۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳

پروژه آتنا برای بهبود باتری و سرعت عملکرد لپ‌تاپ‌ها

ایتنا- اینتل با پروژه آتنا به دنبال افزایش کاربری لپ‌تاپ‌ها برای آن دسته از افرادی است که برای انجام بسیاری از کارهای ساده استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند را به لپ‌تاپ‌ها ترجیح می‌دهند.
پروژه آتنا برای بهبود باتری و سرعت عملکرد لپ‌تاپ‌ها
اینتل با پروژه آتنا به دنبال افزایش کاربری لپ‌تاپ‌ها برای آن دسته از افرادی است که برای انجام بسیاری از کارهای ساده استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند را به لپ‌تاپ‌ها ترجیح می‌دهند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی اینتل در همکاری با چند کمپانی دیگر در راستای تلاش‌های چندساله خود برای پروژه آنتا سعی داشته است تا مشکلات استفاده از لپ‌تاپ‌ها از قبیل سختی استفاده و باتری پرمصرف را برطرف سازد.

هدف آتنا از این پروژه این بوده است که متقاضیان را به لپ‌تاپ‌ها مانند تلفن‌های همراه هوشمند علاقه‌مند کند. لپ‌تاپ‌هایی که با استاندارد پروژه آتنا عرضه می‌شوند برای پردازش داده‌ها و اجرای بازی‌های کامپیوتری سرعت کافی دارند، سرعت راه‌اندازی آن‌ها بسیار بالا است، با یک‌بار شارژ در تمام طول روز روشن هستند و در آخر قابلیت‌های یک لپ‌تاپ رده‌بالا رادارند.
 
اولین سری از این لپ‌تاپ‌ها در فصل تعطیلات عرضه خواهد شد و اطلاعات دقیقی از مدل‌های این سری در دست نیست. بااین‌حال تنها مدلی که از عرضه آن با استانداردهای یادشده مطمئن هستیم لپ‌تاپ لنوو یوگا  S940 است گه در کنفرانس کامپیوتکس به‌صورت بسیار مختصر نمایش داده شد.
 
 
کریس واکر به‌عنوان رییس گروه کامپیوترهای اینتل اعلام کرد که این کمپانی در سال گذشته با تولیدکنندگان و دیگر بازیکنان صنایع کامپیوترهای خانگی ملاقاتی داشته است و درنتیجه آن لپ‌تاپ‌های رده‌بالای آتنا با قیمت پایه 1200 دلار به بازار عرضه می‌شوند.
علاوه بر این، نقشه بهینه‌سازی‌ها با مقیاس‌های خاص برای بهبودهای سالانه توسط اینتل عرضه شده است. برای مثال طبق این نقشه در سال 2019 میلادی لپ‌تاپ‌های پروژه آتنا باید فرایند ورود بیومتریک را در کمتر از یک ثانیه تکمیل کنند و در ثانیه بعد به وای‌فای متصل شوند.
 
از دیگر اهداف تعریف‌شده برای لپ‌تاپ‌های سال 2019 این پروژه "روز بدون نگرانی برای عمر باتری" است که هدف آن استفاده از روشنایی صفحه‌نمایش مناسب برای استفاده در بیرون منزل، استفاده از قابلیت‌های پردازنده پرقدرت و ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی است که همه این‌ها با یک‌بار شارژ در طول روز ممکن هستند.
 
کد مطلب: 56774
برچسب ها: اینتل لپ تاپ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام