۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳

هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل؛ در حال پیشرفت

ایتنا- نتایج پژوهش پژوهشگران دانشگاه زوریخ سوییس نشان می‌دهد که توسعه شبکه‌های عصبی در سرویس‌های موبایل هنوز توسعه پیدا نکرده است. چارچوب‌های مورد نیاز برای توسعه ناقص هستند و به همین خاطر هنوز از هوش مصنوعی به صورت کامل نمی‌توان در گوشی‌های موبایل بهره برد.
هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل؛ در حال پیشرفت

استفاده از هوش مصنوعی در دستگاه‌های موبایل، زمینه بسیار خوبی برای رقابت بین شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل است.
شرکت در حال حاضر تمام تلاش خود را برای دستیابی به این زمینه انجام می‌دهد. این شرکت با استفاده از پردازنده‌های سری A می‌کوشد که گوشی‌های خود را به یک موتور عصبی تبدیل نماید.

به گزارش ایتنا به نقل از زد.دی نت، با وجود تلاش شرکت‌های مختلف در این زمینه، کماکان مشکل شبکه عصبی با افت و خیزهایی روبروست.

پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که کارهایی در زمینه اجرا و پیاده سازی شبکه‌های عصبی در سیستم عامل اندروید گوگل انجام شده است.
کارهای دانشگاه زوریخ سوییس در زمینه توسعه شبکه‌های عصبی در سرویس‌های موبایل هنوز با مشکلاتی همراه است و چیپ‌ست‌های مورد نیاز هنوز ناقص است.

محققان دانشگاه مذکور به صورت تیم‌های مختلف می‌کوشند که کمبودهای موجود را جبران کنند.
دستورالعمل کلی برای رسیدن به موضوع مذکور در تمامی روش‌ها یکسان است. تلاش‌های مختلفی برای بهبود لایه‌ها و فیلترها، معماری عمیق و آموزش بیشتر صورت گرفته است.

پس از بررسی کارایی گروه‌های مختلف مشخص شد که بهترین گروه توانسته بود با کار کردن روی CPU، محاسبات مربوط به شبکه را در چند میلی ثانیه انجام دهد و کیفیت کار خود را به شکل مناسبی ارتقاء دهد.
 

یکی از روش‌های آزمایشی در این پژوهش این بود که 9 کار را روی 10000 گوشی موبایل آزمایش کردند و 50 مدل مختلف پردازنده را امتحان کردند که از جمله آنها می‌توان به شبکه‌های عصبی و واحدهای پردازش گرافیکی یا GPU اشاره کرد.

شتاب سخت‌افزاری برای شبکه‌های عصبی در حال حاضر بیشترین سرعت را دارد و بهترین روش محسوب می‌شود.
در بین پردازنده‌های مورد آزمایش، پردازنده کرین 970 شرکت هواوی بهترین عملکرد را داشت و به طور کلی بهترین پردازنده محسوب می‌شد.
 
کد مطلب: 54330
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام