۱
plusresetminus
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

ساخت کنسول بازی قابل‌حمل بدون نیاز به باتری توسط دانشمندان

ایتنا- گروهی از محققان موفق به ساخت نسخه‌ای ویژه از کنسول بازی قابل ‌حمل گیم بوی شدند که بدون باتری و تنها با استفاده از انرژی خورشید کار می‌کند.
ساخت کنسول بازی قابل‌حمل بدون نیاز به باتری توسط دانشمندان
گروهی از محققان موفق به ساخت نسخه‌ای ویژه از کنسول بازی قابل ‌حمل گیم بوی شدند که بدون باتری و تنها با استفاده از انرژی خورشید کار می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کنسول بازی گیم بوی اورجینال ازلحاظ عمر باتری بسیار مقرون‌به‌صرفه بود. شما می‌توانستید با دو باتری قلمی این دستگاه را به مدت  الی  ساعت روشن نگه‌دارید و به انجام بازی‌هایی محبوبی نظیر تتریس و سوپر ماریو بپردازید. بااین‌حال محققان به این نتیجه رسیدند که امکان حذف کامل باتری از این کنسول وجود دارد.
 
گروهی از محققان دانشگاه نورث وسترن در ایلینوی و دانشگاه فناوری دلفت در هلند موفق به ساخت نسخه بدون باتری کنسول بازی گیم بوی شدند. این کنسول با نور خورشید کار می‌کند و پنل‌های خورشیدی متصل به اینت دستگاه منبع اولیه نیروی آن را تأمین کرده و فشار دکمه موجب افزایش این نیرو و روشن ماندن دستگاه می‌شود.
 
 
 
البته این سیستم هنوز به مرحله تکامل نرسیده است و نقص‌های زیادی دارد. برای مثال این کنسول در طی روزهای ابری تنها به مدت  ثانیه روشن می‌مانند. بااین‌حال نکته مثبت این کنسول وجود حافظه‌ای برای ذخیره پیشرفت‌ها در بازی است و به‌این‌ترتیب مراحل طی شده کاربر به هنگام خاموشی کنسول از دست نخواهد رفت.
 
اگرچه ساخت این پروژه در ابتدا جنبه سرگرمی داشته است اما نشان داده است که می‌توان در آینده‌ای نه‌چندان دور به فکر ساخت کنسول‌های همراه ویژه‌ای بود که بدون باتری کار می‌کنند. البته هنوز تا عرضه نسخه بدون باتری کنسول‌هایی نظیر سوییچ زمان باقی است انجام پروژه‌هایی ازاین‌دست نشان می‌دهد که فناوری ساخت این دستگاه‌ها در دسترس است.
 
جوزایا هستر به‌عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان در این پروژه در این رابطه اعلام کرد که:« تحقق این امر تا چهار یا پنج سال پیش ممکن نبود.» این تیم پس از ارائه یافته‌های خود در کنفرانس ویژه‌ای اعلام کردند که همچنان برای بهبود نسخه گیم بوی خود تلاش خواهند کرد.
 
کد مطلب: 62265
نام شما
آدرس ايميل شما