۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰

شکایت کاربران از مخابرات دوبرابر شد

ایتنا - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: سهم شرکت مخابرات ایران از کل شکایات ثبت‌شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات از ۳۴ درصد در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۴۲ درصد در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
شکایت کاربران از مخابرات دوبرابر شد

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: سهم شرکت مخابرات ایران از کل شکایات ثبت‌شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات از ۳۴ درصد در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۴۲ درصد در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پیمان قره‌داغی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد شکایات ثبت‌شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) گفت: در سال گذشته ۲۱۴ هزار و ۸۱۸ شکایت و در سال ۹۸، ۱۱۸ هزار و ۷۸۷ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که سهم شرکت مخابرات ایران در سال گذشته ۹۱ هزار و ۳۷۸ شکایت و در سال ۹۸، ۴۱ هزار و ۱۰۴ شکایت بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸، ۲۳ هزار و ۷۵۴ شکایت و در سال ۹۹، ۴۳ هزار و ۷۱۰ شکایت در سامانه ۱۹۵ درباره اینترنت شرکت مخابرات ثبت شده است، افزود: عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه‌شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم جمع‌آوری سرویس، تاخیر در نصب و راه‌اندازی از شکایات پرتکرار این حوزه هستند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری عنوان کرد: در حوزه تلفن ثابت نیز در سال ۱۳۹۸، ۱۷ هزار و ۳۵۰ شکایت از شرکت مخابرات ایران ثبت شده که این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۴۷ هزار و ۶۶۸ مورد افزایش پیدا کرده است. قطع ارتباط، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم تامین کابل سرقت‌شده، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت‌نام‌شده از موضوعات شکایات پرتکرار حوزه تلفن ثابت شرکت مخابرات بودند.

قره‌داغی با اشاره به وضعیت عملکرد مناطق مخابراتی این شرکت، عنوان کرد: استان‌های تهران با ۳۱ درصد، خراسان رضوی با ۱۴ درصد و خوزستان با ۷ درصد، به ترتیب بیشترین سهم و استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با درصد زیر یک، کمترین سهم از کل شکایات مربوط به شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۹ را دارا بودند.

وی درباره متوسط زمان پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات ایران بیان کرد: متوسط زمان پاسخگویی این شرکت، از ۹ روز در سال ۱۳۹۸ به ۱۵ روز در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است، در حالی که متوسط زمان پاسخگویی به شکایات سایر اپراتورها از ۱۱ روز در سال ۱۳۹۸ به ۹ روز در سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در ادامه گفت: استان‌های گلستان با ۵۳ روز، گیلان با ۴۰ روز و البرز با ۲۶ روز بیشترین متوسط زمان پاسخگویی و استان‌های سمنان، یزد، قزوین و ایلام با کمتر از دو روز، کمترین متوسط زمان پاسخگویی را در سامانه ۱۹۵ در سال ۱۳۹۹ دارا بودند.

قره‌داغی افزود: با توجه به آمارهای سامانه ۱۹۵، رگولاتوری در سال گذشته جلساتی با شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی برگزار کرد. در این جلسات بر تدوین برنامه عملیاتی برای ارتقای خدمات، رفع شکایات با موضوعات پرتکرار و کاهش زمان پاسخگویی به شکایات تاکید شد.
کد مطلب: 64857
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
این روزها هر مدیرکلی خود را قانون مجزا می داند ، شکایت ها ، انتقاد ها نه تنها موجب رفع مشکل نمی شود ، بلکه موجب آزار و فشار عصبی بر مشترکان می شود ، به عبارتی با اولین انتقاد به بهانه های واهی آنقدر اختلال در خط مشترک بوجود می آید که مشترک در نهایت با اعصاب خورد شده متنبه شده تا بار دیگر از مشکلات عدیده خطوط ارتباطی هیچ نگوید ، فقط جای تأسف دارد که مقامات مسئول و قانونی می توانند با پیگیری جدی و با قدرت اینگونه مدیران را ملزم به ارائه خدمات در مقابل تعهدات قراردادها نمایند نه اینکه مشترک فقط پول پرداخت کرده اما از حداقل ها هم محروم باشد اینگونه رفتارها شاید عملکرد جیب برها را تداعی می کند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام