۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷

ادعای اپل در خصوص غیرممکن شدن شنود مک‌بوک!

ایتنا - اپل مدعی شده است که تراشه امنیتی که در نسل جدید رایانه های مک بوک ۲۰۱۸ بکار برده است، شنود مکالمات را از طریق میکروفون لپ تاپ ناممکن می‌سازد.
ادعای اپل در خصوص غیرممکن شدن شنود مک‌بوک!


شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد رونمایی از محصولات جدیدی اعم از مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۱۸ به تشریح قابلیت های این محصولات و امکاناتی که به واسطه بکارگیری تراشه‌های امنیتی موسوم به T۲ در آنها بوجود آمده است، ادعا کرده است که شنود و جاسوسی از اطلاعات رد و بدل شده کاربران از طریق میکروفون‌های این لپ تاپ های جدید بدین ترتیب غیرممکن شده است. چراکه این تراشه‌های امنیتی از حافظه داخلی، داده های مربوط به اثر انگشت کاربران و قسمت های دیگر این لپ تاپ ها به خوبی حفاظت می کند و به هکرها و مجرمان سایبری که قصد دارند بدون اجازه کاربران به اطلاعات آنها دسترسی و نفوذ پیدا کنند، امکان جاسوسی و شنود مکالمات را نخواهد داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این تراشه امنیتی به قابلیتی مجهز است که میکروفون دستگاه را در مواقع لزوم از لحاظ سخت‌افزاری قطع می کند و این بدان معناست پس از بستن و خاموش کردن دستگاه، ارتباط میکروفون با سایر قسمت‌های لپ‌تاپ از لحاظ فیزیکی نیز قطع می‌شود.

بر اساس گزارش وب سایت The Verge، اپل در این خصوص این چنین می‌گوید: وقتی ارتباط میان میکروفون با سایر بخش‌ها به صورت سخت افزاری قطع می شود، دیگر هیچ یک از نرم افزارها قادر نخواهند بود با میکروفون لپ تاپ ارتباط برقرار کنند و این امر امکان شنود مکالمات و جاسوسی از کاربران را به صفر می‌رساند.
البته لازم به ذکر است که همواره یکی از جنجالی‌ترین موضوعاتی که کاربران و کارشناسان را نگران کرده است، دوربین لپ‌تاپ است که ممکن است این امکان را به هکرها بدهد که بدون اجازه آنها از زندگی روزمره و مکالماتشان فیلم و عکس‌برداری کرده و به عبارتی دیگر جاسوسی کند.

با اینکه اپل درباره امکان قطع دسترسی هکرها به دوربین از طریق این تراشه امنیتی چیزی نگفته است، اما بسیاری از کاربران امیدوارند که در آینده‌ای نزدیک تراشه‌های امنیتی جدیدی در دستگاه‌های الکترونیکی بکار گرفته شود تا دسترسی به دوربین نیز همچون میکروفون به صورت سخت‌افزاری قطع و مسدود شود.
کد مطلب: 54615
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام