۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸

رکود بی‌سابقه در بازار موبایل جهان

ایتنا - بازار فروش موبایل در سال‌های اخیر با رکود چشمگیری مواجه شده است و همچنان گزارش‌های منتشر شده در منابع و رسانه‌های خبری نشان می‌دهد که این بازار روندی نزولی را در پیش گرفته است.
رکود بی‌سابقه در بازار موبایل جهان

کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت اعلام کرده‌اند که رشد بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۷ درصد رسیده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بازار فروش موبایل در سال‌های اخیر با رکود چشمگیری مواجه شده است و همچنان گزارش‌های منتشر شده در منابع و رسانه‌های خبری نشان می‌دهد که این بازار روندی نزولی را در پیش گرفته است.

بر اساس گزارشی که کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت در وب سایت economictimes منتشر کرده‌اند، می‌توان دریافت که علت رکود بازارهای جهانی موبایل، افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و بحران‌های اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان بوده است که در واقع موجب شده کاربران مدت زمان بیشتر و طولانی‌تری از گوشی های خود استفاده کنند و تمایل کمتری به خریداری زود به زود موبایل داشته باشند.

طبق آمار و اطلاعات مندرج در این گزارش، رشد بازار گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۷ درصد رسیده است. این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۰ درصد و سال قبل از آن، ۲۰۱۷، برابر با ۱۳ درصد ثبت و گزارش شده است.

البته برخی دیگر از کارشناسان بر این باورند که گوشی‌های هوشمند در یکی دو سال اخیر با تفاوت های چشمگیر و قابل توجهی در قابلیت و امکانات خود روبرو نشده‌اند و همین تفاوت‌های کوچک و ناچیز موجب شده است کاربران برای خریداری مجدد و صرف هزینه های گزاف در خرید گوشی تمایل چندانی نشان ندهند.

همه این مسائل موجب شده است که بسیاری از آنها وضعیت کنونی بازار جهانی موبایل را بحرانی و درحال هشدار اعلام کنند. 
کد مطلب: 59688
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام