۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱

۶ خودرویی که رکورد افزایش قیمت را شکستند!

ایتنا - اگرچه بازار خودرو چند هفته‌ای راکد بود و همه امیدوار بودند قیمت‌ها کمی ارزان شود، اما دو هفته گذشته قیمت خودرو روند صعودی داشت و برخی از خودروها بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان گران شدند. اما کدام خودروهای داخلی بیشتر از همه افزایش قیمت داشتند؟ 
۶ خودرویی که رکورد افزایش قیمت را شکستند!


بررسی گزارش‌ها و قیمت‌های خودرو نشان می‌دهد که در روزهای گذشته خودروی سمند بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده است. نکته جالب این است که بیشترین افزایش قیمت خودروهای داخلی مربوط به سمند و پژو ۴۰۵ و پژو پارس بوده است.

به گزارش ایتنا از تجارت نیوز، روند قیمت‌ها در بازار خودرو در ماه گذشته در حالی کاهش داشت که قیمت دلار هم اندکی کاهش یافته بود و بسیاری امیدوار بودند، مذاکرات برجامی به نتایج مثبتی برسد و قیمت دلار و بعد از آن قیمت خودرو هم کاهش پیدا کند.

اما از هفته گذشته قیمت دلار روند افزایشی گرفت و حتی وارد محدوده ۲۵ هزار تومان شد. بعد از آن بود که قیمت‌ خودرو هم به موازات این افزایش مجددا، گران شد. دو هفته قبل روند افزایشی قیمت‌ها شروع شد و تاکنون هم ادامه داشته است.


گویا خریداران بازار، امید خود به کاهش قیمت‌ها را از دست داده‌اند و حتی نگرانند افزایش قیمت دلار ادامه داشته باشد و قیمت خودروافزایش پیدا کند. همین نگرانی سبب شده که بازار خودروهای خارجی هم داغ شود و معاملات راکد این بازار هم راه بیفتد.

حالا جدول زیر نشان می‌دهد که تقاضا برای سه مدل خودرو بیش از بقیه بوده و قیمت این سه مدل هم در بازار آزاد گران شده است. اولین خودرو، سمند است، بعد از آن پژو ۴۰۵ و پژو پارس قرار دارد و نهایتا پژو ۲۰۶.

 

به عبارتی گویا مردم ترجیح می‌دهند که خودروهایی چون پراید را کمتر بخرند و تقاضا برای خودروهای داخلی که به نظر می‌رسد کیفیت و ایمنی بیشتری در مقایسه با پراید و تیبا دارند بالا رفته و همین افزایش تقاضا به افزایش قیمت این گروه منجر شده است.

به گفته فیروز نادری، یکی از فعالان بازار خودرو دلیل افزایش قیمت خودرو این است که افراد معتقدند در دولت سیزدهم تغییری در وضعیت بازار رخ نمی‌دهد و خودرو ارزان نمی‌شود!

به عبارتی گویا به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجام و روند افزایشی قیمت دلار، مردم را از کاهش قیمت ناامید و آنها را مجددا روانه بازار خودرو کرده است.
کد مطلب: 65441
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ملت نان به نرخ روز خور، گرانی حقتونه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام