۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸

اتحاد غول‌های گوشی‌سازی چین برای ایجاد پلتفرم انتقال فایل مشترک

ایتنا- کمپانی های شیائومی، اوپو و ویوو در همکاری با هم به توسعه پرتکل انتقال فایل جدیدی میان دستگاه های تولیدی شان پرداختند.
اتحاد غول‌های گوشی‌سازی چین برای ایجاد پلتفرم انتقال فایل مشترک
کمپانی‌های شیائومی، اوپو و ویوو در همکاری با هم به توسعه پرتکل انتقال فایل جدیدی میان دستگاه‌های تولیدی‌شان پرداختند.
 
یه گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی theverge، این پروتکل برای متصل کردن دستگاه‌ها از بلوتوث استفاده می‌کند و قادر است فایل‌ها را با سرعت 20 مگابایت برثانیه انتقال بدهد.
سرعت بالای انتقال داده‌ها نشان می‌دهد که در پس‌زمینه این پروتکل از فناوری وای‌فای استفاده شده است.

شیائومی در این رابطه مدعی شده است که دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند نیز می‌توانند به این پروتکل که نسخه بتای آن در آخر این ماه عرضه خواهد شد بپیوندند.
 
گفتنی است تلاش‌های کمپانی‌های برای ارائه پروتکل‌های انتقال فایل تا به امروز با موفقیت چندانی  مواجه نشده است.
گوگل در گذشته تلاش کرد تا خدماتی مانند ایردراپ را برای سیستم عامل اندروید عرضه کند که موفقیت آن چندان زیاد نبود. اندروید 4.0 سال 2011 نیز با اندروید بیم عرضه شد که از NFC برای پیوند دستگاه‌ها استفاده می‌کرد و این سیستم هم به دلیل استقبال پایین در اندروید Q حذف شده است.
 
 
نرم‌افزار جدید این کمپانی به نام Files by Google نیز با همین منظور بر اساس فناوری بلوتوث ساخته شده است، اما اندروید Q برای انتقال فایل‌ها از ویژگی جدیدی به نام Fast Share استفاده می کند.
 
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که Fast Share یکی از خدمات گوگل پلی است و به همین خاطر است که شیائومی، اوپو و ویوو برای عرضه نسخه اختصاصی خودشان تلاش می‌کنند.
این سه کمپانی 49 درصد از بازار تلفن های همراه چین را در دست دارند و همین امر نشان می‌دهد که شمار افرادی که از نسخه‌های سیستم عامل اندروید مستقل از گوگل (MIUI، ColorOS و FuntouchOS) استفاده می کنند، کم نیستند.

سوال مهمی که در اینجا ایجاد می‌شود این است که آیا هواوی که به تنها 34 درصد از این بازار را در اختیار دارد نیز به این برنامه محلق خواهد شد یا خیر.
 
کد مطلب: 57892
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام