۰
plusresetminus
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

افشای نخستین مشخصات پلی‌استیشن 5 توسط سونی

ایتنا- کمپانی سونی بالاخره برخی از جزئیات پلی‌استیشن 5 را افشا کرد. حافظه داخلی این کنسول از نوع SSD خواهد بود و از سیستم ردیابی اشعه پشتیبانی می‌کند.
افشای نخستین مشخصات پلی‌استیشن 5 توسط سونی
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کنیکایرو یوشیدا به‌عنوان رییس کمپانی سونی اعلام کرد که تولید سخت‌افزار نسل جدید سونی بعد از پلی‌استیشن 4 پرو ضروری است. البته از آن زمان تاکنون دیگر صحبتی در رابطه با این کنسول نشده است و سونی توجهات را به سمت بازی‌هایی نظیر دیز گان و دریمز متمرکز کرده است. بااین‌حال به‌تازگی اخبار جدیدی در رابطه با پلی‌استیشن 5 منتشر شده است.
 
مایک کرنی به‌عنوان معمار سیستم پلی‌استیشن تائید کرد که این کنسول جدید با استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای نسل سوم AMD Ryzen کار می‌کند که بر پایه معماری 7 نانومتری Zen 2 سونی ساخته شده است. این سیستم با پردازنده گرافیکی شخصی‌سازی‌شده بر پایه خانواده Radeon Navi کمپانی AMD ساخته شده است که از ردیابی اشعه (فن نورپردازی پیشرفته‌ای که در حال حاضر به کامپیوترهای گیمینگ رده‌بالا محدود است) پشتیبانی می‌کند.
 
 
نسل جدید پلی‌استیشن 4 همچنین از گرافیک 8K پشتیبانی می‌کند و برای سرعت بخشیدن به عمل رندر کردن و کاهش زمان لود شدن با یک SSD همراه خواهد شد. معماری چلی استیشن 5 به پلی‌استیشن 4 شباهت بسیار زیادی دارد بنابراین با بازی‌های این دستگاه هم‌خوان خواهد بود و از هدست پلی‌استیشن واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد. بااین‌حال هنوز صحبتی در رابطه با هدست‌ها و خدمات جدیدی که به همراه این کنسول عرضه می‌شوند به میان نیامده است.
 
کرنی تائید کرد که محتوای چندرسانه‌ای فیزیکی (دیسک)در این نسل جدید از پلی‌استیشن‌ها دقیقا مطابق با پلی‌استیشن 4 و 4 پرو پذیرفته می‌شود. بسیاری از این جزئیات چندان هیجان‌انگیز نیست و چنین به نظر می‌رسد که سونی در انتخاب‌هایش بسیار منطقی و بدون ریسک عمل کرده است. البته برداشتن چنین گام‌هایی توسط سونی با توجه موفقیت زیاد به پلی‌استیشن 4 توجیه‌پذیر است.
 
کد مطلب: 56303
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام