۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶

بالاترین پوشش 3G و 4G ایران در اختیار همراه اول / فاصله عمیق ایرانسل و رایتل با رقیبشان!

ایتنا- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همه ساله گزارش های فصلی را درباره عملکرد اپراتورها در زمینه‌های مختلف منتشر می کند. در فرصت حاضر به بررسی گزارش این سازمان در سه ماهه منتهی به آذرماه سال جاری می پردازیم. با ما همراه بمانید.
بالاترین پوشش 3G و 4G ایران در اختیار همراه اول / فاصله عمیق ایرانسل و رایتل با رقیبشان!

آمارهای منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
گزارش‌های فصلی سازمان مورد بحث برای سه ماهه منتهی به آذر‌ماه امسال، وضعیت اپراتورهای ارتباطات سیار را در زمینه نصب سایت های BTS به تفکیک فناوری مشخص می کند.
 
در گزارش سازمان سه فناوری 2G، 3G و 4G مورد بررسی قرار گرفته است.
بنابر آمار منتشره در تا پایان آذرماه سال جاری، اپراتور همراه اول تعداد 26 هزار و 981 سایت در بخش 2G نصب کرده است. تعداد سایت های نصب شده توسط این اپراتور در بخش 3G، 21 هزار و 682 مورد بوده است. تعداد سایت های نصب شده توسط این اپراتور در بخش 4G، 20 هزار و 440 مورد است.

اپراتورایرانسل در همین بازه زمانی، 12 هزار و 836 سایت با فناوری 2G نصب کرده است. 12 هزار و 838 سایت نیز در بخش فناوری 3G توسط این اپراتور نصب شده و ایرانسل اقدام به نصب 11 هزار و 715 سایت در بخش 4G کرده است.

همراه اول

اما وضعیت رایتل به این صورت است که در بخش 2G هیچ سایت نصب شده ای ندارد. 3 هزار و 891 سایت نصب شده در بخش 3G و یک هزار و 330 سایت نیز در بخش 4Gدارد. گفتنی است، اپراتور سازمان منطقه آزاد کیش تنها 31 سایت در بخش فناوری 2G نصب کرده است.
 
آمارهای منتشره چه می گویند؟
در این بخش نگاهی تحلیل گونه به آمارهای منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می اندازیم.
 
نگاهی گذرا به این آمار نشان دهنده پیشتازی همراه اول در زمینه نصب سایت BTS در هر سه فناوری است. نکته مهم اینکه، فاصله همراه اول با رقبایش قابل توجه است. به طوریکه همراه اول، تعداد 14 هزار و 145 سایت BTS در بخش 2G  بیشتر از ایرانسل نصب کرده است.
برتری همراه اول در بخش 3G تعداد 8 هزار و 844 مورد است. همراه اول در بخش 4G، 8 هزار و 725 سایت بیشتر از ایرانسل نصب کرده است.

اما فاصله همراه اول با رایتل و سازمان منطقه آزاد کیش بسیار زیاد است. به طوریکه این اپراتورها رقیبی جدی برای همراه اول محسوب نمی شوند.
البته باید یادآور شد که با توجه به فاصله بین ایرانسل و همراه اول، ایرانسل نیز در آینده ای نزدیک رقیبی چالش برانگیز برای همراه اول به حساب نمی آید. مگر اینکه این اپراتور سرمایه گذاری زیادی در این بخش طی سال های آتی داشته باشد.
 
نکاتی درباره برتری همراه اول در زمینه نصب سایت های BTS
آمار منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر نشان داد که همراه اول همچنان عزمش را برای پیشتازی در عرصه ارتباطات ایران جزم کرده است. در ادامه نکاتی را در باره این اپراتور مطرح می کنیم:

همراه اول

1-    در وهله اول باید به یاد داشته باشیم که همراه اول طی قریب به ربع قرن گذشته به عنوان اپراتور اول کشور مطرح بوده است. معمولاً سازمان ها و شرکت ها پس از یک دوره اوج به سمت افول می روند و جای خودشان را به سازمان های تازه نفس می دهند. اما شواهد نشان می دهد که برای همراه اول این اتفاق نیفتاده است و این اپراتور همچنان در عرصه ارتباطی کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد. به احتمال زیاد، همراه اول موفقیتش را مدیون برنامه ریزی های دقیق، جوان گرایی و عزم جزمش برای پیشتازی است.

2-     موضوع بعدی اینکه، نصب سایت های مورد بحث سرمایه ی زیادی می طلبد. بنابراین، اینکه همراه اول اقدام به نصب بیش از 60 هزار سایت BTS در کشور کرده است، نشان دهنده سرمایه گذاری بسیار زیاد این اپراتور در این بخش است. از سویی این موضوع نشان می دهد که اپراتور اول کشور تا چه اندازه برای رشد ارتباطات در کشور اهمیت قائل است.

3-     یکی از نکات مهم درباره همراه اول این است که این اپراتور هماره در زمینه به کارگیری تکنولوژی های روز پیشتاز بوده است. این موضوع بسیار اهمیت دارد. زیرا در دنیایی زندگی می کنیم که تکنولوژی در آن حرف اول آخر را می زند و اگر بخواهیم به روز بمانیم، باید از گردونه فناوری عقب نیفتیم.
 
 
کد مطلب: 60070
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ما رایتلی های بدبخت هم هر روز با افت کیفیت مواجه هستیم!!! از وقتی صدری از رایتل رفت کیفیت وحشتناک افت کرد! مینا مهرنوش واقعا خوب لو داد تو رایتل چه بریز و بپاشی بوده
feedback
Iran, Islamic Republic of
ادمین رایتل تو اینستا میگه یک مگابیت بر ثانیه سرعت فوق‌العاده ای هست!!!!! هیچ شرکتی مثل ما همچین سرعتی ارائه نمیده! مدیرعامل جدید رایتل هم معلومه دست نشانده ی کی هست!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام