۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱

نخستین روبات دوپا با قابلیت راه رفتن روی آتش + ویدیو

ایتنا - برای هر یک از پاهای این روبات دو مفصل در نظر گرفته شده است و به عبارت دیگر روبات هوشمند می‌تواند بسته به شرایطی که در آن قرار می‌گیرد، هر یک از پاهای خود را از دو قسمت خم کند تا بهترین عکس‌العمل را نشان دهد.
نخستین روبات دوپا با قابلیت راه رفتن روی آتش + ویدیو

شرکت «میشیگان روباتیک» که در زمینه ساخت روبات‌های دوپا تخصص دارد محصول جدیدی با نام Cassie Blue را معرفی کرده است که می‌تواند فعالیت‌های مختلف انجام دهد.

به گزارش ایتنا به نقل سایت رسمی دانشگاه میشیگان، مدل اولیه این روبات برای حمل بسته‌های پستی و رساندن آنها به دست مردم ساخته شده بود و نمونه پیشرفته‌تر آن که با رنگ آبی و با نام Cassie Blue ساخته شده است در اصل یک روبات آتش‌نشان محسوب می‌شود که قطعات مختلف بدن او در مقابل حریق عایق است و به راحتی می‌تواند روی آتش راه برود.

لایه بیرونی این روبات از جنس آلومینیوم و نوعی فایبرگلاس پیچیده ساخته شده است و قطعات داخلی و مدارهای الکترونیکی نیز عایق شده‌اند.

برای هر یک از پاهای این روبات دو مفصل در نظر گرفته شده است و به عبارت دیگر روبات هوشمند می‌تواند بسته به شرایطی که در آن قرار می‌گیرد، هر یک از پاهای خود را از دو قسمت خم کند تا بهترین عکس‌العمل را نشان دهد.


هم اکنون نخستین تصایور ویدیویی از این روبات منتشر شده است و نشان می‌دهد که Cassie Blue به راحتی روی آتش راه می‌رود و افزایش دمای محیط مشکلی را برای او به وجود نمی‌آورد. دراینجا تصاویر ویدیویی این روبات دوپای آبی را مشاهده می‌کنید.


 ویدئوی روباتی که بر روی آتش راه می‌رود

ویدئو


 
کد مطلب: 54700
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام