۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱

تویوتا با کمک واقعیت مجازی به روبات ها تمرین می دهد

ایتنا- طرح مفهومی جدید تویوتا نشان می‌دهد که این کمپانی چگونه با استفاده از فناوری واقعیت مجازی روبات‌ها را برای انجام‌وظیفه در داخل منازل آماده خواهد کرد.
تویوتا با کمک واقعیت مجازی به روبات ها تمرین می دهد
طرح مفهومی جدید تویوتا نشان می‌دهد که این کمپانی چگونه با استفاده از فناوری واقعیت مجازی روبات‌ها را برای انجام‌ وظیفه در داخل منازل آماده خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، روبات‌های خانگی می‌توانند زندگی ما را به‌صورت کلی ساده‌تر کنند و شاید مهم‌تر از آن بتوانند به استقلال سالمندان در این دوران کمک کنند.
اما آموزش روبات‌ها برای فعالیت در خانه مشکل است، زیرا هر خانه‌ای منحصربه‌فرد است و با اشیاء متفاوتی پر شده است که با خانه‌های دیگر فرق دارد.

موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) با این‌ حال راه‌حل استفاده از واقعیت مجازی را برای تغییر روش آموزش به روبات‌ها انتخاب کرده است.
 
سیستم آموزش دهی واقعیت مجازی به مربی‌های انسانی کمک می‌کند که به‌صورت زنده دنیا را از دریچه چشم روبات‌ها ببینند. این مربی‌ها می‌توانند با استفاده از این سیستم روبات را برای مثال با افزودن یادداشتی برای نحوه به دست‌ گیری یک دستگیره راهنمایی کنند.
این امر به مربیان انسانی اجازه می‌دهد که به‌جای اعمال وظایف خاصی که در یک تنظیم کنترل شده تر انجام می‌شود، وظایف را به‌صورت دلخواه روی اشیاء مختلف اعمال کنند.
 
 
 
البته روبات‌ها هم با این سیستم جدید انعطاف‌پذیرتر خواهند شد. آنها برای انجام وظایف خود به تصویر کلی یک خانه نیاز نخواهند داشت و به‌جای آن می‌توانند اشیایی که به رفتار اجرایی‌شان مرتبط است را درک کنند.

همچنین روبات با استفاده از یادگیری ماشینی زمانی که برای اولین بار انجام کاری را یاد گرفت از آن‌ پس می‌تواند آن کار را بدون نیاز به مربی تکرار کند. 
 
البته این سیستم هنوز تکمیل نشده است و TRI خاطر نشان کرده است که محصولات یاد شده هنوز در مرحله طرح اولیه مفهومی است.
با این‌ حال سیستم مبتنی بر واقعیت افزوده می‌تواند نحوه یادگیری روبات‌ها و انجام وظایف گوناگون توسط آنها را با تغییرات بسیار چشمگیر و انقلابی روبرو کند.
 
کد مطلب: 58434
برچسب ها: تویوتا روبات
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام