۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰

بودجه 2 میلیارد دلاری پنتاگون در حوزه هوش مصنوعی

ایتنا – هوش مصنوعی روزبروز کاربردهای بیشتری پیدا می‌کند و پنتاگون نیز سعی می‌کند از این قافله عقب نماند.
بودجه 2 میلیارد دلاری پنتاگون در حوزه هوش مصنوعی
پنتاگون در یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خود در حوزه فناوری‌های نوین، قرار است طی 5 سال آینده بالغ بر 2 میلیارد دلار در بخش هوش مصنوعی ویژه سیستم‌های تسلیحاتی سرمایه‌گذاری کند.
 
چندی پیش این موضوع را مدیر دارپا در جریان کنفرانسی در واشنگتن اعلام کرد.
 
دارپا (DARPA) یا آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، همان طور که از نامش برمی‌آید یک بنگاه پژوهشی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع آمریکاست که مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین را برای استفاده ارتش آمریکا بر عهده دارد.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از پایگاه خبررسانی ورج، استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های تسلیحاتی پنتاگون به این معناست که ارتش آمریکا می‌تواند با قدرت بیشتری با نیروهای نظامی روسیه و چین رقابت کند.
 
هر چند شاید در وهله اول صرف 2 میلیارد دلار برای این کار رقم بالایی به نظر برسد ولی آمار و شواهد نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌گذاری پنتاگون در حوزه هوش مصنوعی در مقایسه با استانداردهای این سازمان ناچیز است.
 
به عنوان مثال انتظار می‌رود این مرکز در پروژه خرید و نگهداری هواپیماهای جنگنده چندمنظوره F-35، تریلیون‌ها دلار هزینه کند.
این موضوع یادآور «پروژه منهتن» است که به ساخت بمب اتم در دهه 1940 میلادی انجامید.
 
هزینه این پروژه طبق تورم امروزی، حدود 28 میلیارد دلار بوده است.
 




بر اساس این گزارش، در ماه ژوئیه سال جاری شرکت Booz Allen Hamilton برای یک پروژه تعریف نشده در زمینه هوش مصنوعی برای پنج سال آینده، 885 میلیون دلار بودجه از وزارت دفاع آمریکا دریافت کرده است.
 
یکی دیگر از پروژه‌های هوش مصنوعی ارتش آمریکا Maven نام دارد که به گوگل سپرده شده است و هدف آن کمک به بهبود شناسایی هدف از روی تصویر می‌باشد.
 
البته بعدها به دلیل برخی اعتراضات، گوگل تصمیم گرفت این کار را کنار بگذارد و قراردادش را با پنتاگون تمدید نکند.
 
جالب اینجاست که هر چند برخی کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی منجر به جنگ نخواهد شد و این ترس، غیرواقعی است ولی اوایل سال جاری، موسسه رند (Rand) وابسته به وزارت دفاع آمریکا، ضمن تحقیقات خود هشدار داد که تا سال 2040، هوش مصنوعی به کار رفته در ابزار نظامی ممکن است به بروز جنگ هسته‌ای منجر بیانجامد.
 
کد مطلب: 54058
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام