۰
plusresetminus
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸

بهره‌برداری از سه سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در سیاهکل

سه سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرستان سیاهکل افتتاح شد.
بهره‌برداری از سه سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در سیاهکل

به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، عصر پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، طی مراسمی با حضور مهندس فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات گیلان، مهندس امین بابایی فرماندار شهرستان سیاهکل و مهندس رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی سه سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل، افتتاح شد.

این سه سایت ارتباطی روستایی، در روستاهای «کوه‌پس»، «گولک» و «اروشکی» در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل در استان گیلان واقع شده‌اند.

با بهره‌برداری از این سایت‌های ارتباطی، دسترسی ۱۴۶۴ نفر در ۵۴۸ خانوار، در روستاهای کوه‌پس، گولک، اروشکی، لیه، نیاول، رزدره و گرماور، به اینترنت پرسرعت نسل سه و چهار ایرانسل و شبکۀ ملی اطلاعات، برقرار شد.

این سایت‌های ارتباطی، با اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی، از محل بودجۀ طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات (USO)، به بهره‌برداری رسیده‌اند.

افتتاح این سایت‌های روستایی، با ایجاد دسترسی ساکنان مناطق روستایی به زیرساخت پرسرعت ارتباطی ایرانسل، نقش مؤثری در کاهش شکاف دیجیتال و کمک به توسعۀ کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در این مناطق ایفا می‌کند.

روز شنبه نیز، دو سایت ارتباطی روستایی دیگر ایرانسل، در شهرستان‌های رودبار و تالش استان گیلان، افتتاح می‌شوند.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و اپراتور پیشتاز در توسعۀ اینترنت پرسرعت روستایی، طی سال‌های اخیر توانسته است نقش مهمی در ایجاد دسترسی مردم ساکن در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکۀ ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، به خصوص در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، ایفا کند.

در جدیدترین گزارش دوره‌ای وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات که در صفحۀ اینستاگرام عیسی زارع‌پور منتشر شد، در هفتۀ پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، از مجموع ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۱۳ استان، دسترسی ۳۷ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، توسط ایرانسل برقرار شده است.

همچنین در گزارش اینستاگرامی پیشین وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات که از آمار اقدامات توسعۀ روستایی اپراتورهای ارتباطی در فروردین ۱۴۰۱ منتشر شد، ایرانسل توانسته بود با ایجاد دسترسی برای ۲۵ روستا از مجموع ۳۶ روستا در ۱۱ استان، اپراتور پیشتاز توسعۀ ارتباطات روستایی باشد.

پیش از این، در روز ۳ بهمن ۱۴۰۰ و در «آیین رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیرعامل ایرانسل، زارع‌پور با تشکر از بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و مجموعۀ کارکنان ایرانسل که در راه‌اندازی ارتباطات روستایی سهیم بوده و بسیار فعالانه ایفای نقش کرده‌اند، گفت: «زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.» در این مراسم، سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون در استان فارس، به نمایندگی از ۲۵۰ سایت ارتباطی روستایی ایرانسل افتتاح شد و با فناوری LTE-Pro، امکان دسترسی اهالی این روستا به اینترنت پرسرعت را فراهم کرد.

در نخستین گزارش وزیر ارتباطات از اقدامات اپراتورها در توسعۀ ارتباطات روستایی که ۱۴ دی ۱۴۰۰ منتشر شد نیز، ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، با ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای مردم ۱۴ روستا در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس، از مجموع ۳۲ روستا در سراسر کشور، پیشتاز توسعۀ ارتباطات روستایی کشور بود.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ۹ آذر ۱۴۰۰، طی بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل و افتتاح آنلاین سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای «آغوز دره» شهرستان گلوگاه استان مازندران، با اشاره به ادامۀ پروژۀ اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات، گفته بود: باید ارتباطات این روستاها در سقف زمانی تعهد شده که پایان سال ۱۴۰۱ است، با کمک شما راه‌اندازی شود و این شدنی است، به ویژه در شرایط فعلی که زندگی و آموزش مردم به ارتباطات گره خورده است. زحمت زیادی کشیده شده و انصافا کارهایی که ایرانسل انجام داده است جزو اقداماتِ تر و تمیز و با کیفیت است و امیدواریم این مسیر با سرعت ادامه یابد.

بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل نیز در این مراسم، اظهار داشت: ما مهمترین تعهد خود را در بخش شبکه ملی اطلاعات و پروژه توسعه ارتباطات روستایی (USO) می‌دانیم و تلاش می‌کنیم هر روز بهتر از گذشته، این تعهدات را عملیاتی کرده و آن را بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش ببریم.
کد مطلب: 68991
برچسب ها: ایرانسل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام