۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴

بازار شایعه پراکنی داغ است/ اخبار را فقط از مراجع رسمی اپراتورها دنبال کنید

ایتنا- سالهاست که اپراتورهای مختلف با معضل شایعه پراکنی در فضای مجازی توسط برخی افراد شیاد روبرو هستند. این روزها بازار شایعه پراکنی درباره خدمات اپراتورهای ارتباطی و از جمله همراه اول همچنان داغ است. با ما همراه شوید تا بیشتر در این باره بدانید.
بازار شایعه پراکنی داغ است/ اخبار را فقط از مراجع رسمی اپراتورها دنبال کنید

مختصری درباره اخبار دروغینی که اخیراً منتشر می شود
فضای مجازی نیز مانند تمامی امکانات دیگر مزایا و معایبی دارد. یکی از مهمترین معایبش این است که فضا برای سودجویی و شایعه پراکنی افراد غرض‌ورز مهیا شده است.
حتماً شما هم با پیام هایی از این قبیل مواجه شده‌اید که با گرفتن فلان کد، اینترنت رایگان دریافت کنید یا دارندگان سیم کارت همراه اول کد زیر را بزنند و اینترنت رایگان هدیه بگیرند.
طی روزهای اخیر حجم این اخبار در فضای مجازی به صورت محسوسی افزایش یافته است.


اینترنت

واقعاً مشخص نیست که هدف اصلی منتشرکنندگان این گونه پیامها چیست. شاید صاحبان این صفحات میخواهند در فضای مجازی طرفداران بیشتری برای خودشان جلب کنند.
یا شاید قصد آزار و اذیت دیگران را دارند و یا شاید اصلاً خودشان هم اسیر شایعات شدهاند.
به هر حال، مهم نیست که این پیامها با چه هدفی در فضای مجازی منتشر می شوند، مهم این است که ما هوشیار باشیم و به زحمت نیفتیم.
 

چطور در دام شایعات نیفتیم؟


اخیراً شاهد انتشار اخباری درباره دریافت 70 گیگابایت اینترنت رایگان یک ساله از همراه اول هستیم.
ادعا شده است که این هدیه به صورت شانسی به سیمکارتها تلعق میگیرد. حتی برخی در صفحات خود ادعا کرده اند که افراد برای دریافت این هدیه به دایرکت مراجعه کنند.

با این حجم از شایعه سازی واقعاً باید بسیار هوشیار باشیم تا در دام غرض ورزان نیفتیم.
بهترین کاری که میتوانید انجام دهید و همواره اپراتورها به آن تأکید کردهاند، این است که اخبار را فقط از مراجع رسمی اپراتورها دنبال کنید. به طور مثال، همراه اول دارای سایت رسمی همراه اول است و به راحتی می توانید آخرین اخبار را درباره خدمات این اپراتور در آن سایت ببینید.

موضوع دیگر اینکه، هرگز به بازنشر اخباری که از صحت و سقم آنها مطمئن نیستید، نپردازید. تا ناخواسته به شایعه پراکنی در این زمینه دامن نزنید.
 

نتایج مخرب شایعه پراکنی درباره خدمات اپراتورها


شایعه پراکنی درباره خدمات اپراتورها در فضای مجازی مشکلاتی را برای کاربران و اپراتورها به صورت همزمان به وجود می آورد.
اولین موضوع این است که کاربران به زحمت و تکاپو می افتند و تلاش می کنند که با گرفتن کدهای مطرح شده از هدایای وعده داده شده، منتفع شوند، در حالیکه اصلاً این اخبار از اساس غلط است و پایه ای ندارد. بنابراین، اولین پیامد این شایعات، به زحمت افتادن کاربران است.
از سوی دیگر، گاهی اوقات کدهای اعلام شده برای کاربران هزینه در بر دارد و مشترکان بدون توجه به این موضوع اقدام به تأیید کددستوری می کنند و متضرر می شوند.

همراه اول

در طرف مقابل، این شائبه برای مشترکان به وجود می آید که اپراتورها به وعده های خود عمل نکرده و به جای اینترنت رایگان، آن را با هزینه به مشترکان می فروشند. در حالیکه مشترکان در دام شایعات افتادهاند و اصلاً اپراتورها خدماتی مبنی بر ارائه اینترنت رایگان در دستور کارشان نداشته اند.
 
جمع بندی
از مجموعه آنچه در بالا گفته شد میتوان دریافت که شایعه پراکنی در فضای مجازی میتواند به ضرر اپراتورها و مشترکان باشد. بنابراین، لازم است که مشترکان در این زمینه با هوشیاری عمل کنند تا راه را بر افراد شیاد ببندند.
 
موضوع دیگر اینکه باز هم تأکید میکنیم که اخبار را مانند یک کاربر حرفه‌ای، تنها از درگاههای رسمی اطلاعرسانی اپراتورها دریافت کنید و به اخباری که در فضای مجازی منتشر می شود، اعتماد نکنید.
 
 
کد مطلب: 59743
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام