۰
plusresetminus
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۱۰

سرویس گیمینگ ابری آمازون برای اندروید عرضه شد

ایتنا- سرانجام کاربران برخی از همراه‌های هوشند مجهز به سیستم عامل اندروید نیز می‌توانند از سرویس گیمینگ ابری آمازون به نام لونا استفاده کنند.
سرویس گیمینگ ابری آمازون برای اندروید عرضه شد
سرانجام کاربران برخی از همراه‌های هوشند مجهز به سیستم عامل اندروید نیز می‌توانند از سرویس گیمینگ ابری آمازون به نام لونا استفاده کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، زمانی که آمازون برای اولین بار دسترسی به سیستم گیمینگ ابری خود به نام لونا (Luna) را مجاز کرد، تنها کاربران فایر تی‌وی، کامپیوترها، و سیستم عامل iOS می‌توانستند به ان دسترسی داشته باشند و در این میان کاربران اندروید از قافله جا مانده بودند.
 
هم اکنون اما این غول تجارت جهانی به تازگی افشا کرده است که این سرویس ابری به زودی از سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی خواهد کرد. کاربران برای دسترسی به این سرویس روی اندروید باید حداقل نیازمندی‌های سخت افزاری مورد نیاز را در اختیار داشته باشند و باید حداقل یکی از دستگاه‌هایی که لونا در حال حاضر روی آن‌ها فعال است استفاده کنند.
 
در حال حاضر لونا تنها روی 21 دستگاه اندرویدی از کمپانی‌های گوگل، سامسونگ و وان پلاس فعال است. گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که اگر سعی کنید که این سرویس را از طریق دستگاه دیگری لود کنید، با خطا مواجه می‌شوید. البته به نطر می‌رسد که لونا روی برخی از همراه‌های هوشمندی که در فهرست رسمی دستگاه‌های پستیبانی کننده وجود ندارند نیز اجرا می‌شود که گلکسی نوت 20 الترا یکی از آنها است.
 
 
البته این سیستم روی گلکسی زد فولد 2 اجرا نشد و به همین دلیل می‌توان اظهار کرد که جدید بودن مدل دستگاه نمی تواند تعیین کننده امکان استفاده از این سرویس باشد. خبر خوب این است که گروه سازنده لونا قول داده اند که در آینده دستگاه‌های بیشتری را به فهرست دستگاه‌های پشتیبان بیفزایند. در حال حاضر تنها فهرست همراه‌های هوشمند زیر از این سیستم پشتیبانی می‌کنند:
 
دستگاه‌های پیکسل  (4XL, 4a, 4a 5G, 5)
دستگاه‌های سامسونگ (S10, S10+, Note 10, Note 10+, S20 5G, S20+ 5G, S20 Ultra 5G, Note 20)
دستگاه‌های وان پلاس (7, 7 Pro, 7 Pro 5G, 8, 8 Pro, Nord, 7T, 7T Pro, 7T Pro 5G)
 
کاربران برای استفاده از لونا می‌بایست از اندروید 9 یا بالاتر استفاده کرده و سرعت اینترنت آنها حداقل 10 مگابیت برثانیه باشد. علاوه بر این آنها باید نسخه 86 مرورگر کروم یا نسخه‌های جدید تر را روی دستگاه خود نصب کنند. لونا روی اندروید مشابه با لونا برای نسخه iOS یک برنامه وب پیشرونده (PWA) یا یک برنامه مبتنی بر مرورگر است و به صورت مستقل نیست. علاوه بر این اشتراک ماهانه این سرویس در حال حاضر 6 دلار است.
 
کد مطلب: 63476
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام