۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳

مقایسه میزان دیتای مصرفی کاربران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

ایتنا - میزان دیتای مصرفی کاربران اپراتورهای موبایل افزایش چشمگیری پیدا کرده است، به این دلیل که اساسا رشد پوشش دیتای موبایل بسیار بیشتر بوده و هزینه آن نیز به نسبت، کمتر است، ضمن اینکه جذابیت استفاده از آن بیشتر است.
مقایسه میزان دیتای مصرفی کاربران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

در دوران خانه‌نشینی اجباری و دورکاری کاربران تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا، گرایش به ارائه خدمات از راه دور چون آموزش و اطلاع‌رسانی و... و دیگر تسهیلات ببه ناچار افزایش یافت و به همین سبب، استفاده از شبکه اینترنت در همه نقاط جهان افزایش یافته است؛ به همین ترتیب در کشور ما نیز اتصال به شبکه اینترنت و بهره‌گیری از توانایی‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی و ... آن به طرز شایان توجهی بالا رفته است.
در این میان، میزان دیتای مصرفی کاربران اپراتورهای موبایل افزایش چشمگیری پیدا کرده است، به این دلیل که اساسا رشد پوشش دیتای موبایل بسیار بیشتر بوده و هزینه آن نیز به نسبت، کمتر است، ضمن اینکه جذابیت استفاده از آن بیشتر است.
 
مقایسه نسبت افزایش مصرف دیتای همراه اول و ایرانسل
در این خصوص، اخیرا مدیر عامل اپراتور دوم موبایل کشور، از افزایش مصرف دیتا در میان مشتریان خود خبر داده و اعلام کرده که میزان حجم مصرفی کاربران ایرانسل، «به طور متوسط حدود ۱۰ پتابایت در روز است»، وی البته از ثبت یک رکود بالا و استثنایی در شبکه کاربران ایرانسل نیز خبر داده که در روز 17 آذر بوده و عدد «۱۲ و نیم پتابایت» را نشان می‌دهد که عددی درخور توجه و جالب است، و به نوبه خود بیانگر رشد استفاده از دیتا در میان مشترکان و کاربران موبایل است.
 
در همین زمینه، معاون اپراتور اول کشور نیز اخیرا و به همین ترتیب، به افزایش تصاعدی مصرف دیتا در میان کاربران همراه اول اشاره کرده است.
نکته قابل توجه در سخنان این مقام همراه اول این است که در مقدار مصرف دیتا میان کاربران همراه اول، شاهد افزایشی به مراتب بیشتر از اپراتور دوم هستیم، و بدین ترتیب، اپراتور اول رکورددار مصرف دیتا در کشور است.
در این گزارش، وی تصریح کرده که میزان مصرف دیتا در میان کاربران همراه اول، در همه روزهای هفته، «به طور متوسط روزانه کمتر از ۱۲ پتابایت نیست»، ضمن اینکه گاهی به ۱۲ و نیم پتابایت در روز هم می‌رسد.
بنابراین عملا کاربران اپراتور اول موبایل، رکورد استفاده از دیتا در کشور را در دست دارند.
 
آمار رگولاتوری چه می‌گوید؟
بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سه ماهه دوم سال 99، تعداد مشترکان اینترنت 3G و 4G اپراتور اول قریب به بیش از 38 میلیون نفر است که از این تعداد، بیش از 11 میلیون کاربر(حدود 32 درصد) مشترک اینترنت 3G و 26 میلیون کاربر(حدود 68 درصد) مشترک اینترنت 4G هستند.
از سوی دیگر، تعداد مشترکان اینترنت 3G و 4G ایرانسل در همین بازه زمانی، بیش از 35 میلیون نفر است که حدود 8 میلیون کاربر(حدود 23 درصد) از اینترنت 3G و حدود 27 میلیون کاربر(حدود 77 درصد) از اینترنت 4G اپراتور دوم استفاده می‌کنند.
در همین بازه زمانی، رایتل نیز حدود 32 میلیون کاربر را تحت پوشش قرار داده که حدود 900هزار کاربر این اپراتور از اینترنت 3G و 23 میلیون کاربر از اینترنت 4G اپراتور متبوع خود استفاده می‌کنند.
مطابق آمار رگولاتوری نیز دو اپراتور موبایل کشور، یعنی همراه اول و ایرانسل، به ترتیب رتبه نخست و دوم را در توسعه ارتباطات باند پهن و نتیجتا، مصرف دیتا در میان کاربران بر عهده دارند، موضوعی که مستقیما با توسعه کشور به ویژه در شرایط ویژه پاندمی کرونا در ارتباط است.
 
 


با توجه به آمارهای سازمان تنظیم مقررات و تعداد کاربران اپراتور اول کشور، میزان دیتای مصرفی کاربران همراه اول نسبت به سایر اپراتور بیشتر بوده و رکورد کاربران ایرانسل، پیشتر توسط اپراتور اول کشور ثبت شده بود.
 
کد مطلب: 63696
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام