۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰

دستگاه‌های اپل در آینده نظافت را رعایت می‌کنند!

ایتنا- گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت اپل در آینده قابلیتی به دستگاه‌های خودش اضافه می‌کند که با این قابلیت، دستگاه‌ها می‌توانند خودشان را پاکیزه و تمیز کنند.
دستگاه‌های اپل در آینده نظافت را رعایت می‌کنند!
تمیز کردن بخش خارجی گوشی هوشمند کار چندان دشواری نیست و خیلی راحت با یک دستمال عینک می‌توان بخش خارجی گوشی را پاکیزه و تمیز کرد. همه ما قطعاً تاکنون بارها و بارها این کار را انجام داده‌ایم. مشکل همه این است که نمی‌توانند بخش داخلی گوشی هوشمند را تمیز کنند.
 
 به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، تمیز کردن بخش داخلی گوشی هوشمند تقریباً غیرممکن است؛ زیرا در بسیاری از گوشی‌ها پلمپ است و امکان باز کردن آن برای کاربر وجود ندارد. به همین خاطر به راحتی نمی‌تواند بخش داخلی آن را تمیز و پاکیزه کند.
 
جالب است بدانید که برخی از متخصصان و تعمیرکارهای گوشی هوشمند بر این باور هستند که وجود گرد و غبار و چربی در ساختار گوشی می‌تواند روی عملکرد سخت افزار آن تأثیر منفی بگذارد و گوشی را با اختلال روبرو کند. از این رو شرکت اپل تصمیم گرفت یک راهکار برای این مسئله ارائه دهد.
 


شرکت اپل تصمیم دارد که در آینده گوشی‌های آیفون و سایر دستگاه‌های خود را به قابلیت پاک‌کنندگی و نظافت خودکار مجهز کند تا دستگاه‌ها بتواند فضای داخلی خودشان را تمیز کنند و به این ترتیب سخت افزار دستگاه‌ها با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد. مجموعه اپل‌اینسایدر اخیراً از یک پتنت رونمایی کرد که نشان می‌دهد اپل در حال کار روی یک سیستم است که به پاک کردن سنسورهای یک دستگاه کمک می‌کند و برای پاک کردن از اشعه فرابنفش کمک می‌گیرد.
 
در بخشی از این پتنت یا حق ثبت اختراع آمده است: « اشعه‌های نور فرابنفش می‌تواند فرآیند اکسیداسیون نوری را آغاز کند و همین موجب از بین بردن چربی اسکوآلن می‌شود. این چربی بر اثر این فرآیند به سه محصول جانبی تبدیل می‌شود که این سه محصول آسیبی به سنسورهای محیطی نمی‌رساند. »
 
سیستم شرکت اپل احتمالاً پیچیده خواهد بود و اصلاً مشخص نیست که ساخت چنین سیستمی شدنی و امکان‌پذیر باشد. ویروس کرونا به شرکت‌ها ثابت کرد که باید اهمیت بیشتری به مسئله نظافت و بهداشت بدهند.
کد مطلب: 61950
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام