۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰

بررسی مقایسه‌ای وضعیت همراه اول طی سال‌های 96 و 97

ایتنا- همراه اول یکی از اپراتورهای فعال در ایران است که در رقابت با سایر اپراتورها در تلاش است تا بهترین خدمات را به مشتریانش ارائه دهد.
بررسی مقایسه‌ای وضعیت همراه اول طی سال‌های 96 و 97
همانطور که می دانید همراه اول یکی از اپراتورهای فعال در ایران است. این اپراتور طی سال های گذشته موفقیت های چشمگیری در زمینه ارائه خدمات ارتباطی به مشتریان داشته است. برای آشنایی بیشتر با این اپراتور و وضعیت خدمات دهی آن با ما همراه شوید.
 

مروری بر وضعیت همراه اول در سال 97

 
همراه اول
 
آمارها نشان می دهد که مشترکین فعال  همراه اول در سال جاری به 51.83 میلیون رسیده است.  مشترکین ثبت شده 73 میلیون نفر هستند و تعداد سیم کارت های واگذار شده 99.84 میلیون است. همراه اول تعداد ۱۸.۰۵۹.۲۲۸ مشترک دائمی ثبت شده دارد و تعداد مشترکین اعتباری ثبت شده آن نیز ۵۵.۸۶۰.۸۳۰ است. از این بین  ۱۴.۵۹۹.۳۸۷ از مشترکین دائمی فعال هستند و تعداد مشترکین اعتباری فعال نیز  ۳۶.۵۲۲.۲۱۲ است.
در حال حاضر، ضریب نفوذ همراه اول به 87% رسیده است و سهمش از بازار به  60.70% بالغ شده است. همراه اول تمامی شهرهای ایران را تحت پوشش نسل 3 و 4 و 4.5  قرار داده است. این اپراتور هم اکنون 18 هزار و 200 سایت 3G و 15 هزار و 900 سایت 4G  دارد.
پوشش جاده ای این اپراتور نیز 72500 است. همراه اول، دارای رتبه اول در خاورمیانه از نظر تعداد سیم کارت دائمی و اعتباری است و رتبه بیست و یکم را به لحاظ تعداد سیم کارت دائمی و اعتباری در دنیا دارد.
 

مروری بر وضعیت همراه اول در سال 96


بر اساس گزارش های منتشره، تعداد مشترکان تلفن همراه در سال 96 در ادامه روند رو به رشد طی دولت یازدهم، رشد 35 درصدی داشته و تا پایان خرداد 96 به رقم 83.4 میلیون سیم‌ کارت رسیده است. ضریب نفوذ تلفن همراه نیز با رشد سالانه 8 درصدی از رقم 100 درصد جمعیتی عبور کرده و به 104 درصد رسید.
پس از برداشته شدن انحصار نسل های سوم و چهارم سیار، دسترسی به این بخش در سال 96 به بیش از 43 هزار و 500 سایت نسل سوم و چهارم رسید. گفتنی است، تا قبل از افزایش سرمایه‌گذاری اپراتورها در باند پهن سیار، 42 درصد جمعیت در 128 شهر تحت پوشش شبکه اپراتور سوم قرار داشتند. تعداد مشترکان این بخش نیز طی سال 95 کمتر از 600 هزار بود. اما تا پایان خرداد سال 96، این تعداد رشد 58 برابری را تجربه کرد و به 34.6 میلیون رسید. به این ترتیب، ضریب نفوذ از 0.8 درصد به 43.2 درصد جمعیت افزایش یافت. پوشش جمعیتی نیز در حداقل 1057 شهر به رقم 63 درصد رسید.

شبکه نسل چهارم نیز در سال 96 توانست 6.4 میلیون مشترک را جذب کند و به ضریب نفوذ 8 درصدی دست یابد. پوشش جمعیتی نسل چهارم در سال 96 برای اپراتور همراه اول 34.4 درصد در حداقل 693 شهر بوده است.
تعداد مشترکان باند پهن سیار همراه اول نیز در سال 96 به 41 میلیون مشترک رسید که ضریب نفوذ 51 درصدی را در این زمینه نشان می دهد. تعداد مشترکان باند پهن سیار در ابتدای کار دولت یازدهم 0.58 میلیون بوده که در این مدت به 41.1 میلیون رسیده است.
 

مقایسه عملکرد همراه اول در طی سال های 96 و 97


بررسی ها نشان می دهد که همراه اول در برخی از شاخص ها نسبت به سال قبل رشد داشته است. همانطور که می دانید سیاست این اپراتور این است که قدم های بزرگی رو به جلو بردارد و خدمات بهتری را به مشتریانش ارائه دهد.
 
نوترینو همراه اول

آمارهای موجود نشان می دهد که ضریب نفوذ اپراتور همراه اول در سال 96 نسبت به سال قبلش رشد داشته و از ۸۰.۲ درصد به ۸۴.۲ درصد رسیده است. حال باید این آمار تکمیلی را هم مدنظر داشت که ضریب نفوذ این اپراتور در سال جاری (97) به 87 درصد رسیده است. به این ترتیب، اپراتور همراه اول در این شاخص رشد 2.8 درصدی را تجربه کرده است.
تعداد سیمکارت های واگذارشده همراه اول در سال 97 به  99.84 میلیون رسیده است. وقتی این رقم را با ۸۶.۳ میلیون سیم‌ کارت واگذار شده همراه اول در سال 96 مقایسه کنید، متوجه رشد در این شاخص نیز خواهید شد. ناگفته پیداست که افزایش تعداد مشترکین هر اپراتور نشان دهنده اعتماد بیش از پیش مشتریان است. از سوی دیگر، رشد این شاخص می تواند نشان دهنده رضایت مشتریان از خدمات اپراتور موردنظر باشد.

تا پایان خرداد ماه سال ۹۶ سهم اپراتور همراه اول از تعداد سیم‌ کارت‌های دائمی، اعتباری و دیتای فعال در کشور، ۴۹ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۱ سیم ‌کارت بود. حال آنکه الان همراه اول در این شاخص به رقم 51.83 میلیون رسیده است.
گفتنی است، هم اکنون سهم اپراتور همراه اول از بازار  59.5% است. همراه اول در این شاخص نسبت به سال قبل رشد چندانی را تجربه نکرده است. امّا موضوع مهم اینکه، همراه اول توانسته است برتری خود را در این زمینه نسبت به سایر رقبا حفظ کند و همچنان سهم بالایی از بازار را در اختیار داشته باشد.
در پایان این بخش می توان این طور گفت که همراه اول همچنان در زمینه ارتباطی در کشور پیشتاز است و با قدرت توانسته از داشته های خودش حفاظت کند و چه بسا آن ها را ارتقا دهد. اینکه همراه اول هم اکنون تمامی شهرهای ایران را تحت پوشش نسل 3 و 4 و 4.5  قرار داده است، دارای رتبه اول در خاورمیانه از نظر تعداد سیم کارت دائمی و اعتباری است و رتبه بیست و یکم را به لحاظ تعداد سیم کارت دائمی و اعتباری در دنیا دارد، دلیلی برای این ادعا است.

 
اینترنت همراه اول
 

سیاست های همراه اول برای پیشرفت


نگاهی به عملکرد اپراتور همراه اول نشان می دهد که این اپراتور به صورت برنامه ریزی شده و مدون در راستای بهبود خدماتش گام برمی دارد. در ادامه به برخی از سیاست های این اپراتور اشاره می کنیم:
 

جوان گرایی


با نگاهی به تصمیمات همراه اول در زمینه انتخاب مسئولان این شرکت می توان به این نکته پی برد که این اپراتور جوان گرایی را در دستور کارش قرار داده است. در این ارتباط می توان به انتخاب حمید فرهنگ به عنوان مدیر عامل شرکت رایتل همراه اول اشاره کرد.
 

داشتن برنامه مدون


گفتنی است، طی سال جاری در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌های راهبردی پنج ساله همراه اول رونمایی شد. این برنامه راهبردی نشان دهنده عزم و اراده همراه اول برای حرکت به جلو بر اساس یک برنامه مدون است.
 

گسترش حیطه فعالیت ها


یکی دیگر از سیاست هایی که همراه اول دنبال می کند، این است که در حوزه های مختلف فرهنگی کشور فعال شود. در این ارتباط می توان به حمایت این اپراتور از جشنواره فیلم فجر سال جاری اشاره کرد.

جمع‌بندی
با نگاهی به آنچه در بالا گفتیم می توان به راحتی فهمید که اپراتور همراه اول در یک مسیر رو به جلو در حرکت است. این اپراتور برای تحقق اهدافش به سیاست هایی همچون جوان گرایی، حضور فعال در حوزه های مختلف و فعالیت بر اساس برنامه های مدون روی آورده است که در جای خود قابل تحسین هستند.
به هر حال، نگاهی به آمار و ارقام نشان دهنده حضور قدرتمند همراه اول در حوزه ارتباطات در کشور است. به ویژه وقتی این اپراتور را با رقبایش مقایسه می کنیم، بیشتر به این موضوع پی می بریم.
 
کد مطلب: 55739
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام