۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۴

ساخت روبات حشره‌ای در اندازه یک سکه توسط دانشمندان هاروارد

ایتنا- محققان موفق شدند که سایز یکی از کوچک‌ترین و پرکاربردترین روبات‌ها را کوچک‌تر از قبل کرده و در حین حال توانایی‌های عملکردی آن را نیز حفظ کنند.
ساخت روبات حشره‌ای در اندازه یک سکه توسط دانشمندان هاروارد
محققان موفق شدند که سایز یکی از کوچک‌ترین و پرکاربردترین روبات‌ها را کوچک‌تر از قبل کرده و در حین حال توانایی‌های عملکردی آن را نیز حفظ کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، محققان دانشگاه هاروارد موفق شدند تا سایز روبات‌های ریز HAMR خود را کوچک‌تر کنند. نسل جدید این روبات که در طراحی آن از سوسک‌ها الهام گیری شده است در اندازه یک سکه است و می‌تواند در ثانیه 13.9 برابر طول خود حرکت کند. همین امر موجب شده است که این روبات به ریزترین و سریع‌ترین روبات جهان تبدیل شود. تیم تحقیقاتی سازنده HAMR همچنین باور دارد که این روبات چیره‌دست‌ترین روباتی است که تاکنون در این اندازه ساخته شده است.
 
محققان بر این باورند که نسل جدید این روبات که با نام HAMR-JR شناخته می‌شود می‌تواند در زیر آب راه رفته و شنا کند. تیم سازنده HAMR-JR در حال تلاش است که ببیند آیا فرایند تولید این روبات و سایر روبات‌های در سایز ریز نظیر RoboBee می‌تواند برای ساخت روبات‌های سایز بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد یا خیر. آن‌ها دریافتند که می‌توان طراحی این روبات را حتی در اندازه بسیار کوچک نیز به پیچیدگی طراحی فعلی نگه داشت.
 
 
 
کاوشیک جایارام به‌عنوان راهبر این پروژه دراین‌باره اظهار کرد که:« بخش هیجان‌انگیز تمرین این است که نیازی به تغییر طراحی قبلی نبود. ما ثابت کردیم که این فرایند می‌تواند در ساخت هر دستگاهی در هر سایزی استفاده شود.» این محققان همچنین در پی فهمیدن این نکته بودند که کاهش اندازه این روبات تا چه حد می‌تواند در سرعت دویدن و توانایی‌های دیگر آن تأثیر بگذارد. آن‌ها طول بدن این روبات را به 2.25 سانتی‌متر کاهش دادند و وزن آن را نیز به 0.3 گرم رساندند. آن‌ها سپس حرکات حشرات هم‌اندازه این روبات را تقلید کردند.
 
جایارام و همکارانش یافته‌های خود را در طی کنفرانس بین‌المللی Robotics Automation این هفته ارائه کردند. علاوه بر این محققان مرکز تحقیقاتی ام ای تی نیز پژوهش‌های خود در رابطه با بهبود آگاهی محیطی روبات‌های نرم و توانایی آن‌ها در بلند کردن اشیا ظریف را نیز در این کنفرانس ارائه کردند.
 
کد مطلب: 61154
نام شما
آدرس ايميل شما