۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۳

لباس فضایی آینده ناسا با هوش مصنوعی طراحی می‌‌شود

ایتنا- ناسا در طراحی بهینه لباس فضایی فضانوردان برای رفتن به کره ماه در سال 2024 از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.
لباس فضایی آینده ناسا با هوش مصنوعی طراحی می‌‌شود
ناسا در طراحی بهینه لباس فضایی فضانوردان برای رفتن به کره ماه در سال 2024 از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  wired، چند ماه پیش ناسا از نسل جدید لباس‌های فضانوردی خود که برای مأموریت ارسال انسان به کره ماه در سال 2024 طراحی شده است، رونمایی کرد. این لباس که xEMU نام دارد به نحوی طراحی شده است که حرکت فضانورد را راحت‌تر می‌کند و می‌تواند ماه‌ها بدون نیاز به تعمیر از آن استفاده کرد.
 
البته بزرگ‌ترین برگ برنده این لباس جدید در سیستم پشتیبان حیات قابل‌حمل xEMU نهفته است. این سیستم که به‌صورت یک کوله‌پشتی طراحی شده است، لباس فضایی را از یک ‌تکه پارچه حجیم به یک سفینه فضایی شخصی تبدیل می‌کند. این کوله‌پشتی مسئول تأمین نیرو، ارتباطات، تهیه اکسیژن و حفظ تعادل دما است تا فضانورد بتواند به‌راحتی روی وظایف دیگر خود تمرکز کند. برای اولین بار جهان برخی از اجزای موجود در سیستم پشتیبان حیات این لباس توسط هوش مصنوعی طراحی خواهد شد.
 
 
 
فشرده‌سازی اجزای بیشتر در فضای کوچک همواره از مشکلات بهینه‌سازی پیچیده مهندسان فضایی بوده است. اما ضرب العجل ناسا برای ورود به کره ماه به این معناست که تیم تحقیقاتی سازنده این سیستم نمی‌توانست روی طراحی‌های متفاوت کار کرده و با خیالی آسوده هرکدام از آن‌ها را بررسی کند. به همین خاطر این تیم نرم‌افزار طرحی هوش مصنوعی جدید را ترتیب داده‌اند که می‌تواند به‌سرعت اجزای موردنیاز آن‌ها را طراحی کند.
 
این رویکرد درزمینهٔ مهندسی تحت عنوان طراحی مولد شناخته می‌شود. ایده اصلی این رویکرد ارائه یک سری نیازمندی‌ها برای حداکثر اندازه، وزن احتمالی و دمای محیط یک جز است و سپس الگوریتم‌ها با توجه به این داده‌ها به طراحی بهینه‌ترین حالت ممکن یک سیستم می‌پردازند.
 
وقتی ناسا در 50 سال قبل برای اولین بار موفق به ارسال انسان به کره ماه شد، هوش مصنوعی هنوز برای دانشمندان علوم کامپیوتری یک رویای بزرگ بود. به‌این‌ترتیب ممکن است که تا چند سال اینده نتوان شاهد اقامتگاهی دائمی در کره ماه بود اما باوجود هوش مصنوعی و کاربری‌های آن، این امر بالاخره محقق خواهد شد.
 
کد مطلب: 61501
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام