۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۷

کپسول اسپیس اکس با 4 سرنشین به ایستگاه فضایی متصل شد

ایتنا- به تازگی چهار فضانورد از کشورهای مختلف با اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده به صورت موفقیت آمیزی به ایستگاه فضایی بین المللی قدم گذاشتند.
کپسول اسپیس اکس با 4 سرنشین به ایستگاه فضایی متصل شد
به تازگی چهار فضانورد از کشورهای مختلف با اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده به صورت موفقیت آمیزی به ایستگاه فضایی بین المللی قدم گذاشتند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  theverge، ناسا اعلام کرد که یک فضاپیمای SpaceX Crew Dragon با چهار فضانورد سرنشین در اوایل روز شنبه با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد تا ماموریت شش ماهه خود را آغاز کند.
 
این ماموریت که Crew-2 نام دارد، سومین ماموریت فضانورد اسپیس اکس تحت برنامه Commercial Crew ناسا است. در این ماموریت شین کمبروو و مگان مک آرتور از ناسا، آکیهیکو هوشیده از آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن و توماس پسکت به عنوان مهندس هوافضای فرانسوی آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شدند.
 
موشک فالکون 9 که در سال 2020 در ماموریت Crew-1 اسپیس اکس استفاده شده بود در ابتدای روی جمعه برای سفر 24 ساعته خود به ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شد. این موشک حامل کپسولی به نام Crew Dragon بود که پیش از این نیز توسط اسپیس اکس برای ماموریت‌های فضایی مورد استفاده قرار گرفته بود.
 
 
 
این چهار فضانورد اندکی قبل از ساعت 8 صبح به وقت زمان شرقی توسط فضانوردان Expedition 65 مورد استقبال قرار گرفتند. کیمبرو، مک آرتور، هوشیده و پسکت شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی خواهند ماند و در این مدت به آزمایش‌های علمی متعدد خواهند پرداخت.
 
از جمله مهم‌ترین این آزمایش‌ها بررسی تراشه‌های بافتی است که ناسا آنها را تحت عنوان «مدل‌های کوچکی از اندام‌های انسانی حاوی انواع سلولی متعدد که رفتار آنها مانند رفتارهای مشابه است در بدن است» توصیف می‌کند. این تراشه‌ها ممکن است سریعتر از فرآیندهای فعلی به شناسایی داروها یا واکسن کمک کنند.
 
این اولین باری است که اسپیس اکس از یک موشک برای یک ماموریت فضایی مجددا استفاده می‌کند. البته جالب است بدانید که اسپیس اکس پیش از این از چندین موشک فالکون 9 و کپسول‌های Dragon در ماموریت‌های بدون سرنشین خود استفاده مجدد کرده بود.
 
کد مطلب: 64792
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام