۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۰
پروژه رویایی نرم‌افزاری:

پیاده روی فضایی به زودی در دنیای واقعیت مجازی

ایتنا – بیشتر ما احتمالا هیچگاه فرصت رفتن به فضا را نخواهیم داشت ولی دانشمندان به سراغ ما آمده و این بار پیاده روی فضایی را به خانه ما آورده‌اند تا بتوانیم تجربه آن را فارغ از سطح مالی و اجتماعی خود تجربه کنیم.
پیاده روی فضایی به زودی در دنیای واقعیت مجازی
 بیشتر ما احتمالا هیچگاه فرصت رفتن به فضا را نخواهیم داشت ولی دانشمندان به سراغ ما آمده و این بار پیاده روی فضایی را به خانه ما آورده‌‌اند تا بتوانیم تجربه آن را فارغ از سطح مالی و اجتماعی خود تجربه کنیم.
 
به گزارش ایتنا و  به نقل از  Engadget، در حقیقت سیستم ویژه ارائه شده برای پیاده روی فضایی، یک شبیه سازی خاص است که در دنیای واقعیت مجازی برای کاربران سیستم‌های کامپیوتری ممکن خواهد بود.
 
استودیوی فلیکس و پاول (Felix & Paul Studios) به تازگی یک سیستم واقعیت مجازی را ایجاد کرده است که می‌تواند موجب شود تا بتوانید پیاده روی فضایی را در سیستم واقعیت مجازی تجربه کنید.
 
نحوه انجام این کار این است که این شرکت تعدادی دوربین  ویژه سه بعدی را به روبات فضاپیمای Canadarm2 robot وصل کرده و تمامی تصاویر این سفر فضایی را برداشت کنید.
 
 
 
این امر موجب می‌شود که در ادامه بتوانید این تصاویر را در اختیار داشته و در طول حرکت هرگاه که خواستید به اطراف نگاه کنید. این پروژه که با نام دوربین فضایی نامیده می‌شود، کیفیت تصاویر بسیار خوبی دارد.
 
دوربین یاد شده از نوع Z-Cam V1 Pro بوده و دارای 9 حسگر تصویر با کیفیت 4K بوده و می‌تواند تصاویر سه بعدی محیط اطراف خود را برداشت کرده و به یک خروجی با کیفیت 8K تبدیل کند.
 
البته پیاده روی فضایی چندان راحت نیز نبوده است و مواردی مانند تغییرات شدید حرارت، امواج ماورابنفش و برخورد ریز سنگ‌ها ممکن است کیفیت تصویر برداشت شده را کاهش بدهد ولی این سیستم ویژه برای تمامی این شرایط برنامه دارد و موجب می‌شود که دوربین یاد شده بتواند در شرایط بد نیز بهترین تصویر را برداشت کند.
 
 جاناتان وود که یکی از مدیران اجرای اصلی این استودیو است در این باره می‌گوید: «برداشت تصاویر سه بعدی استراتوسفر زمن از فضا، خضور در ایستگاهی خارج از زمین و مواردی از این دست تا به امروز هرگز انجام نشده است. این موضوع که بتوانیم این مورد را محقق کنیم، فراطبیعی به نظر می‌رسد ولی باید بدانیم که این پروژه و این رویای جاه طلبانه، پنج سال پیش در سال 2015 شروع شد.»
 
کد مطلب: 65928
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام