان مورد نظرشان شارژ کند.

جمع بندی
هواوی با قرار دادن شارژر سریع 66 واتی SuperCharge در بسته بندی گوشی nova 8i یک محصول بسیار جذاب را تولید کرده که کمترین زمان شارژ مجدد در میان گوشی‌های هوشمند میان‌رده موجود در بازار ایران را رقم می‌زند. این بستر شارژ سریع با انعطاف بسیار بالا و سیستم‌های محافظتی خود، قابلیت‌های فراوانی دارد که دامنه استفاده آن را گسترده‌تر از تنها شارژ کردن یک گوشی هوشمند می‎‌کنند.

جدای از ارزش خرید بسیار بالای دستگاه، شارژر قدرتمند و کابل اورجینالی که به همراه دستگاه عرضه می‎شود را نیز باید به ویژگی‌های جذاب آن افزود که به راحتی موجب صرفه‌جویی برای هزینه بیش از یک میلیون تومانی برای رسیدن به سیستم شارژ سریع واقعی می‎‌شود.
 
کد مطلب: 66394
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام