۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۰

استفاده از یک پرینتر خانگی 3D برای درست کردن غذاهای چاپ‌شده

ایتنا - تا حدود زیادی همانطور که کتابخانه‌های منبع‌باز امکان توزیع انبوه طرح‌های چاپ سه‌بعدی را فراهم می‌آورند، Cakewalk3d نیز می‌تواند در خلق یک جامعه تخصصی طراحان کیک که موجب پیشرفت هنر و دانش تهیه دسرها شود نقش‌آفرینی کند.
استفاده از یک پرینتر خانگی 3D برای درست کردن غذاهای چاپ‌شده
چاپ 3D تاکنون بیشتر به عنوان یک موضوع علمی تخیلی و تکنولوژی که به طور جدی برای اکشافات فضایی مورد کنکاش قرار گرفته مطرح بوده است، ولی اکنون شرکتی که بنیانگذار آن ریشه‌هایی عمیق در چاپ سه‌بعدی دارد خود را آماده کرده تا این وضعیت را با یک کیت مخصوص تغییر دهد که چاپگرهای سه‌بعدی فعلی با تجهیزات گرید غذایی را برای ساخت غذا تبدیل می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDnet، شرکت Cakewalk3d توسط مارین کوری-بایلایس (مدیر سابق شرکت چاپ سه‌بعدی Sculpteo) تاسیس شد. این پروژه با یک پرسش آغاز شد: آیا چاپگرهای سه‌بعدی می‌توانند کارهای دیگری را هم انجام دهند؟ در سال 2014، تعداد 1.4 میلیون چاپگر سه‌بعدی در سطح جهانی به فروش رسید، و به این ترتیب یک پتانسیل سخت‌افزاری وسوسه‌انگیز را برای افزودن یک تکنولوژی تکمیلی به آن ایجاد می‌کند.
 
تکنولوژی Cakewalk3d امکان چاپ سه‌بعدی کیک را فراهم می‌آورد. به این منظور، این شرکت یک اکسترودر گرید غذایی را عرضه کرده است که مستقیما بر روی بسیاری از چاپگرهای سه‌بعدی رایج جا می‌گیرد. بخشهای پشتیبان برای ضمیمه کردن به اکسترودر قابل چاپ بر روی هر چاپگر استانداردی با فایل‌های CAD همراه هستند.
 

چاپگرهای گرید آشپزی هم وجود دارند، ولی عمدتا به آشپزخانه‌های تجاری و امثالهم محدود شده است. Cakewalk3d تکنولوژی دسر چاپ سه‌بعدی‌شده را دموکراتیک‌سازی کرده است. حدود صد مدل در کتابخانه این شرکت موجودند، که کاربران را قادر به خلق ساختارهای مختلف کیکی و پروفایل‌های طعمی می‌سازد.
 
این پروژه بر روی Kickstarter در حال راه‌اندازی است، و تحویل آن از دسامبر 2020 شروع می‌شود. کیت آماده استفاده (اکسترودر، بخش‌های موتوری، بخش‌های پشتیبان چاپ سه‌بعدی‌شده) حدود 150 دلار قیمت دارد.
 
این شرکت محصول خود را برای آشپزهای آماتور و حرفه‌ای و طراحان کیک به عنوان راهی برای شتاب بخشیدن به کار آنها در حوزه طراحی و آفرینش ارائه کرده است. این محصول می‌تواند بر شیوه داد و ستد و بازآفرینی تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های طبخ تاثیرگذار باشد.

تا حدود زیادی همانطور که کتابخانه‌های منبع‌باز امکان توزیع انبوه طرحهای چاپ سه‌بعدی را فراهم می‌آورند، Cakewalk3d نیز می‌تواند در خلق یک جامعه تخصصی طراحان کیک که موجب پیشرفت هنر و دانش تهیه دسرها شود نقش‌آفرینی کند.
 
کد مطلب: 62930
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام