۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۵
تازه‌ترین شایعات از گوشی‌های گوگل،

اپل، الهام‌بخش گوگل پیکسل 6

ایتنا - اپل سال‌هاست که پردازنده خاص خودش را می‌سازد، که برایش امکان تنظیم بهتر عملکرد نرم‌افزار و سخت‌افزار و همچنین ساختن تراشه‌های اختصاصی برای پردازش خاص وظیفه‌ای مانند AI را فراهم آورده است.
اپل، الهام‌بخش گوگل پیکسل 6
برخی منابع مدعی شده‌اند که انتظار می‌رود که گوشی پیکسل جدید گوگل به یک تراشه پردازنده تهیه شده در خود این شرکت با نام Whitechapel مجهز شود؛ در اینصورت پیکسل 6 نخستین از تجربه موفق استراتژی آیفون الگوبرداری خواهد کرد. تاکنون گوشی‌های گوگل از همان رویکرد سخت‌افزاری بیشتر دستگاه‌های اندرویدی، یعنی بهره‌گیری از چیپ‌ست‌های سری اسنپدراگون کوالکام، بهره‌برداری کرده‌اند. اما اپل سال‌هاست که پردازنده خاص خودش را می‌سازد، که برایش امکان تنظیم بهتر عملکرد نرم‌افزار و سخت‌افزار و همچنین ساختن تراشه‌های اختصاصی برای پردازش خاص وظیفه‌ای مانند AI را فراهم آورده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، مدتیست که گوگل نیز در حال سنجیدن شرایط برای رویکردی همچون اپل بوده است. در اوائل سال 2020 اعلام شد که این شرکت بالاخره یک نمونه کاری از یک طراحی درون‌سازمانی را برای یک SoC موبایل از سامسونگ، شریک تولیدیش، دریافت کرده است. این تراشه که با نام رمز وایتچپل، یا GS101، شناخته می‌شود، بر روی همان پردازش‌های 5 نانومتری ساخته شد که سامسونگ برای چیپ‌ستهای اگزینوس خود استفاده می‌کند.
 
در آن زمان، این انتظار وجود داشت که هنوز برای دست برداشتن از چیپ‌ستهای اسنپ‌دراگون زود است، و در عمل هم پیکسل 5 به اتکا بر SoCهای کوالکام ادامه داد. اکنون 9to5Google گزارش کرده است که این گذار به زودی محقق خواهد شد. منابع آن می‌گویند که وایتچپل در گوشی‌های پیکسل 2021 گوگل استفاده خواهد شد، که انتظار می‌رود در پاییز امسال رونمایی شوند.
 

با جزئیات منتشر شده در این گزارش به نظر می‌رود وایت‌چپل اشتراک ویژگی‌هایی با اگزینوس سامسونگ داشته باشد، از جمله از جهت قطعات نرم‌افزاری.»
 
گوگل به کمک تراشه اختصاصی خود می‌تواند، مانند اپل، بر چیزهایی مانند مدیریت توان و نحوه پیاده‌سازی پردازنده و هسته‌های گرافیکی کنترل داشته باشد و بدین طریق یکی از نقاط دلخوری مشتریان پیکسل که دوام کم باتری این گوشی‌ها است را رفع کند. 
 
کد مطلب: 64577
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام