۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۵

آغاز تست تاکسی‌های خودران در سان فرانسیسکو

ایتنا- کمپانی ویمو (Waymo) قصد دارد تا منطقه تست سیستم تاکسی‌های خودران خود را گسترش داده و آنها را در ایالت فلوریدا نیز تست کند.
آغاز تست تاکسی‌های خودران در سان فرانسیسکو
کمپانی ویمو (Waymo) قصد دارد تا منطقه تست سیستم تاکسی‌های خودران خود را گسترش داده و آنها را در ایالت فلوریدا نیز تست کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ‌ engadget، کمپانی ویمو به عنوان زیر مجموعه مرتبط با فناوری خودران کمپانی آلفابت قصد دارد تا منطقه تست سیستم‌های خود را از ایالت آریزونا فراتر برده و به سان فرانسیسکو برساند.
 
 اطلاعات به دست آمده از برنامه‌های ویمو حاکی از آن است که ناواگان خودروی برقی مورد تست این کمپانی که Chrysler Pacificas و Jaguar I-Pace نام دارند از ابتدای این پروژه 20 میلیون مایل را در شبیه سازی خیابانی و 20 میلیون مایل دیگر را در خیابان‌های واقعی 25 شهر مختلف طی کرده اند.
 
در گزارش‌های مرتبط با اختلال در سیستم‌های خودروی خودران آمده است که ناوگان این کمپانی در سال 2020 و در طی 629 هزار مایل طی شده تنها در 21 مورد با اختلال روبرو شده است. با این حال ویمو به منظور تغییر این آمار و ارقام و بهینه کردن سیستم خود در سال گذشته میلادی برخی دوربین‌ها را برای تشخیص، شناسایی و اجتناب از تصادف‌های جاده ای به آن اضافه کرد.
 
 
 
سخنگوی ویمو در این رابطه اظهار کرد که:« ما با شمار محدودی از اتوموبیل‌ها و سواران آغاز به کار می‌کنیم و این مقدار را با گذر زمان افزایش خواهیم داد. به این سواران یک اپراتور تک خودرویی ارائه می‌شود. این برنامه از هفته جاری آغاز شده و تا چند هفته آینده ادامه دارد اما ما تصمیم داریم که در طی زمان آن را گسترش بدهیم. هنوز زمان بندی مشخصی برای زمان یا مکان ارائه عمومی این سرویس نداریم. باید به یاد داشت این تست اولیه محصول و بهینه سازی دوام است و قدم‌های زیادی باید طی بشوند تا بتوانیم این سرویس را در اختیار عموم بگذاریم.»
 
این کمپانی در سال 2019 برای تست سیستم خود از 153 خودرو و 268 راننده امنیتی استفاده می‌کرد اما هنوز مشخص نیست که ناوگان سان فرانسیسکو این شرکت با چه تعداد خودرو آغاز به کار خواهد کرد. با این وجود گفته می‌شود که این کمپانی قصد دارد تا در سال‌های آینده 62 هزار مینی ون Chrysler Pacifica و 20 هزار دستگاه I-Pace را به سیستم خودران خود اضافه کند. 
 
با این حال افق دید ویمو به سان فرانسیسکو محدود نمی شود و این کمپانی تصمیم دارد تا سیستم خود را در برخی از آزادراه‌های مناطقی نظیر اورلاندو، میامی، میشیگان، آریزونا، جورجیا و اوهایو تست کند.
 
کد مطلب: 64221
نام شما
آدرس ايميل شما