۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

کوالکام اسنپ دراگون 690، پردازنده‌‌ای جدید برای همراه‌‌های 5G ارزان‌ قیمت

ایتنا- به‌زودی تلفن‌های همراه هوشمند میان رده مجهز به فناوری کوالکام اسنپ دراگون 690 با فناوری 5G به بازار عرضه خواهند شد
کوالکام اسنپ دراگون 690، پردازنده‌‌ای جدید برای همراه‌‌های 5G ارزان‌ قیمت
به‌زودی تلفن‌های همراه هوشمند میان رده مجهز به فناوری کوالکام اسنپ دراگون 690 با فناوری 5G به بازار عرضه خواهند شد
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، شاید بتوان بهترین پردازه 5G تلفن‌های همراه هوشمند را اسنپ دراگون 865 دانست اما مشکل اصلی این تراشه قیمت بسیار بالای آن است. بااین‌حال پردازنده اسنپ دراگون 690 جدید کمپانی کوالکام اندکی متفاوت است و قیمت معقول آن موجب شده است که بتوان از آن در دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه به کار برود.
 
تلفن‌های همراه هوشمندی که از اسنپ دراگون 864 استفاده می‌کنند معمولاً با قیمتی بالاتر از 700 دلار به بازار عرضه می‌شوند. همچنین تراشه کم قدرت‌تر اسنپ دراگون 765 مجهز به 5G را می‌توان در دستگاه‌های با رنج قیمتی 500 تا 700 دلار یافت.
 
در این میان تلفن‌های همراه جدیدی که با اسنپ دراگون 675 مجهز به LTE ساخته می‌شوند بین 300 الی 400 دلار قیمت دارد. به‌این‌ترتیب اگرچه کوالکام به‌تنهایی سازنده تلفن‌های همراه نیست و نمی‌تواند درباره قیمت نهایی آن‌ها اظهارنظر کند اما عرضه تراشه اسنپ دراگون 690 مجهز به 5G خبر از آن می‌دهد که به‌زودی در بازار شاهد دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه 5G خواهیم بود.
 
 
 
اصلی‌ترین نکته در اینجا نوع 5G پشتیبانی شده توسط این پردازنده است. اسنپ دراگون 690 برخلاف 865 تنها با شبکه‌های sub-6 همخوانی دارد و این درحالی است که بسیاری از اپراتورها روی شبکه‌های mmWave سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
البته تمرکز این تراشه روی sub-6 چندان دور از انتظار نیست زیرا انجمن جهانی تأمین ملزومات تلفن همراه در ماه آوریل دریافت که تنها حدود 30 درصد از تمامی دستگاه‌های 5G اعلام شده از شبکه‌های پرسرعت mmWave پشتیبانی می‌کنند.
 
علاوه بر این هنوز مشخص نیست که اولین دستگاه مجهز به اسنپ دراگون 690 در چه تاریخی عرضه خواهد شد اما در رابطه با تولیدکنندگان اولیه این دستگاه‌ها اطلاعاتی در اختیار داریم.اچ ام دی گلوبال، ال‌جی، موتورولا، تی سی ال، شارپ و وینگ تک اعلام کرده‌اند که روی دستگاه‌های میان رده مجهز به 5G کار خواهند کرد اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت اولین موج این تلفن‌های همراه هوشمند در نیمه دوم 2020 به بازار عرضه خواهند شد.
 
کد مطلب: 61279
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام