۰
plusresetminus
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷

آغاز رجیستری برای تبلت‌های لنوو از امروز

ایتنا -با توجه به اجرای رجیستری برای تبلت‌های لنوو از شنبه دوم مردادماه، کاربرانی که دارای این دستگاه هستند، باید سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از شنبه، مطمئن شوند.
آغاز رجیستری برای تبلت‌های لنوو از امروز


طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) در سال ۱۳۹۶ آغاز شد، در مرحله اول این طرح تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ مشمول طرح رجیستری شدند. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد.  این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به هدف اجرای رجیستری برای تمامی تجهیزات سیم‌کارت‌خور، مقرر بود پس از گوشی‌های موبایل نوبت به سایر دستگاه‌ها برسد. در واقع مقرر بود اجرای طرح رجیستری،  در دو فاز ساماندهی گوشی‌های تلفن همراه و ساماندهی تبلت‌ها اجرایی شود، اما وزارت ارتباطات درباره علت عدم اجرایی رجیستری برای تبلت‌ها عنوان کرده بود که اگرچه آمادگی کامل در حوزه فنی دارد اما ملاحظاتی در حوزه بازار وجود دارد که اجرای آن را به تعویق انداخته است.

رجیستری تبلت برند لنوو از دوم مرداد آغاز می‌شود
درنهایت اخیرا اعلام شد که رجیستری تبلت از دوم مردادماه با برند لنوو آغاز می‌شود و پس از آن از نهم مرداد، شامل برندهای دیگر نیز خواهد بود. پیش از این نیز با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، رجیستری ساعت‌های هوشمند از دوازدهم تیر و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از نوزدهم تیر سال جاری آغاز شده بود.  آن دسته از تجهیزات دارای سیم‌کارت که تا قبل از اجرای طرح رجیستری فعال بوده‌اند، مشمول این طرح نمی‌شوند، اما تجهیزاتی که پس از تاریخ مشخص شده فعال شوند، مشمول رجیستری می‌شوند.

افرادی که دارای این دستگاه‌ها هستند،  باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده مطمئن شوند و سرویس گرفتن از دستگاه را به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موکول نکنند، زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه مواجه شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.
کد مطلب: 65572
برچسب ها: رجیستری تبلت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام