۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷

فناوری تشخیص سطح هوشیاری به وسیله اپلیکیشن

ایتنا - یک اپلیکیشن جدید با عکسبرداری از مردمک چشم کاربران بعد از هر بار باز کردن قفل گوشی میزان هشیاری آنها را تشخیص داده و در صورت لزوم به آنها هشدار می‌دهد.
فناوری تشخیص سطح هوشیاری به وسیله اپلیکیشن


سطح هشیاری افراد در طول روز به دلایل مختلف کاهش یا افزایش می‌یابد و افراد باید در صورت خواب آلودگی یا کسالت از انجام برخی کارهایی که نیاز به هشیاری زیادی دارد، اجتناب کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، یک برنامه سازگار با گوشی های اندرویدی به نام الرتنس اسکنر به همین منظور طراحی شده و با استفاده از آن می توان مشخص کرد که افراد در چه زمان یا زمان هایی هشیاری بیشتری دارند.

این برنامه برای این کار از مردمک چشم افراد عکاسی می کند. زمانی که هشیاری فرد در سطح مطلوبی نباشد، سیستم عصبی وی مردمک چشم را گشاد می کند تا فرد بتواند اطلاعات بیشتری از محیط اطراف دریافت کند. حال گروهی از محققان دانشگاه کورنل با استفاده از همین قابلیت مردمک چشم برنامه AlertnessScanner را طراحی کرده‌اند که از دوربین سلفی گوشی برای اندازه گیری میزان گشادگی مردمک چشم بهره می‌گیرد.

این برنامه با بررسی هر تک عکس از هر فرد در روز می‌تواند میزان هشیاری وی را تشخیص دهد. البته این دستاورد با توجه به کیفیت بالای دوربین های سلفی گوشی های هوشمند ممکن شده است. برنامه یادشده زمانی با دقت بالاتری عمل می کند که دقت دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل به بالا باشد.
کد مطلب: 54496
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام